جمعه ؛ 30 شهريور 1403
03 بهمن 1401 - 14:02
انتقام اروپایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اقدامات ضدانقلاب در پساآشوب

پساآشوب برای ضدانقلاب دوران طراحی عملیات جدیدی است. عملیاتی برای انتقام از حافظان امنیت کشور در برابر رفتارهای خشونت آمیز و تجزیه طلبانه آشوب گران؛ حالا پس از تحریم برخی از فرماندهان فراجا و سپاه پاسداران، تصمیم برای الصاق برچسب تروریستی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده است.
کد خبر : 13481

پایگاه رهنما:

پساآشوب برای ضدانقلاب دوران طراحی عملیات جدیدی است. عملیاتی برای انتقام از حافظان امنیت کشور در برابر رفتارهای خشونت آمیز و تجزیه طلبانه آشوب گران؛ حالا پس از تحریم برخی از فرماندهان فراجا و سپاه پاسداران، تصمیم برای الصاق برچسب تروریستی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده است. محوریت این اقدام در حوزه سیاسی برعهده اتحادیه اروپا و در ساحت شبکه­سازی رسانه با رژیم اشغالگر قدس است.

گام اول؛ حذف کانال‌های دیپلماتیک

از منظر برخی از تحلیل­گران عرصه سیاسی کشورهای غربی که اکنون فرصت آشوب‌ها را از دست رفته می‌بینند، با تغییر راهبرد، مسیر جدیدی برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی اتخاذ کرده‌اند. بازیگران اصلی این صحنه، از ابتدای آشوب‌ها از شرایط موجود برای فشار دیپلماتیک بر ایران در راستای تحقق اهداف کارفرمایان خود  بهره‌برداری می‌کردند. هر چه آشوب‌ها به سمت افول حرکت کرده، زمینه‌سازی برای فشار دیپلماتیک افزایش یافته است. در چند ماه اخیر از سوی محافل مختلف، تلاش‌های متعددی برای برهم زدن روابط خارجی ایران صورت گرفته است. از همان ابتدای آشوب بود که کمپینی آغاز شد برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی و نمایندگان آنها در سازمآنهای بین‌المللی واقع در این کشورها. این کمپین که خطاب به وزرای خارجه‌ی بریتانیا، کانادا، امریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه و ایتالیا است، با اشاره به آشوب‌های داخلی ایران، از سران این کشورها می‌خواهد که «سفرای جمهوری اسلامی یا نمایندگان آنها در سازمآنهای بین‌المللی» را فورا افراد نامطلوب بخوانند و آنها را از کشور خود اخراج کنند. این کمپین هم اکنون ۹۸۰ هزار امضا دارد. آلیشیا کرن، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عوام بریتانیا که سابقه اظهارات ضد ایرانی دارد، اخیرا به بهانه حکم صادره برای یک جاسوس نظامی در ایران، در ادامه تکمیل محاصره دیپلماتیک ایران در این مجلس اعلام کرد: «ما باید کاردار سفارت جمهوری اسلامی را ازبریتانیا اخراج کنیم و سفرای خود را از ایران فرابخوانیم» آلیشیا کرن، درحال خلق ادبیاتی خاص علیه ایران در حوزه حقوق بشر است. او در مصاحبه تلویزیونی ایران را متهم به ترور شهروندان بریتانیا در خاک اروپا کرد. او خواستار اتحاد پارلمان علیه ایران شد و ایران را متهم به اقدامات تروریستی کرد. او جان بشر را سلاحی در دستان ایران دانست! همچنین لندن به بهانه‌های مختلف، گروه‌های مختلفی را به خیابان آورده و یکی از خواسته‌ها تعطیلی سفارت‌خانه‌های ایران در اروپا بوده است. چنین تجمعاتی در سوئد، آلمان و فرانسه هم صورت گرفته است.

گام دوم؛ روایت سازی برای برچسب تروریست

کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کشورهای ثالث پیشنهاد قرار دادن اشخاص و گرو‌ه‌ها در فهرست سیاه و دلایل خود را ارائه می‌دهند. سپس یک گروه ویژه که "کارگروه اقدامات محدودکننده در مبارزه با تروریسم" (COMET) نامیده می‌شود این پیشنهادها و اعتبار آنها را بررسی می‌کند. وقتی که این کارگروه پیشنهاد را معتبر تشخیص داد آن را به شورای اروپا ارجاع می‌دهد، شورایی که از همه رهبران و رؤسای کشورهای عضو تشکیل شده است. دو عضو دیگر هم هستند که باید بر این پیشنهاد صحه بگذارند، یکی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و دیگری رئیس شورای این اتحادیه که در حال حاضر به‌ترتیب اورزولا فون در لاین و چارلز میشل، نخست‌وزیر سابق بلژیک هستند. علاوه بر این روند داخلی، اگر شورای امنیت سازمان ملل شخص یا گروهی را تروریستی ارزیابی کند، احتمالا نام آنها در فهرست سیاه اتحادیه اروپا نیز قرار خواهد گرفت. در حال حاضر ۳۴ شخص و سازمان از سوی اتحادیه اروپا به عنوان تروریست یا گروه تروریستی در این لیست قرار دارند. دویچه‌وله در مورد این اقدام می‌نویسد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این فهرست واقع شود دسترسی اعضایش به دارایی‌های مالی‌شان در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قطع خواهد شد. سفرشان به این کشورها و تردد آنها محدود می‌شود و در برخی موارد مربوط با افراد و گروه‌های ممنوعه نیز ممکن است اقداماتی از سوی پلیس یا دستگاه قضایی انجام شود. برای افراد و سازمان های موجود در اتحادیه اروپا نیز کمک یا یاری‌رسانی مالی به اشخاص فهرست‌شده ممنوع است و تخطی از این دستور آنها را با خطر تحریم روبرو خواهد کرد. اگر سپاه پاسداران وارد این فهرست شود، اولین بار خواهد بود که اتحادیه اروپا بخشی از نیروهای نظامی یک کشور مستقل را به عنوان «یک گروه تروریستی» طبقه‌بندی می‌کند.

پیوند صهیونیست­ها با ضدانقلابی شکست خورده

میدان دار جنگ رسانه­ای با رژیم اشغالگر قدس است و آنان با پیوندی ساختاری با ضدانقلاب تابلودار صحنه گردان این طراحی هستند. رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس از دیدار فرمانده نیروی تروریستی سنتکام با وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در تل‌آویو با محوریت ایران خبر دادند و روزنامه تایمز اسرائیل جزئیات دیدار مایکل کوریلا، رئیس فرماندهی نظامیان آمریکایی در غرب آسیا موسوم به سنتکام بایوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی را منتشر کرد.  براساس این گزارش، این نشست با حضور تام نیدز سفیر آمریکا در اسرائیل، هیدای زیلبرمن وابسته نظامی رژیم‌صهیونیستی در واشنگتن و تل کلمن مسئول میز ایران در ارتش رژیم‌صهیونیستی در تل‌آویو برگزار شده و به گفته مقامات صهیونیستی، این دیدار بر تقویت و توسعه توافق‌های عادی‌سازی با کشور‌های عربی، همچنین حضور اسرائیل تحت‌تاثیر سنتکام به جای EUCOM که سال ۲۰۲۱ انجام شد، متمرکز بوده است. تایمز اسرائیل نوشته یوآو گالانت در این دیدار از فرمانده سنتکام به خاطر حمایتش از امنیت اسرائیل و اقدامات وی در جهت تقویت روابط تل‌آویو و واشنگتن قدردانی کرده و گالانت همچنین برداشت خود از تهدید ایران را به عنوان یک تهدید جهانی به اطلاع کوریلا رسانده و خواستار برخورد قاطع و هماهنگ با آن در ابعاد مختلف شده است. از سوی دیگر گروه‌های معاند ضدایرانی در اقدامی هماهنگ، اعضا و هواداران خود را از اروپا به شهر استراسبورگ فرانسه، محل برگزاری جلسه کشاندند تا مقابل پارلمان اروپا تجمع کنند و از این طریق فشار رسانه ای را ارتقا دهند.

اقدام پشیمان­کننده متقابل  جمهوری اسلامی ایران

پاسخ به رفتارهای تهدیدآمیز ضدانقلاب جدی و قاطعانه صورت خواهد گرفت. گام اول با هشدار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت. سرلشکر سلامی با اشاره به نقش دشمنان در ایجاد تروریسم، تاکید کرد: تروریسمی که امروز دشمنان آن را به ما نسبت می‌دهند آمریکایی‌ها مستکبر آن هستند. حاج قاسم را رسماً ترور کردند و به عهده گرفتند و سازمان منافقین را که ۱۷ هزار نفر را در ایران را کشت حمایت کردند. امروز ببینید در کدام کشور پناه گرفته است و چه کسانی حامی او هستند. مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرد: «هر مصوبه‌ای علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.» و همچنین سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین تاکید کرده: «اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشور‌های غربی فاقد ارزش عملی و صرفا یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است اما از منظر سیاسی، پارلمان های اروپایی بدانند هر مصوبه‌ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.»

ارسال نظرات