جمعه ؛ 30 شهريور 1403
28 ارديبهشت 1398 - 10:17

جنگ اراده ها و تکلیف ما

یکی از مهمترین شگرد‌های دشمن در جنگ امروز، تلاش برای ایجاد ترس و رعب در دل ملت است تا با سست کردن اراده‌ها و تصمیم‌ها، مسئولین و ملت ایران را دچار «خطای محاسباتی» کرده و در نهایت به تسلیم و سازش وادار کنند.
نویسنده : حسن رشوند
کد خبر : 2983
 
یکی از مهمترین شگرد‌های دشمن در جنگ امروز، تلاش برای ایجاد ترس و رعب در دل ملت است تا با سست کردن اراده‌ها و تصمیم‌ها، مسئولین و ملت ایران را دچار «خطای محاسباتی» کرده و در نهایت به تسلیم و سازش وادار کنند. آنچه از گذشته بشریت در دفتر تاریخ گرد آمده است، را می‌توان شرح ماجرای مصاف اراده‌ها دانست! اراده‌هایی درونی که تلاش کرده‌اند محیط اجتماعی را مطابق با فهم و خواست خود تغییر دهند و جهان را آنگونه که خواسته‌اند بنا بگذارند و دگرگون سازند!

انقلاب اسلامی حرکتی از جنس اراده‌هایی است که با خیزش، جوشش و تبلور همت‌هایی بلند که تحقق اهداف را ممکن کرد و همه توان خود را برای رسیدن به قله رفیع عزت و سعادت جمع نمود؛ چرا که این نکته از آموزه‌های دینی و هشدار‌های امامین انقلاب بوده است که با سست عنصری، تزلزل، تنبلی و غفلت، نه تنها هیچ حرکتی به ثمر نخواهد رسید که اصلا آغاز نخواهد شد و این بزرگترین آفتی است که دشمن همه تمرکز خود را بر آن جمع کرده تا اراده‌ها را سست کند و اهداف را دست نیافتنی جلوه‌دهد.

از همین رو است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدارشان با مسئولان و کارگزاران نظام به تشریح مواجهه همه‌جانبه جمهوری اسلامی و استکبار جهانی پرداخته و تاکید داشتند که در ورای همه تهدیدات و بلوف‌ها و ادعا‌های دشمنان ملت ایران، «رویارویی کنونی، برخورد اراده‌ها است و، چون ما اراده‌ای قوی‌تر داریم و به خدا توکل می‌کنیم، ان‌شاءالله آینده‌ی خوبی در انتظار ملت است.»

تاکید بر محوریت اراده‌ها در تقابل بین نظام اسلامی و استکبار جهانی در تمامی میدان‌های رویارویی، کلیدواژه‌ای است که در طول سالیان اخیر بار‌ها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است. رهبری انقلاب سال‌ها پیش، تعبیر عجیبی را بکار بردند و چنین فرمودند که «جغرافیای سیاسی دنیا را اراده و ایمان انسان‌ها در آینده تعیین خواهد کرد.» معظم‌له در سال ۱۳۸۶ نیز در جمع دانشجویان تاکید کردند «در دنیا یک جنگ عظیم و یک چالش بزرگ برپاست؛ جنگ توپ و تفنگ نیست، اما جنگ اراده‌ها و عزم‌ها و سیاست‌ها و تدبیرهاست.»

صحنه مواجهه چهل‌ساله جمهوری‌اسلامی و نظام استکبارجهانی را می‌توان تجلی عینی مصاف اراده‌ها دانست که در عرصه‌های مختلف نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خودنمایی کرده است و آخرین آن تقابل دو اردوگاه در ماجرای توافق هسته‌ای یا همان برجام است. در این مصاف، از یکسو رئیس‌جمهور دیوانه‌ای قرار دارد که به ادامه از صفحه اول / هيچ پيمان و تعهد بين‌المللي پايبند نيست و تلاش دارد تا با زياده‌خواهي روز افزون، مناسبات قدرت را به نفع خود رقم زند و جمهوري اسلامي را مقهور خود کند و از ديگر سو، ملتي مستقل که چهار‌دهه در برابر زياده‌خواهي جبهه گسترده استکبار ايستاده و ترفندهاي مختلف آنان را خنثي کرده و اينک استوارتر از گذشته بر دفاع از حقوق خود پافشاري مي‌کند!

سردمداران جبهه باطل حربه تهديد و ارعاب را براي تحميل اراده خود بر جبهه حق بکار برده‌اند تا آنان را به کرنش، انفعال و تسليم وا دارند و اراده مومنان را سست کنند. اما نبايد فراموش کرد که در مصاف اراده‌ها، اردوگاهي که از تهديدات پوشالي دشمن نهراسد و بر اهداف خود استوار باشد و بر ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاي دروني خود اعتماد بورزد، پيروز ميدان خواهد بود و اين ويژگي جبهه مومناني است که مبتني بر سبک زندگي توحيدي زیست می‌کنند و با مولفه‌هايي چون اخلاص و ايمان، فاصله گرفتن از دنياگرايي، اميدواري و اطمينان خاطر به تحقق وعده و نصرت الهي و شوق به جهاد و شهادت، مانوس شده‌اند.

 

ارسال نظرات