پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
03 ارديبهشت 1402 - 15:20

گسترش موج نفرت از صهیونیست‌ها در غرب

خشم و نفرت جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی در سراسر جهان فراگیر شده و علاوه بر جهان اسلام، در کشورهای غربی هم موج نفرت از یهودیان در حال افزایش است و این مسئله نگرانی شدید مقامات صهیونیستی را در پی داشته که در هیچ جای دنیا در امان نیستند.
کد خبر : 13995

پایگاه رهنما:

رژیم صهیونیستی که در ماه‌های اخیر با موج گسترده‌ای از تنش‌های داخلی مواجه است، در بیرون هم حال و روز خوشی ندارد. تاکنون صهیونیست‌ها تصور می‌کردند که اگر جنگی بین مسلمانان و این رژیم رخ دهد، می‌توانند روی حمایت غربی‌ها حساب کنند، اما گزارش‌هایی که از سوی محافل سیاسی صهیونیستی درباره نوع نگاه شهروندان غرب نسبت به اشغالگران منتشر شده، برای مقامات تل‌آویو به شدت نگران کننده است.  

همزمان با روز یادبود هولوکاست (مصادف با ۱۷ آوریل)، مرکز مطالعات یهودیان معاصر اروپا در دانشگاه تل‌آویو گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد تعداد حوادث یهودی ستیزی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این گزارش حاکی از این است که در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳۷۰۰ رویداد ضد یهودی در ایالات متحده ثبت شده است که در مقایسه با ۲۷۱۷ مورد سال ۲۰۲۱ رکورد بی‌سابقه‌ای به شمار می‌رود.  

بر اساس این گزارش، در ایالات متحده که بیشترین جمعیت یهودی را در خارج از اسرائیل دارد، تعداد جنایات ناشی از نفرت ضد یهودی در نیویورک و لس‌آنجلس در سال ۲۰۲۲ تقریباً دو برابر سال قبل از آن بود.  در فرانسه، تعداد حوادث ضد صهیونیستی ثبت شده در مقایسه با سال ۲۰۲۰ تقریباً ۷۵ درصد افزایش یافته است.  در انگلیس هم تعداد حملات فیزیکی ثبت شده علیه یهودیان در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۷۸ درصد افزایش یافته است.  در آلمان، حوادث یهود ستیزانه ثبت شده توسط پلیس در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۲۹ درصد و در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۴۹ درصد افزایش داشته است.  در استرالیا موج تنفر از صهیونیست‌ها افزایش شدیدی داشته است و تنها در ماه می ۲۰۲۲، ۸۸ مورد جنایات ناشی از نفرت ضد یهودی ثبت شده که بالاترین آمار ماهانه تاکنون است. نویسندگان این گزارش تا حدی واکنش‌ها به جنگ «سیف القدس» در می ۲۰۲۱ بین رژیم صهیونیستی و مقاومت غزه را عامل افزایش حوادث ضدیهودی می‌دانند

گسترش نفرت از صهیونیست‌ها

بر اساس گزارش دانشگاه تل‌آویو، «یهودیان ارتدوکس» در کانون اقدامات یهودی ستیزی در غرب از جمله ضرب و شتم، تف کردن و پرتاب کردن اشیا به سمت آن‌ها قرار دارند. اوریا شاویت، رئیس مرکز مطالعات یهودیان معاصر اروپا در دانشگاه تل‌آویو در این باره گفت: «مبارزه با یهودستیزی مستلزم پلیس، پیگرد قانونی و کمپین‌های آموزشی هدفمند در مناطقی است که حملات بیشتر در آن‌ها وجود دارد».

شاویت و کارل یونکر، محقق ارشد این مرکز، به روند نگران کننده عادی سازی توطئه‌های دیوانه کننده در گفتمان عمومی ایالات متحده اشاره کردند. آن‌ها همچنین تاکید کردند که گسترش تبلیغات ضد یهود توسط سفید برتر پندار‌ها در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل تقریباً سه برابر شده است.

شاویت با اشاره به اظهارات نژادپرستانه توسط قانونگذاران صهیونیستی گفت: «در اسرائیل نیز جستجوی روح لازم است، اما مایه تاسف است که این موضوع باید در آستانه روز یادبود هولوکاست گفته شود، اما نژادپرستی یهودی بهتر از هر نوع نژادپرستی دیگری نیست و باید محکوم، ممنوع و ریشه کن شود».

این گزارش همچنین از گسترش گسترده شبکه‌های اجتماعی برای نشر اکاذیب و تحریک نام برده است. این درحالی است که در دنیای کنونی رسانه‌های اجتماعی نقش فوق‌العاده هشداردهنده‌ای در حوادث ضدیهودی ایفا کرده‌اند. هر چند آمریکا محدودیت‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر درباره انتقاد از واقعه دروغین هولوکاست و نسل کشی رژیم صهیونیستی اعمال کرده است، اما با این حال موج مخالفت‌های جهانی با جنایات صهیونیست‌ها چنان فراگیر شده که با اینگونه پرده پوشی‌ها نمی‌تواند برای اشغالگران تل‌آویو‌نشین آبرو کسب کند.

 

اروپا هم برای صهیونیست‌ها ناامن است

علاوه بر آمریکا در اروپا هم عرصه بر صهیونیست‌ها تنگ شده است. گزارشهایی که درباره افزایش نفرت عمومی از صهیونیست‌ها در کشورهای اروپا منتشر شده، حاکی از این است که این رژیم در بین اکثر اروپاییها به عنوان جنایتکار تلقی می‌شود.

در این رابطه، روز دوشنبه در روز یادبود هولوکاست، کنیسه بزرگ یهودیان در شهر بارسلون اسپانیا تخریب شد. چند فرد نقابدار بر روی نمای کنیسه، گرافیتی ضدیهودی به زبان کاتالونیایی نقاشی کردند و رژیم صهیونیستی را به "نسل کشی فلسطینیان و اعدام" متهم کردند. این نوشته‌ها حاکی از آن بود که رژیم صهیونیستی یک رِژیم قاتل است که زمین‌ها را می‌دزد و خانه‌های بی‌گناهان را ویران می‌کند و نخبگان قاتل کسانی هستند که از اسرائیل حمایت می‌کنند».

رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپایی از رویدادی که در بارسلون رخ داد ابراز نگرانی کرد و گفت که سرنوشت جامعه یهودی در بارسلون نتیجه اتفاقاتی است که در اسرائیل رخ می‌دهد. او گفت که این اقدامات در ادامه تصمیم شهرداری بارسلون برای قطع روابط با تل‌آویو و متهم کردن آن به آپارتاید و نسل کشی فلسطینیان است و این تصمیم شهرداری بارسلون را محکوم کرد.

اقدام شهردار بارسلون در قطع روابط با رژیم اشغالگر تاکنون بی‌سابقه بود و نشان می‌دهد که اروپاییها هم از جنایتهای این رژیم در فلسطین به ستوه آمده‌اند. رژیم صهیونیستی خود به عنوان بزرگترین رژیم آپارتاید تاریخ لقب گرفته است که در بیش از هفت دهه گذشته دهها هزار فلسطینی را سلاخی و با غصب سرزمین فلسطینی‌ها میلیونها نفر دیگر را آواره کرده است. با وجود این همه نسل کشی و جنایت در مقابل چشم جهانیان، مقامات تل‌آویو مدعی هستند که در واقعه جعلی هولوکاست، قربانی جاه‌طلبی رهبران نازیها شده‌اند. ادعایی که تاکنون فقط از سوی دولتهای غربی به رسمیت شناخته شده و دیگر ملتها، درباره حقایق این واقعه تردید دارند.

 

کسب آبرو برای صهیونیست‌ها

رهبران غرب قریب به هشت دهه است که چشم خود را به روی جنایتهای اسرائیل در سرزمینهای اشغالی بسته‌اند و هر گونه تظاهرات ضد صهیونیستی را هم سرکوب میکنند تا نشان دهند که صهیونیست‌ها برای دفاع از سرزمین موعود خود مبارزه می‌کنند و جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند.

در غرب زمانی که افراطی‌ها با سوزاندن قرآن در ملأ عام به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند، دولتمردان هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و آنرا با نام آزادی بیان توجیه می‌کنند اما وقتی شهروندان آمریکایی و اروپایی از هولوکاست انتقاد می‌کنند، مجازاتهای سنگینی در حد نسل کشی را برای آنها در نظر می‌گیرند تا هیچ کسی جرأت نکند این واقعه دروغین را انکار کند. بنابراین، شعاع آزادی بیان در غرب تا جایی امتداد دارد که علیه صهیونیست‌ها نباشد.  

افزایش موج نفرت از صهیونیست‌ها در غرب درحالی است که مقامات رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند با استنادات دروغین تاریخی درباره ماجرای هولوکاست، اینگونه وانمود کنند که در جهان مورد ظلم واقع شده‌اند اما به نظر می‌رسد اینگونه مظلوم‌نمایی‌ها برای مجاب کردن جهانیان چندان موثر نبوده است و این ادعاها حتی در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی هم خریدار ندارد.

با توجه به گزارشهایی که در سالهای اخیر درباره موج نفرت و خشم عمومی از صهیونیست‌ها در غرب منتشر شده است، به خوبی این مسئله را عیان می‌کند که نفرت از اشغالگران فقط به کشورهای مسلمان محدود نمی‌شود و اکنون صهیونیست‌ها در غرب هم در امان نیستند. پس از روی کار آمدن تندروها در سرزمینهای اشغالی، حتی مخالفتها با رهبران صهیونیستی افزایش یافته است، همانگونه که هزاران نفر از مردم انگلیس دو هفته پیش با برگزاری اعتراضات خیابانی در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن، از دولت خواستند تا نتانیاهو را به کشورشان راه ندهد. برخلاف رهبران غرب، افکارعمومی این کشورها واقعیت‌های تلخی را که در کرانه باختری و نوار غزه در جریان است مشاهده می‌کنند و فرق بین ظالم و مظلوم را به خوبی درک می‌کنند.

رهبران غرب درحالی برای هولوکاست رخت عزا می‌پوشند که این واقعه دروغین در قلب اروپا رخ داده است و اگر هم فرض کنیم چنین رویدادی صحت داشته باشد، خود غربیها عامل کشتار یهودیان هستند نه دیگر ملتها. بنابراین، اعمال جرایم سنگین برای شهروندان غربی منکر هولوکاست، به نوعی به رسمیت شناختن جنایت غرب علیه صهیونیست‌ها است و اگر قرار باشد کسی در جهان در مقابل صهیونیست‌های جنایتکار پاسخگو باشد، خود رهبران غربی هستند که سنگ مظلومیت صهیونیست‌ها را به سینه می‌زنند.  

خشم افکارعمومی جهان از جنایات صهیونیست‌ها در جام جهانی قطر، و گزارشهای افزایش موج یهودستیزی در غرب، بیانگر این است که شهروندان غرب به اظهارات دولتمردان خود وقعی نمی‌نهد و از کاه کوه ساختن سران تل‌آویو برای مظلوم نشان دادن خود در ماجرای هولوکاست هم دیگر جواب نمی‌دهد و صهیونیست‌ها علاوه بر اینکه در بین ملتهای مسلمان منفور شده‌اند، مغضوب غربیها هم هستند. تازه با سیاستهایی که تندروهای اسرائیلی تحت فرمان نتانیاهو در پیش گرفته‌اند، بعد از این موج خشم و نفرت از اشغالگران در سراسر جهان تشدید خواهد شد و این رژیم سفاک در منطقه و جهان بیش از پیش منزوی خواهد شد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات