جمعه ؛ 30 شهريور 1403
11 مهر 1400 - 15:39

تبدیل رسانه ملی به قرارگاه امیدافرینی

هم زمان با فتنه خیابانی در سال ۸۸، نسل جدیدی از شبکه‌های ارتباطی در ایران متولد می‌شود. تا پیش از آن چت روم ها و پیام رسان های خارجی مانند یاهو مسنجر، جاده ورود اولین شبکه اجتماعی به کشور را هموار کرده و در غائله آن سال توییتر و فیس بوک ماموریت مهمی را اجرا می کنند.
نویسنده :
حسن رشوند
کد خبر : 9915

پایگاه رهنما:

 نقش رسانه های مدرن ارتباطی آنقدر مهم است که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام می کند که مانع از تعمیرات توییتر شده تا اغتشاشات ضربه رسانه ای نخورد! بعد از 8 ماه ماجراجویی دشمن در کشور؛ فیس بوک در مصر ؛الجزایر و چند کشورعربی دیگر نقش ویژه ای بر عهده گرفته و در سازماندهی اعتراضات خیابانی عملیاتی می شود.

تجربه آن روزها اهمیت فراوانی دارد؛حالا تنها چند رسانه ضد انقلاب؛تعدادی رادیوی موج کوتاه  و نیز وب سایت ها و وبلاگ ها نقش راهبردی برای دشمن ندارد. مسیر تبلیغات علیه انقلاب اسلامی توسط هزاران اکانت فیک در شبکه های اجتماعی تحت مدیریت پروژه ای با عنوان«ایران دیس اینفو» با جهت دهی استراتژیک پنتاگون و نیز حمایت مالی سعودی و امارات به صحنه آمده و هدایت خبری و رسانه ای بر مبنای سیاه نمایی مطلق علیه نظام را در دست می گیرند.

طراحی دشمن از سال ها قبل در رصد و نگاه هوشیارانه رهبرانقلاب قرار دارد. رهبر معظم انقلاب از همان ابتدای دهه هفتاد حرکت خباثت انگیز کشورهای غربی را شناسایی فرموده و بارها به مسئولین امر درباره ایجاد راهبردهای موثر در برابر شبیخون فرهنگی دشمن هشدار داده و رهنمودهای لازم را اعلام فرموده اند.

متاسفانه مدیران فرهنگی در دولت های مختلف یکی پس از دیگری میز را تحویل داده، بی آنکه عمق فرمایشات رهبری را درک کرده باشند.در دوران اصلاحات و نیزدولت روحانی، مسائل فرهنگی و مدیریت رسانه ای در اختیار جریانی غرب گرا به سمت ولنگاری های اجتماعی سوق یافته و آنها به این امر افتخار کرده اند!

در رسانه ملی(صدا و سیما) نیز گرچه مدیران انقلابی، دلسوز و نیز مومن  بارها بر تاثیرات تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرده اند، اما ابتکار عمل آنها در حد چند سخنرانی باقی مانده و پاد زهر اصلی آن شناسایی نشده است.

اما این بار،در حکم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای رئیس جدید رسانه ملی، ایشان  به صورت صریح درباره عوامل موثر بر شبیخون فرهنگی اشاره کرده اند.معظم له در حکم خود می فرمایند:« رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است».

 توصیه های ایشان به صورت همزمان هم درد و هم روش درمان را به مدیران آن مجموعه یادآوری کرده است. ایشان راه حل دفع خطرات دشمن را ایجاد یک امید آفرینی در دل مردم دانسته و بر ایجاد قرارگاهی در حل مشکلات تاکید فرموده اند.

حس امید و امیدواری عزیمتی مطلوب از نقطه کنونی جامعه به نقطه‌ای موفق در راستای پیشرفت و بهبود اجتماعی است که از ایجاد یأس اجتماعی جلوگیری می کند. بزرگ نمایی مشکلات مردم با محوریت مسائل اقتصادی ،تاکتیک رسانه ای دشمنان نظام برای کم رغبتی در بین مردم می باشد که این روزها در رسانه و فضای مجازی هجمه سنگینی بر علیه ملت ایران راه انداخته شده است.

تشکیل «قرارگاه راهبردی امید آفرینی در مردم» می تواند با اقدامات جهادی، تسکینی بر فضای موجود باشد. همان گونه که در نقاط محروم نیروهای جهادی با اقدامات انقلابی دل های مردم را به سوی انقلاب جذب نموده، رسانه ملی نیز می تواند با رسوخ در دل مردم و امید آفرینی و هدایت فرهنگی شر و حیله های دشمن را به سوی خودشان بازگرداند.

در دورانی که آمریکایی‌ها روی اینترنت ماهواره ای وعرضه کالای بدون واسطه غربی در منطقه ما سرمایه گذاری کرده اند، قرارگاه جهادی و انقلابی رسانه ای باید با کار فرهنگی مومنانه و متعهد، دل های مردم را به سوی خود جذب کرده و صحنه آرایی دشمن را بر هم بزند.

در این قرارگاه همه رسانه‌های متعهد و وفادار به انقلاب و نیز رسانه‌های فعال در دایره نظام با تمام قوای رسانه‌ای خود باید به میدان آمده و در جنگ رسانه دشمن منفعل عمل نکنند. رسانه‌ها باید با تولید، انعکاس و انتشار اخبار امیدآفرین نقشه رسانه‌ای دشمن را در معکوس کردن و نا امیدسازی مردم خنثی کنند. برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند گفتمان سازی است. سرگرم آموزي، مدل سازي، اقناع و تصويرسازي بخشی از اقداماتی است که قرارگاه فرهنگی امیدآفرینی رسانه ای باید آن را مدیریت کند.

بی عملی مدیران لیبرال در سال‌های گذشته باید در کوتاه ترین زمان ممکن جبران شود. همان گونه که قرارگاه های سازندگی توسط نیرهای جان بر کف انقلابی راه اعتلای انقلاب اسلامی را پیش می برد، قرارگاه رسانه ای باید اقدامات صورت گرفته از سوی دولت انقلابی را پوشش خبری داده تا مردم بدانند نتیجه رای و سو گیری درست سیاسی چه فرجامی خواهد داشت. شاید در این برهه حساس از تاریخ جمهوری اسلامی ایران هزار قرارگاه برای هزار کار بر زمین مانده لازم است.

ارسال نظرات