پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
20 ارديبهشت 1401 - 10:20
قدم به قدم با طراحی عملیات شبکه نفوذی دشمن؛

عملیات سوئیسی در تهران چگونه لو رفت؟

اگر ورود واکسن انگلیسی به ایران ممنوع نشده بود؛ این‌قدر کشته نمی‌دادیم! این جمله آغاز یک بحث شبانه دریکی از شبکه‌های اجتماعی در زمستان سال قبل است.
کد خبر : 11719

پایگاه رهنما:

اگر ورود واکسن انگلیسی به ایران ممنوع نشده بود؛ این‌قدر کشته نمی‌دادیم! این جمله آغاز یک بحث شبانه دریکی از شبکه‌های اجتماعی در زمستان سال قبل است. در آن گفتگوی طولانی به میزبانی شیرین عبادی برنده صلح نوبل و رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، تعدادی پزشک، فعال صنفی و چند وکیل نیز حاضرشده و هرکدام به بیان نظرات خود پیرامون یک ماجرای پرحاشیه پرداختند. در میانه‌های آن بحث یکی از حاضران از عبادی پرسید؛ من یک تاجر ایرانی مقیم آمریکا هستم و حاضرم برای مردم کشورم ۵۰ میلیون دوز واکسن مدرنا و فایزر بخرم؛ آیا دولت شما حاضر است این تعداد را به من بفروشد؟ وکیل حقوق بشری که پاسخ قابل‌توجهی برای این سؤال نداشت، صدای تاجر ایرانی را قطع کرده و با ترفند خاص پاسخ می‌دهد: حکومت ایران لایق این مقدار واکسن وارداتی نیست! فضای عجیبی در جلسه شکل می‌گیرد، یکی دیگر از کاربران از نرگس محمدی معاون عبادی و صاحب شعبه ایرانی کانون وکلای حقوق بشری می‌پرسد: رئیس تو جواب ما را نداد آیا غرب حاضر است در میانه بحران کرونا به ایرانی‌ها واکسن بدهد؛ محمدی باکمی مکث پاسخ می‌دهد: در جنگ قرار نیست حلوا پخش کنند.

پس از سخنان معاون عبادی، محمد حبیبی عضو گروهک غیرقانونی کانون صنفی معلمان میکروفن را در دست گرفته و درحالی‌که هیچ تخصصی در مورد مسائل پزشکی و حقوقی نداشت با مطرح کردن ادعایی عجیب می‌گوید: با بی‌توجهی به این خواسته (واردات واکسن انگلیسی) توسط نظام و به دلیل «ناکارآمدی سیستم» امروز به «قتل‌عام سیستماتیک» رسیده‌ایم. به باور من بایستی به نقش نهادهای امنیتی این خصوص پرداخت! این لیدر اغتشاش‌های خیابانی، در لابه‌لای سخنانش هدف پروژه سفارشی با «هشتگ واکسن بخرید» در ایجاد ناآرامی اجتماعی را لو داده و می‌گوید: اگر همان موقع، درخواست تهیه واکسن مطالبه فراگیرتری در سطح نهادهای مدنی تبدیل می‌شد و به گستره پزشکان، مهندسان و پرستاران و دیگر اقشار می‌رسید، جمهوری اسلامی ناچار به عقب‌نشینی می‌شد. راه‌حل اصلی تأکید همه‌جانبه تمام گروه‌های صنفی و همین‌طور ورود نهادهای بین‌المللی برای حل بحران کرونا است. حبیبی در پایان سخنانش ادعا کرد که ۲۰ تشکل صنفی معلمان درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی شکایت کرده است، بعدها این ادعا توسط بخش فرهنگیان تکذیب شد.

ماجرای عجیب و جالبی بود، فردای آن جلسه شبانه کلاب هاوسی شیرین عبادی در گفتگو با وب‌سایت وزارت خارجه فرانسه می‌گوید: از همه مقامات ایران بابت سهل‌انگاری در واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی شکایت می‌کنم، پس از علامت عبادی، در تهران چند وکیل با عنوان «وکلای دادگستری» دادخواستی تنظیم کرده و عیناً همان جملات شیرین عبادی را در شکایت‌نامه خود تکرار می‌کنند.

یک سال پس‌ازآن همه هیاهو؛ وضعیت کرونا و آمارهای آن در جهان نشانه‌های مهمی در خود دارد. ژورنال انجمن پزشکی آمریکا نوشته است که انجمن دارویی نروژ در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که واکسن کووید ۱۹ فایزر (بیون‌تک) احتمالاً مسئول حداقل ۱۰ مورد مرگ افراد مسن ضعیف در خانه‌های سالمندان در نروژ بوده است. این گروه متخصص در اواخر فوریه ۲۰۲۱ (حدود ۳ ماه پیش) تشکیل جلسه داده تا علت ۱۰۰ مرگ اول گزارش‌شده از ساکنان خانه سالمندان را که واکسن فایزر را بررسی کند؛ در این گزارش عملکرد واکسن فایزر مشکوک تلقی شده است.

علاوه بر ثبت تعداد بالای عوارض شدید در واکسن فایزر، داده‌های به‌دست‌آمده از دانشگاه جان هاپکینز درباره اثربخشی واکسن فایزر نشان می‌دهد که در کل آمریکا بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که بیش از ۲۱۲ میلیون نفر از آن‌ها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، بااین‌وجود مجموع قربانیان کرونا در آمریکا با فوت ۴۰۱۱ بیمار دیگر از مرز یک‌میلیون نفر عبور کرده است. این داده‌ها مورد تائید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) نیز قرارگرفته است.

آخرین آمار داده‌های مربوط به مرگ‌ومیر توسط وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بیماری کرونا بدون تزریق واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی تا سطح قابل‌توجهی در ایران کاهش‌یافته و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۵۹۳ نفر رسیده است. در مقایسه مشترک بر اساس نسبت جمعیت میزان تلفات در ایران در سطح قابل‌قبول‌تری نسبت به کشورهای اروپایی قرار داشته و در مرز مهار آن قرارگرفته‌ایم؛ اما سؤال مهم آن است که چرا آن روزها باند شیرین عبادی روی واردات واکسن خارجی اصرار داشت؟ آمارهای صادرات واکسن از سوی آمریکا نشان می‌دهد که ماجرای خرید واکسن فایزر و مطالبه سازی آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خارجی عملیاتی روانی برای افزایش فشار اجتماعی با هدف آشوب سازی خیابانی بوده است. در شرایطی که آمریکایی‌ها حتی حاضر نبودند یک دوز واکسن صادر کنند، یک گروه حرفه‌ای با طراحی یک عملیات روانی دقیق به گونه‌ای تصویر سازی می‌کردند که گویی واکسن وجود دارد؛ اما ایران نمی‌خواهد آن را برای شهروندانش بخرد!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ۱۸ آذر سال ۹۹ فرمان اجرایی صادر کرد تا تضمین دهد که دسترسی مردم آمریکا به واکسن‌های کرونا در اولویت قرار می‌گیرد. بر اساس این دستور دولت آمریکا قبل از آنکه به سایر ملت‌ها کمک کند، واکسن را در اختیار مردم آمریکا قرار می‌دهد. این سیاست توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز ادامه پیدا کرد و بنای این دولت ابتدا بر واکسیناسیون ملی و پس‌ازآن صادرات به دیگر کشورها قرار گرفت. جدیت دولت آمریکا بر اجرای این تصمیم تا جایی پیش رفت که کشورهایی نظیر کانادا و مکزیک باوجودآنکه از آمریکا واکسن پیش‌خرید کرده بودند موفق به دریافت آن نشدند.

اردیبهشت 1400، پس از انتقادات گسترده به آمریکا بابت عدم صادرات واکسن و فشار جامعه جهانی، جو بایدن با فروش بیشتر واکسن به سایر کشورها موافقت کرد. او در این خصوص گفت تا زمانی که ویروس در سطح جهانی کنترل نشود، ایالات‌متحده به‌طور کامل ایمن نخواهد شد. بعدازاین تصمیم یعنی اواخر اردیبهشت سال گذشته بود که برای اولین بار واکسن‌های تأییدشده در این کشور یعنی فایزر، مدرنا و جانسون‌اند جانسون در لیست صادرات آمریکا قرار گرفتند؛ اما مجموع کل وعده داده‌شده برای صادرات این سه واکسن به جهان، تنها ۲۰ میلیون دوز بود!

گروه حقوق بشری‌ها که اغلب آن‌ها در لابی‌های جنگ‌طلب و ویرانی خواه آمریکایی و صهیونیستی عضویت دارند، با طرح موضوع انحرافی واردات واکسن به دنبال آن بودند که با عاجز نشان دادن دولت ایران در کنترل و مهار بیماری کرونا قوه تصمیم سازی را دچار اختلال کرده تا کشورهای اروپایی واکسن را به‌صورت اعانه به مردم ایران اهدا کنند. یک مقام مطلع در وزارت خارجه درباره واردات واکسن به «مشرق» می‌گوید: کشورهای غربی نیز درازای بخشیدن تعدادی واکسن بحث‌های قابل‌ملاحظه‌ای داشتند؛ آن‌ها می‌گفتند اگر واکسن می‌خواهید باید بر سر موشک‌ها و مسائل منطقه‌ای با یکدیگر گفتگو کنیم!

پیش‌ازاین در اثر سهل‌انگاری وزارت بهداشت دولت روحانی، سفیر سوئیس در ایران با راه انداختن یک نمایش سیاسی، چند کالای تاریخ‌مصرف گذشته را به‌عنوان اهدای دارو به ایران جانمایی کرده و به‌تحقیر مردم ایران پرداخته بود. پس‌ازآن ماجرا اعتراضات شدیدی به نماینده اروپا در ایران شکل‌گرفته و بسیاری خواهان پس دادن چندتخته پتو و داروی اهدایی سوئیسی‌ها شدند. یک سال قبل از عملیات روانی سوئیسی‌ها در تهران؛ نهادهای امنیتی با ردیابی یک شبکه جاسوسی مانع از ورود آن‌ها با پوشش پزشکان بدون مرز به ایران شده و ضربه سختی به موساد زدند. به باور کارشناسان پروژه واردات واکسن آمریکایی در امتداد عملیات سوئیسی شبکه نفوذ قرار دارد. البته برخی دیگر نیز اعتقاددارند که در پشت ماجرای واکسن انگلیسی یک شبکه دلالی دارو نیز پنهان‌شده تا برخی واکسن‌های در حال انقضا و بدون مشتری در اروپا را درازای نفت به ایران بفروشد! وب‌سایت «francetvinfo.fr» نوشته است که شهر اپرنای، شمال شرقی فرانسه صد و چهل نفر از دریافت‌کنندگان واکسن فایزر، جای واکسن آب مقطر دریافت کردند. باز شدن دوباره پرونده خرید واکسن آمریکایی توسط چند وکلای حقوق بشری و ثبت شکایت آخرین حربه گروه «تحریک برای فشار اجتماعی» است، جا دارد دستگاه قضایی و نهادهای ناظر با دقت تحرکات این جریان را بررسی کنند و برخورد قانونی با آنها را در دستور کار قرار دهند. آخرین گردان از سربازان فشار حداکثری، برگ قمار نهایی را روی میز گذاشته‌اند!

ارسال نظرات