پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
12 تير 1402 - 06:02

انفجار در «هرتزلیا » شهر نشست های امنیتی صهیونیست ها

در سایه تداوم گسترش دامنه مقاومت به اقصی نقاط کرانه باختری، گزارش‌هایی که رسانه‌های صهیونیستی منتشر می‌کنند، حاکی از وخامت اوضاع امنیتی رژیم‌صهیونیستی در سرزمین های اشغالی دارد.
کد خبر : 14543

پایگاه رهنما:

شامگاه پنجشنبه اول تیر ماه  هنوز شب به نیمه نرسیده بود که ساکنان مناطق فلسطین اشغالی با ترس و واهمه از صدا و لرزش یک انفجار بسیار بزرگ، سراسیمه به خیابان ها پناه بردند و شب را به روز رساندند. انفجاری که شهر «هرتزلیا» واقع در شمال تل‌آویو را به لرزه درآورد، حفره بزرگی به قطر ۷ متر  و در ابعاد ۴۰ متر روی زمین ایجاد کرد و لرزش شدید آن تا کیلومترها دورتر احساس شد.
روایت  ها حاکی از آن بود که این انفجار در یک انبار مواد شیمیایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته و پس از انفجار، دود، سراسر فضای منطقه را فراگرفته است. اگرچه جزئیات بیشتری درباره علت انفجار وجود ندارد، اما روایت‌های دیگر از این انفجار حکایت از یک سانسور شدید خبری می‌داد؛ ازجمله یک حساب کاربری عبری زبان در توییتر خود این گمانه را مطرح کرد که «ایران با موشک بالستیک به یک مجتمع امنیتی اسرائیل حمله کرد و منابع رسمی تحت سانسور چیزی منتشر نمی‌کنند.»
انفجار در هرتزلیا این شهر نشست های امنیتی موجی از وحشت و ناامنی را در اراضی اشغالی به دنبال داشت و صهیونیست‌ها تلاش کردند با انتشار اخباری جعلی و دقیق درباره انفجار انبار صنایع نظامی، از پرداختن هر چه بیشتر به این واقعه جلوگیری کنند. در سایه تداوم گسترش دامنه مقاومت به اقصی نقاط کرانه باختری، گزارش‌هایی که رسانه‌های صهیونیستی منتشر می‌کنند، حاکی از وخامت اوضاع امنیتی  رژیم‌صهیونیستی در سرزمین های اشغالی دارد.

 دستور سانسور خبری از بالا

آن چه بیش از هر چیز روایت صهیونیست‌ها درباره انفجار شامگاه پنجشنبه را زیر سؤال برد، عدم‌اطلاع‌رسانی جزئی و دقیق درباره این انفجار بزرگ بود. تنها نکته‌ای که از طریق رسانه‌های صهیونیست اطلاع‌رسانی شد، درخواست از مردم برای بستن پنجره‌ها و ماندن در خانه بود.اما به‌طور کلی حوادث در رژیم صهیونیستی به‌صورت نظام‌مندی سانسور می‌شود و ترس از ارائه یک چهره ناامن از مناطق اشغالی فلسطین باعث می‌شود که منابع رسمی تل‌آویو به‌صورت عمدی از انتشار جزئیات مربوط به حوادث داخلی پرهیز کنند.

منابع متعددی سانسور حوادث در رژیم صهیونیستی را تأیید می‌کنندو  با توجه به افزایش حوادث و شتاب گرفتن تحولات در فلسطین اشغالی طی این سال‌ها میزان سانسورهای روزانه در تل‌آویو بیشتر شده باشد. سانسور در جامعه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی برعهده مؤسسه امنیتی و اطلاعاتی وابسته به ارتش است که به این منظور یک یگان سانسور نظامی تشکیل داده است. اعضای این یگان به اسرائیلی‌هایی که سایت‌ها و صفحات پربازدید در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک را اداره می‌کنند و به‌عبارتی  مدیران این سایت ها و صفحات هستند، دستور می‌دهد که قبل از انتشار هر مطلب و محتوایی در صفحات مجازی، آنها را برای بخش سانسور نظامی اسرائیل ارسال کنند. همچنین منابع اطلاعاتی که رسانه‌های صهیونیستی از آنها استفاده می‌کنند نیز تحت نظارت یگان سانسور نظامی قرار دارند. قانون سانسور نظامی که توسط سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی وضع شده، به یگان سانسور نظامی این رژیم اجازه می‌دهد تا کل رسانه‌های عبری را تحت نظر بگیرند.

صرف‌نظر از  اینکه انفجار شامگاه پنجشنبه بر اثر انفجار در یک انبار مواد شیمیایی صورت گرفته یا نتیجه برخورد موشک بالستیک بوده است، یک نکته  را ثابت  می کند که رژیم صهیونیستی طی‌ ماه‌های گذشته با سلسله‌ای از حوادث مشکوک و بزرگ روبه‌رو بوده که درباره آنها به ندرت اطلاع‌رسانی رسمی صورت می گیرد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ۲۷ خرداد‌ماه امسال هم از وقوع یک انفجار در شهر «اللد»، واقع در مرکز اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند اما پس از آن نیز هیچ خبری درباره دلیل این انفجار منتشر نشد و تنها اعلام شد که یک بمب در یکی از محله‌های شهر اللد منفجر شد، اما این انفجار هیچ تلفاتی نداشت.

جنجالی‌ترین انفجاری که طی  ۱۲ ماه گذشته برای لحظاتی نفس ساکنان مناطق اشغالی را در سینه حبس کرد، خبر سقوط موشک در مجاورت تأسیسات هسته‌ای «دیمونا » بود. این حادثه حدود ۲ سال پیش در اردیبهشت‌ماه به وقوع پیوست و منابع محلی در فلسطین اشغالی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیسات هسته‌ای دیمونا خبر دادند. همچنین پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع صهیونیستی گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند، اما ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد ضمن تأیید گزارش‌های منتشر شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از فعال‌شدن سامانه هشدار نیروگاه هسته‌ای دیمونا، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد و در منطقه نقب سقوط کرد.

برگ برنده های زیاد مقاومت

صهیونیست‌ها در شرایط حاضر با انواع عوامل تهدیدکننده امنیتی و چالش‌های پیش‌بینی نشده مواجه هستند که طی روز‌ها و هفته‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی و به طور خاص در کرانه باختری، رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند. پس از حمله نظامیان صهیونیست به شهر‌های نابلس، الخلیل و بیت لحم و تعرض به خانه‌های شماری از فلسطینیان و بازداشت تعدادی از آنها، درگیری‌هایی میان نیرو‌های مبارز فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در حال تشدید است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در این مورد به شبکه العالم گفت: «مقاومت فلسطین آماده پاسخ قاطع به هرگونه تجاوز دشمن اشغالگر است. کرانه باختری همیشه در میدان حضور دارد و همکاری بین قسام و سرایا القدس در این منطقه در بالاترین سطح ممکن است. اگر دشمن صهیونیستی خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، می‌توان قرارداد مبادله اسرا را امضا کرد، در غیر این صورت مقاومت برگ‌های برنده بیشتری به دست خواهد آورد و این رژیم را وادار به پذیرش چنین قراردادی خواهد کرد.» رئیس دفتر سیاسی حماس که سفرش به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین جهان  بازتاب‌های مهمی بر مسئله فلسطین داشت، تأکید کرد که اوضاع منطقه‌ای در ۱۰سال گذشته فرصتی طلایی برای دشمن صهیونیستی  بود و اکنون این فرصت در اختیار جبهه مقاومت برای سر و سامان دادن دوباره به اوضاع منطقه است.

روز‌های بسیار سخت و پیچیده صهیونیست ها

تبدیل کرانه باختری به جبهه دوم مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، موازنه را به نفع فلسطینی‌ها تغییر خواهد داد و در صورت درگیری‌ها در آینده، اراضی اشغالی از دو جهت مورد هدف قرار خواهد گرفت؛ چیزی که مقامات تل‌آویو را نگران کرده و اعتراف کرده‌اند که نمی‌توانند در چندین جبهه با دشمن وارد جنگ شوند. علاوه بر غزه و کرانه باختری، جبهه جنوب لبنان و جولان اشغالی در سوریه هم در هفته‌های اخیر آبستن تحولات جدیدی است که می‌تواند برای صهیونیست‌ها گران تمام شود. همچنین رهبران حزب‌الله لبنان با استقبال از عملیات شهادت‌طلبانه رام‌الله، بار دیگر تأکید داشتند برای همیشه در کنار فلسطینی‌ها خواهند ایستاد و این حمایت برای صهیونیست ها، حکم مرگ زود رس آنها را دارد. محمد حسن رحمانی

 

ارسال نظرات