جمعه ؛ 30 شهريور 1403
20 فروردين 1403 - 16:53

امید سلاح پیروزی

«دشمن می خواهد جوانان ما را مأیوس کند» مبالغه نیست اگر بگوییم که این سخن رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال، نشان دهنده اساس رویکرد دشمن در برابر ملت ایران است!
کد خبر : 16258

تبیین:

دشمنان انقلاب اسلامی که همه عرصه‌ها را برای در هم شکستن اراده ایرانیان امتحان کردند و شکست خوردند در سال های اخیر مهم‌ترین عنصر حرکتی ملت ایران، یعنی امید را هدف گرفته‌اند و در تلاش هستند تا  امید ما برای پیشرفت، برای غلبه بر سختی‌ها و برای نیل به پیروزی های بزرگ را از بین ببرند! آنها به خوبی دریافته اند که «اگر فروغ امید در دلها خاموش بشود هیچ حرکتی اتّفاق نمی‌افتد.»

  • امیدواری نعمت بزرگی است

البته این سخنان امام خامنه‌ای(مدظله العالی) منحصر به سخنرانی اول فروردین 1403نیست، مدتهاست که ایشان در این زمینه انذار دادند چرا که «یکی از بزرگترین نعم الهی، امید و اعتمادبه‌نفسی است که در مردم هست. روح امیدواری، خیلی نعمت بزرگی است. مردمِ مأیوس، ناامید و بدون افق دید، بی‌صبری می‌کنند؛ نه اینکه کار نمی‌کنند، مانع کار هم می‌شوند؛ ولی مردم امیدوار خودشان جلو جلو می‌دوند و مسئولان را به دنبال خودشان می‌کشانند.»

اما «این راهی که ملت ایران می خواهد برود، یک راه آسفالته‌ بی‌مانع نیست؛ ما در این راه چالش هم داریم. ما دو دشمن بزرگ داریم: یک دشمن، دشمن درونی است؛ یک دشمن، دشمن بیرونی است. دشمن درونی خطرناکتر است.» مشخصات این دشمنان چیست و برای از میان برداشتن آنان چگونه مجهز شد؟

دشمن بیرونی و اهداف آن که با تجربه ده‌ها ساله برای مردم ایران شفاف و روشن است و ملت ایران در نزدیک به نیم قرن گذشته به خوبی نشان دادند که راه ایستادن در برابر دشمن خارجی را خوب بلدند، اما منظور از  ضعف و دشمن درونی چیست؟

«دشمن درونی در حقیقت خصلت‌های بد، ضعف‌ها و موانع تاریخی است که  ما در خودمان داریم». یکی از این  موانع رسوب مشی و مکافاتی است که در سایه ده‌ها حکومت‌ حاکمان، وابسته، فاسد و بی کفایت به جای مانده است؛ و دیگر مانع دیگر به تعبیر حکیم انقلاب اسلامی این است که «اگر ملتی این بیماری ها را داشته باشد، این ملت پیشرفتش ممکن نیست؛ اگر ملتی مردمش تنبل باشند، ناامید باشند، اعتماد به نفس نداشته باشند، با همدیگر پیوند نداشته باشند، به همدیگر بدبین باشند، از آینده ناامید باشند، چنین ملتی پیش نخواهد رفت؛ اینها مثل موریانه‌ای که در درون پایه‌ی بنا بیفتد، بنا را ویران می‌کند؛ مثل کرمی است که داخل میوه قرار بگیرد، میوه را فاسد می‌کند. باید با این صفات مبارزه کرد. ملت ما باید امیدوار، دارای اعتماد به نفس، خوشبین به آینده، علاقه‌مند به پیشرفت، و معتقد و مؤمن به معنویاتی باشد که او را در این راه کمک می کند.»

  • هدف دشمن، ناامید کردن مردم است

علم به این حقایق است که به خوبی راز خصومت دشمن بیرونی با وقوع انقلاب اسلامی و استمرار نظام جمهوری اسلامی را نشان می دهد، انقلاب ملت ایران در حقیقت یک شورش تاریخی بر ضعف‌ها و بی‌کفایتی و خیانت حاکمان این سرزمین بود، از یک سو بساط وابستگی و  سازوکارهای غلط در مسیر استقلال و عزت ایران را بر چید و از سوی دیگر اعتماد به نفس ملی را در ایران احیا کرد! جوانان خود را باور کردند، قدرت خود را شناختند و زمینه ظهور یک قدرت جدید را فراهم گردید!

از همین رو است که دشمن اکنون هدف اصلی خود را تلاش برای زدودن امید و اعتماد به نفس ملی ایرانیان قرار داده است، چرا که «دشمنان ما که از برخورد چهره‌به‌چهره با این ملت مأیوس‌اند و از طرق گوناگون می خواهند روی این ملت اثر بگذارند، از همین وسایل استفاده می کنند؛ یعنی سعی می کنند افق را تیره و تار نشان دهند؛ جوان را ناامید کنند»، «دشمن از همه‌ی توان دارد استفاده می کند برای القای ناامیدی، برای القای بن‌بست. دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. این امکانات گسترده‌ای که دشمن به کار گرفته، این رسانه‌ها، این ماهواره‌ها، این فضای مجازیِ عجیب و غریب، این تلویزیون‌های مزدورِ مأجور، همه‌ی اینها برای این است که این امید را در مردم بکُشند.» چرا که «ملتی که ایمان و اتحّاد نداشته باشد و نسبت به آینده مأیوس باشد، پیداست که در همه میدان‌ها شکست خواهد خورد؛ در سیاست هم شکست می‌خورد، در اقتصاد هم شکست می‌خورد، در سازندگی کشور هم شکست می‌خورد.» می دانند «در مقابل یک ملت منسجم و مؤمن و دارای امید به آینده، هیچ غلطی نمیتواند بکند.»

  • افق روشن

اینجا و با توجه به این سرمایه گذاری دشمنان ملت ایران است که  اهمیت مدیریت انقلابی خود را به خوبی نشان می‌دهد. آنجا که دشمن قصد ورود دارد و می خواهد فضا را تیر و تار نشان دهد، مدیر انقلابی با حضور در میدان، با تصمیم درست با عمل جهادی و تکاپو و دوندگی نقشه دشمن را نقش بر آب می کند!

مسیری که  با آغاز دولت سیزدهم شاهد شدت گرفتن آن هستیم و آمارهای مراکز بین المللی و مراجع جهانی  از رشد اقتصادی و حرکت رو به جلوی کشور خبر می‌دهند! چنانچه به تازگی رسانه دولتی بریتانیا، بی بی سی در گزارشی به شکست سیاست‌های ضد ایرانی غرب اعتراف می‌کند و می نویسد همه آمارها از رشد اقتصادی ایران علی رغم سیاست تحریم حداکثری دارد! بی‌بی‌سی تاکید می کند؛ صندوق بین‌المللی پول در گزارش سالانه‌اش برای پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی، میزان رشد اقتصادی احتمالی ایران را سه و هفت دهم درصد اعلام کرد؛ رقمی که نشانه روشنی از شکست سیاست تحریم ایران است.

بی تردید این موفقیت‌ها محدود به حوزه اقتصاد نیست، مرور اخبار ماه‌های پایانی سال گذشته به تنهایی کفایت می کند تا بر انقلاب در صنعت فضایی و رشد شتابان ایران در پرتاب ماهواره به آسمان صحه بگذاریم! ماهواره ای که یکی پس از دیگری، افقی تازه از پیشرفت ایران را به رخ جهان می کشاند، علاوه بر این دستاوردهای حوزه درمان، کشف دارو، صنعت دفاعی، نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و.. نیز پیش چشم جهانیان قرار دارد، ولی در این میان یک نقص بزرگ همچنان وجود دارد و آن نبود رسانه قدرتمند و فراگیر برای تبیین دستاوردهای ایران است، موضوعی که مورد گله رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با ایشان نیز قرار گرفت!

  • جایگاه ویژه رسانه در تبیین دستاوردها

ما همچنان در حوزه رسانه، معرفی و نمایش دستاوردهای شگرف و در بسیاری از موارد بی‌نظیر، حتی برای جوانان و افکار عمومی داخلی هم موفق عمل نکرده‌ایم، زخم کهنه‌ای که نیاز بسیار ویژه‌ای برای جبران آن باید آغاز شود.

رسانه چنان جایگاه ویژه‌ای دارد که رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی شاعران با ایشان نیز بار دیگر سخن از رسانه را پیش کشیدند و فرمودند: « امروز در دنیا چالش ها و درگیری ها، رسانه‌ای است. بیش از آنچه که موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و اینها تأثیر بگذارند در عقب‌راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر می گذارند و دلها را تحت تأثیر قرار می دهند، ذهن ها را تحت تأثیر قرار می دهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است.»

ارسال نظرات