جمعه ؛ 30 شهريور 1403
23 بهمن 1397 - 13:17

انقلاب تاریخ‌ساز

انقلاب به معنای دگرگونی و تغییرات ساختاری و بنیادین در یک کشور یا جامعه قلمداد می‌شود؛ انقلاب اسلامی کشورمان نیز از این قاعده مثتثنی نیست. ا
نویسنده : عباس نظری
کد خبر : 2284

انقلاب به معنای دگرگونی و تغییرات ساختاری و بنیادین در یک کشور یا جامعه قلمداد می‌شود؛ انقلاب اسلامی کشورمان نیز از این قاعده مثتثنی نیست. اما ویژگی مهم و یا یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب کشورمان تاریخ ساز بودن است، بدین سان که شکل‌گیری انقلاب و استمرار چهل ساله آن منجر به آن شده که فصل نوینی از «تاریخ اقتدار و صلابت و عظمت» ملت ایران و مسلمانان نوشته شود، از همین رو انقلاب را باید یک انقلاب تاریخ ساز قلمداد کرد. فجر انقلاب مهر باطلی بود بر همه مکنونات و مکتوبات ذهنی روشنفکران غربی که از تاریک خانه فساد و استبداد دستگاه پهلوی به عنوان یک نماد یاد می‌کردند. حالا به کوری چشم بدخواهان انقلاب، مردم چهلمین فجر انقلاب را با عزت و اقتدار جشن گرفتند؛ انقلابی که از یک نهال نوپا به درخت تنومندی تبدیل شد و از سایه شکوه و اقتدارش نه تنها ملت ایران، بلکه بسیاری از ملت‌های مظلوم و آزادیخواه جهان از آن بهره‌مندند. چهل سالگی نقطه سکون و آرمانی انقلاب نیست، بلکه فصل جدیدی از تداوم مبارزه و بالندگی است. چهل سالگی به معنای افتخار به گذشته انقلاب و امید به افق تمدنی انقلاب و کار‌های ناتمامی است که باید در دهه‌های پیش‌رو با برنامه‌ریزی و همت به آن جامه عمل پوشانده شود.
 
هر چند کارنامه انقلاب با وجود محدودیت‌ها و سنگ‌اندازی دشمن در بسیاری از حوزه‌های علمی، سیاسی، دفاعی، زیربنایی و... به‌روایت پایگاه‌های اطلاعاتی خارجی قابل تحسین و دفاع است. حال انقلاب با گذار از ۴۰ سالگی به مرحله تثبیت رسیده و باید منتظر غرور آفرینی‌های آن در آینده باشیم. این انقلاب و مردم نستوهش ۴۰ سال در برابر غرش‌های توخالی شیطان بزرگ ایستاده‌اند و به مدد نصرت الهی و رهبری بنیانگذار انقلاب و خلف صالحش رهبرمعظم انقلاب بر ریشه‌های الحادی و استکباری شیاطین زمانه کوبیدند و پرچم مزین به الله را بر قله اقتدار به اهتزاز درآوردند. از فردای انقلاب تا به امروز، شیطان بزرگ و ایادی آن با همه توان در میدان پیکار با انقلاب حاضر شدند تا به خیال واهی خود قدرت یابی ایران در صحنه منطقه‌ای و جهانی را مهار کنند و ساختار همسو با اندیشه کذایی خود در ایران ترتیب دهند؛ بنابراین برای انحراف قطار انقلاب از مسیر اصلی خود به توطئه‌های مختلفی روی آوردند؛ از اعمال تحریم‌ها تا عملیات‌روانی برای مأیوس کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام.
 
کاخ سفید مدام بر شیپور جنگ و تحریم و فشار اقتصادی می‌دمد تا شاید بر بستر این نارضایتی‌ها و برخی نارسایی‌ها، بین مردم و حاکمیت دوقطبی سیاسی و اجتماعی روی دهد. غافل از اینکه این انقلاب با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است و نقش‌آفرینی مردم با پیروزی انقلاب به پایان نرسیده و علاوه بر آن این انقلاب از یک رهبری دینی و غیر حزبی برخوردار می‌باشد و خط مستقیم انقلاب همواره در طول این سال‌ها حفظ شده است. در یک جمله این انقلاب یک انقلاب تاریخ‌ساز است. بنابراین، حضور هر چه بیشتر مردم در جشن چهل سالگی انقلاب در ۲۲ بهمن بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، زیرا دشمن در مقطع کنونی در پی تصویرسازی غلط از مردم ایران و مخابره آن به جهانیان می‌باشد تا به کمک آن آتش توپخانه تحریم را افزایش دهد. حضور مردم انقلابی در جشن چهلمین فجر انقلاب به معنای این است که مردم با مشکلات اقتصادی از میدان به در نخواهند شد و با حضور پرشورشان توطئه‌های فراعین زمان خود را نقش بر آب و ناکامی دیگری را در دستگاه محاسباتی آمریکا ثبت کردند. بدون شک مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه به خاطر برخی کمبود‌ها از دولتمردان گله دارند، ولی ۲۲ بهمن روز وحدت، بصیرت و بن‌بست شکنی است.

ارسال نظرات