جمعه ؛ 30 شهريور 1403
13 بهمن 1397 - 10:12

چرایی اهمیت دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال

مردم ایران در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرند که از همان آغاز شکل‌گیری و پیروزی انقلاب در سال‌های ۵۶ و ۵۷ به دلیل وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان و قدرت ظاهری آن رژیم، پیروزی خود را بعید و غیرقابل باور می‌دیدند واکنون که انقلاب ملت ایران، وارد چهلمین سال عمر با برکت خود می‌شود، ماندگاری آن به دلیل تحمل بی‌نظیرترین فشار‌ها و تهدید‌ها و تحریم‌ها، حتی از شکل‌گیری و پیروزی‌اش اهمیت بیشتری یافته است.
نویسنده :
حسن رشوند
کد خبر : 2219

پایگاه رهنما :

مردم ایران در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرند که از همان آغاز شکل‌گیری و پیروزی انقلاب در سال‌های ۵۶ و ۵۷ به دلیل وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان و قدرت ظاهری آن رژیم، پیروزی خود را بعید و غیرقابل باور می‌دیدند واکنون که انقلاب ملت ایران، وارد چهلمین سال عمر با برکت خود می‌شود، ماندگاری آن به دلیل تحمل بی‌نظیرترین فشار‌ها و تهدید‌ها و تحریم‌ها، حتی از شکل‌گیری و پیروزی‌اش اهمیت بیشتری یافته است. انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تنها انقلابی در جهان است که توانسته است با وجود همه هجمه‌ها، فشارها، تحریم‌ها، تهدید‌ها و جنگ تحمیلی ۸ ساله روی پای خود بایستد و بدون انحراف از اصول و مبانی بنیادین خود، با پیشرفت‌های کم نظیر در عرصه‌های مختلف، در اوج عظمت و اقتدار و سربلندی، چهل‌سالگی‌های بعدی خود را آغاز کند. نقش مردم از همان روز‌های آغازین در انقلاب برجسته بود و تداوم انقلاب نیز به حضور مردم متکی بوده و هست که عرصه‌های مختلف نظیر شرکت در انتخابات‌ها، راهپیمایی‌ها، دفاع مقدس و... تجلی می‌یابد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این زمینه می‌فرمایند: «انقلاب اسلامی دو خصوصیت استثنایی داشت یک خصوصیت اینکه مبنای این انقلاب ارزش‌های دینی و اخلاقی و معنوی بود و خصوصیت دیگر این بود که انقلاب بر پایه اراده و خواست مردم در تشکیل و ادارة حکومت باقی ماند» (حدیث ولایت، ج. ۳، ص).
اما در میان عرصه‌های حضور مردم در شکل‌گیری و تداوم انقلاب، شرکت در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، تنها یک حضور نمادین در جشن گرامیداشت پیروزی انقلاب نیست، بلکه حضوری است که نمایانگر تأکید بر اصول و آرمان‌های انقلاب و نماد فهم و بصیرت ملی و نماد صلابت و اقتدار ملی و آمادگی در مسئولیت‌پذیری در دفاع از انقلاب است و به‌همین دلیل است که میزان این حضور، بیش از دیگر عرصه‌ها مورد توجه سردمدان نظام سلطه است. پس از چهار دهه مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه، به‌موازات پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه اهداف و منافع انقلاب اسلامی و گسترش گفتمان مقاومت در میان مسلمانان و مستضعفین جهان، شگرد‌های دشمنان در مقابله با نظام اسلامی نیز گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده و تلاش دارند روش‌های جدی‌تر و کارآمدتری را علیه ایران بکار گرفته تا به‌زعم خود نظام جمهوری اسلامی ایران را وادار به عقب‌نشینی از اصول و آرمان‌های انقلاب نموده و رفتار آن را متناسب با خواست سردمداران نظام سلطه تغییر دهند. یکی از اهدافی را که دشمن در این مقطع بر آن متمرکزشده است، مهار قدرت و نفوذ ایران در منطقه با القای حمایت ایران از تروریسم در قالب ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی برای افکار عمومی به‌ویژه در منطقه غرب آسیا است. دشمن در این جنگ روانی، افکار عمومی داخل را با القای وجود فساد فراگیر در نظام و اینکه مسئولین کشور درآمد‌های نفتی ایران را در کشور‌های منطقه برای حمایت از تروریسم هزینه می‌کنند، هدف گرفته و تلاش دارد با تشدید تحریم‌های اقتصادی و افزایش مشکلات معیشتی مردم و با دامن زدن به نارضایتی‌ها و تبدیل آن به آشوب اجتماعی عملا با رودر رو قرار دادن مردم با نظام، زمینه تسلیم وفروپاشی نظام را ایجاد کنند.
به همین دلیل پس از اعمال مرحله دوم تحریم‌ها در ۱۳ آبان ماه که با یک عملیات روانی گسترده از سوی سران کاخ سفید همراه بود، ترامپ رئیس جمهور آمریکا با واژگانی تهدید آمیز نظیر اینکه تحریم‌ها بسیار جدی هستند، خیلی شدید هستند، تشدید هم خواهند شد، شروع آن را اعلام و چند روز پس از آن هم مایک پمپئو، خواسته کاخ سفید از ایران را با واژگانی جدید اعلام کرده و می‌گوید: «ایران اگر می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند.» و می‌افزاید: به نفع ایران است که به حرف آمریکا گوش کند؛ در غیر این صورت، مردم ایران بهای آن را خواهند پرداخت. در یکی از آخرین موضعگیری‌ها، پمپئو با انتقاد از دولت اوباما که چرا در دوران فتنه ۸۸ همه ظرفیت آمریکا را برای حمایت از فتنه‌گران برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بکار نگرفته است، تأکید می‌کند که «ما تلاش می‌کنیم تا مردم ایران کنترل پایتخت خود را در دست‌گیرند» و «ایران به یک کشور نرمال تبدیل شود». مبتنی بر این سناریو، کاخ سفید از یک سو تلاش دارد تا با یک جنگ‌روانی گستره از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، مردم و نیرو‌های انقلابی را در حمایت از نظام منفعل کرده و از سوی دیگر، با ایجاد انسجام میان گروهک‌های ضد انقلاب و دامن زدن به اقدامات ضد امنیتی و تحریک اعتراضات و تبدیل آن به آشوب‌ها نظام را فاقد پایگاه مردمی جلوه داده و با تشکیل نشست‌های ساختگی نظیر اجلاس ورشو، مشروعیت بین‌المللی نظام اسلامی را زیر سئوال برده و فشار‌های بین‌المللی را علیه مردم ایران تشدید کند. باتوجه به این سناریوی دشمن، حضور پرشور مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اعلام وفاداری به نظام اسلامی اهمیتی بسیار بیشتر از حضور سال‌های گذشته یافته و باطل‌السحر توطئه‌های دشمن خواهد بود. از همین رو باید گفت؛ راهپیمایی امسال ملت ایران مهمترین راهپیمایی در طول ۴۰ سال گذشته خواهد بود و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- چهلمین سال انقلاب اسلامی و نمایش نتیجه ۴۰ سال پایداری و مقاومت ملت ایران است.
۲ - دستاورد‌های انقلاب، ملموس‌تر و غرورانگیزتر از همیشه خود را نشان می‌دهد.
۳ - دشمنان انقلاب، ذلیل‌تر از همیشه و دوستان انقلاب، عزیزتر از هر وقت در جهان، خود را نشان می‌دهند.
۴ – خصومت‌های آمریکا و غرب در اوج خود است و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تهدید‌های غرب علیه موجودیت انقلاب، بی‌سابقه است.
در شرایط حاضر، حضور پرشور وگسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، می‌تواند دستاورد‌های زیر را داشته باشد:
۱- اثبات پایگاه مردمی نظام اسلامی برای جهانیان به ویژه دشمنان نظام اسلامی
۲- خنثی کننده جنگ همه جانبه دشمن و تحمیل شکستی دیگر بر استکبار جهانی
۳- برهم زننده نظام محاسباتی دشمن برای برنامه‌ریزی جهت تهدیدات نظامی مستقیم و یا جنگ‌های نیابتی
۴- ناامید سازی دشمن از پیگری استمرار فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی
۵- ناامید سازی گروه‌ها وجریانات ضد انقلاب خارج‌نشین که با تصور کاهش پایگاه مردمی نظام، این روز‌ها تحرکات خود را باحمایت مالی سردمداران رژیم‌های مزدور در منطقه دوچندان کرده اند
۶- ایجاد انسجام و افزایش خود باوری در میان نیرو‌های مدافع نظام وایجاد انگیزه در میان آن‌ها برای ایستادگی و مقابله با دشمن وخنثی‌سازی طرح‌های آن‌ها علیه نظام اسلامی
۷- ایجاد امیدواری بیشتر در میان نیرو‌های جبهه مقاومت در منطقه بویژه پس از شکست آمریکا در سوریه و هراس رژیم صهیونیستی از قدرت جبهه مقاومت
۸- امیدوار سازی دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان پس از جو رسانه‌ای مسموم غرب مبنی بر پایان اقتدار انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی.
با توجه به این شرایط و ضرورت‌ها، به نظر می‌رسد هر فردی که درک مناسبی از ضرورت امنیت، آرامش و حیات ایران اسلامی داشته باشد، باید در روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور به صحنه آمده و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دهد.
بر اساس این درک الهی و انسانی، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، ضدامپریالیستی‌ترین راهپیمایی تاریخ ایران خواهد بود. دادن پاسخ به خصومت ورزی‌های بی پرده آمریکا و خنثی کردن نقشه‌های شوم پنتاگون، سیا، وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا و همچنین پاسخ به یاوه گویی‌های مقامات اروپایی در خصوص توقف فعالیت‌های موشکی ایران را فقط در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌توان فریاد زد و جهان این پاسخ آتشین را با گوش خواهد شنید و با چشم خواهد دید.
برچسب ها: راهپیمای فجر مردم

ارسال نظرات