طوفان الاقصی تجلی اندیشه‌های امام خمینی (ره)

مطمئناً مراسم سالگرد امسال پس از تحولات طوفان الاقصی و کسب پیروزی‌های بزرگ ملت فلسطین بر دشمن صهیونیستی، برای ارادتمندان و دوستداران آرمان‌های امام خمینی (رض) حال و هوای متفاوتی دارد
کد خبر : 16632

تبیین:

ایران اسلامی در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت آن پیر فرزانه آماده می‌کند و به همین منظور بسیاری از اقشار مختلف مردم انقلابی و ولایت‌مدار از سراسر کشور راهی مرقد مطهر امام شده‌اند تا بار دیگر با آرمان‌های والای امام امت تجدید میثاق کنند.

پرچمی که ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) به دست گرفت از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به بارقه امیدی برای بسیاری از ملت‌های ستمدیده و رنج کشیده از نظام ناعادلانه تحت تسلط ابرقدرت‌های شرق و غرب تبدیل شد و نظام اسلامی منبعث از تفکرات الهی و دینی پیر جماران، با هوای تازه‌ای که به عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی دمید خود سرمنشأ بسیاری از جنبش‌ها و رویش‌های جدید شد که اکنون و پس از 35 سال از وفات معمار بزرگ انقلاب اسلامی به درجه‌ای از قدرت و صلابت رسیده‌اند که به وزنه‌ای تعیین کننده در روند معادلات پیچیده جهانی تبدیل شده‌اند.

یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های ظهور خودباوری دینی و ملی برای درهم شکستن ظلم و بی‌عدالتی تاریخی علیه مسلمین، که در عین حال در کانون آراء و اندیشه‌های امام خمینی در نوع مواجهه جوامع اسلامی با نظام سلطه و استکبار جهانی نیز قرار داشت مسئله فلسطین بود. مطمئناً مراسم سالگرد امسال پس از تحولات طوفان الاقصی و کسب پیروزی‌های بزرگ ملت فلسطین بر دشمن صهیونیستی، برای ارادتمندان و دوستداران آرمان‌های امام خمینی (رض) حال و هوای متفاوتی دارد؛ جایی که بار دیگر می‌توان شاهد تحقق وعده‌‌های الهی حضرت امام درباره آزادی نهایی فلسطین، نابودی غده سرطانی اسرائیل و پیروزی قطعی حق بر تاریکی بود.

امام خمینی در دوران مبارزات خود با رژیم طاغوت و سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره از لزوم رسیدگی کشورهای اسلامی به رنج و درد ملت فلسطین و اتحاد این دولت‌ها برای نابودی رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت. طی 4 دهه گذشته گروه‌های مبارز فلسطینی از سلاح‌های اولیه و انتفاضه سنگ، به مرحله کسب دانش ساخت موشک‌ها و تجهیزات پیشرفته نظامی رسیده‌اند که علاوه بر تانک‌ها و نفربرها، عمق شهرهای سرزمین‌های اشغالی را نیز هدف می‌گیرند. نیروی ایمان و خودباوری که حضرت امام به جوانان ایرانی تزریق کرد تا با اتکا به خود 8 سال جنگ نابرابر با رژیم بعثی را به پیروزی برسانند و مقابل ابرقدرت جهان قد علم کنند و «وعده صادق» را به رخ جهانیان بکشانند، همان تأثیر را نیز در جوانان فلسطینی برجای گذاشت.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نه تنها خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزه تاریخی ملت فلسطین تزریق کرد بلکه موجبات بیداری مسلمانان از خواب غفلت، بازگشت موضوع فلسطین به متن تحولات منطقه‌ای و عربی، رسوا شدن صهیونیست‌ها و مخدوش شدن روایت مسلط صهیونیستی از تحولات فلسطین در سطح افکار عمومی جهانی و همچنین شروع روند تدریجی اضمحلال رژیم شد. یکی از اقدامات تاریخی و حتی باید گفت شاهکار راهبردی حضرت امام در حمایت از فلسطین نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» بود که اکنون دیگر رویدادی کاملاً شناخته شده نه تنها در جغرافیای عربی و اسلامی بلکه در سراسر جهان به شمار می‌رود.

در واقع طوفان الاقصی و سپس جنگ هفت ماهه در غزه علاوه بر تحمیل شکست سخت نظامی و امنیتی بر رژیم صهیونیستی، در عرصه سیاسی و تبلیغاتی نیز فضای جهانی را به سود ملت فلسطین برگرداند. اکنون صهیونیست‌ها به جز تعداد انگشت‌شماری قدرت مستکبر غربی و منفور در جهان، حامی و پشتیبانی در اطراف خود نمی‌بیند و به معنای واقعی کلمه در انزوای بی‌سابقه تاریخی فرو رفته است. رای‌های قاطع در مجامع همانند دادگاه لاهه و مجمع عمومی سازمان ملل به نفع ملت فلسطین حکایت از ظهور دورانی جدید در عرصه تحولات فلسطین دارد. چه کسی فکر می‌کرد که روزی خیابان‌ها و دانشگاه‌های کشورهای غربی مملو از جمعیت معترضان حامی فلسطین شود که شعار آزادی کامل فلسطین و نابودی کامل رژیم صهیونیستی را یک‌صدا فریاد بزنند.

از این رو با عنایت به دستاوردها و ثمرات بزرگی که عملیات طوفان الاقصی در راه آزادی قدس شریف از اشغال صهیونیست‌ها در پی داشت، باید این رویداد را نقطه ثقلی در امتداد خط مشی سیاسی و مبارزاتی مقاومت فلسطین بر پایه افکار و اندیشه‌های امام خمینی دانست چنانکه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در فروردین ماه امسال گفت: «ما در این روز بزرگ یادی می‌کنیم از امام خمینی (ره) که بیت المقدس را ستون انقلاب و مقاومت قرار داد. هدفی بلند و تازه برای امت سرافراز اسلامی. او روز قدس را بنیان نهاد».

منبع: الوقت

ارسال نظرات