دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
03 دی 1402 - 20:24

«اعدام میدانی» برگ جدید از جنایت صهیونیست‌ها در غزه

ارتش صهیونیستی با اعدام‌های میدانی در غزه و با ایجاد رعب و وحشت سعی دارد فلسطینیان را فراری داده و مسیر اشغالگری خود را هموار کند، اما مردم غزه نشان دادند با وجود جنایات گسترده اشغالگران، پای آرمانهایشان ایستاده‌اند و سرزمین خود را ترک نخواهند کرد، حتی به قیمت از دست دادن جانشان.
کد خبر : 15737

پایگاه رهنما:

درحالی که مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند جنگ آنها در غزه با هدف نابودی حماس انجام می‌شود اما با گذشت 79 روز از تجاوز این رژیم به غزه، مسجل شده که ارتش اشغالگر با غیرنظامیان می‌جنگد نه گروههای مقاومت.

ارتش صهیونیستی با وجود شهادت و زخمی کردن دهها هزار نفر از ساکنان غزه، به این حجم از جنایات و خون‌آشامی خود راضی نشده و اعدام‌های خیابانی فلسطینیان را هم در دستورکار قرار داده است. در این رابطه، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه هفته گذشته در گفتگو با شبکه الجزیره، نیروهای صهیونیستی را به ارتکاب چندین قتل عام فجیع متهم کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر در اردوگاه جبالیه و تل‌الزعتر شده است. القدره گفت که ارتش اسرائیل ده‌ها شهروند را در خیابان‌ها و در مقابل چشمان خانواده‌هایشان اعدام کرده است.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه هم اعلام کرد اسنادی را جمع‌آوری کرده که نشان می‌دهد ارتش صهیونیستی بیش از 137 غیرنظامی را در شهر غزه و مناطق شمالی اعدام کرده است. در این بیانیه آمده است:ارتش صهیونیستی گودال‌های بزرگی را حفر کرد و ده‌ها شهروند فلسطینی ما را زنده در آن‌ها قرار داد و سپس با شلیک مستقیم آنها را اعدام و سپس با بولدوزر دفن کرد». حماس خواستار تشکیل تیم‌های بین‌المللی برای بررسی جنایات اشغالگران و اعدام‌های میدانی شد.

سالمندان هم از جنایت اعدام در امان نیستند

جنایت ارتش اسرائیل برای اعدام فلسطینیان در ملأعام، از دید سازمانهای حقوق بشری هم پنهان نمانده است و آنها نیز ارتکاب اینگونه وحشیگری در غزه را تایید کرده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل مدارسی را که ده‌ها هزار آواره از آنها به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند، به مراکز نظامی و اعدام‌های صحرایی در راستای جنایت نسل‌کشی در نوار غزه تبدیل کرده است.

این سازمان حقوق بشری گفت که کشف حدود 15 جسد متلاشی شده فلسطینی‌های مرده را مستند کرد که بررسی اولیه آنها نشان داد که آنها در جریان بازجویی توسط ارتش صهیونیستی در مدرسه شادیه ابوغزاله در منطقه الفلوجه در غرب سرزمین‌های اشغالی مورد اعدام میدانی قرار گرفته‌اند. این دیده‌بان حقوق بشری اروپا اعلام کرد که روزانه گزارش‌هایی از جنایات و قتل‌های وحشتناکی که نیروهای اسرائیلی در جریان یورش به مدارس پناهگاه آوارگان مرتکب شده‌اند دریافت می‌کند و خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی مستقل و بی‌طرفانه در مورد این رویدادها شد.

این سازمان حقوق بشری با بیان اینکه این رژیم جنایتکار در جریان عملیات خود علیه غزه ده‌ها فرد سالمند را با شلیک مستقیم گلوله اعدام کرده است، تاکید کرد:«اکثریت این سالمندان در زیر آوار خانه‌های خود یا پناهگاه‌هایی که بعد از تخریب خانه‌هایشان در بمباران جنگنده‌های اسرائیلی به آنها پناه بردند یا هنگام جستجوی اقلام ضروری اساسی در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها جان باخته‌اند». شورای حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد:«مسئله هشدار دهنده این است که ده‌ها تن از این سالمندان هدف قتل‌ها و اعدام‌های میدانی عمدی قرار گرفتند».

به گزارش «العربی الجدید»، نیروهای اشغالگر، آواره‌های غزه را مجبور می‌کنند تا بیش از 12 کیلومتر پیاده روی از غرب شهر غزه تا اردوگاه نصیرت در مرکز غزه را طی کنند و از مناطق تحت کنترل تانک‌ها و خودروهای نظامی اسرائیل عبور کنند و به سمت شهرها بروند و تعدادی از افراد در این مسیر توسط صهیونیست‌ها اعدام می‌شوند.

اسماعیل ثوابطا، مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت غزه در این باره گفت:«برخی از آوارگان پس از اینکه سربازان از آنها خواستند به جلو بروند، با شلیک گلوله کشته شدند و برخی از آنها اجسادشان در جای خود باقی مانده و برخی دیگر توسط خانواده‌هایشان به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند».

تعدادی از شاهدان عینی هم جزئیاتی از اعدام‌های میدانی ارتش اشغالگر در غزه افشا کرده‌اند. یکی از آوارگان غزه که خواست نامش فاش نشود، به العربی الجدید گفت:«نیروهای اسرائیلی کودکان و زنان را از مردان جدا کردند به آنها دستور دادند لباس‌هایشان را کاملاً در بیاورند، آنها را مورد بازجویی قرار دادند و سپس آنها را مجبور کردند مدرسه را با تهدید اسلحه تخلیه کنند. زمانی که آوارگان به سمت دره غزه رفتند، نیروهای اسرائیلی به طور تصادفی به سمت آنها گلوله شلیک کردند که در نتیجه آن 5 نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند».

به گزارش «العربی الجدید» بشیر حججی سالمند ساکن محله زیتون در غزه که عکسش توسط سربازان اشغالگر برای تبلیغ «دروغ گذرگاه امن» در حین جابجایی به سمت جنوب در 10 نوامبر منتشر شد و سربازن صهیونیستی مدعی بودند که به او کمک می‌کنند تا از جاده عبور کند اما بلافاصله پس از آن، با شلیک گلوله‌ به سر، او را کشتند.

ارتش اشغالگر زیر بار نمی‌رود

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل چهارشنبه گذشته اعلام کرد که گزارش‌هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه نیروهای اسرائیلی 11 فلسطینی غیرمسلح را در جنایت جنگی در غزه به قتل رسانده‌اند. این کمیسیون از تل‌آویو خواست تا تحقیقاتی را درباره احتمال ارتکاب جنایت جنگی توسط نیروهایش آغاز کند، اما رژیم صهیونیستی گفت که این اتهامات بی‌اساس هستند.

ارتش صهیونیستی به طور مشخص در مورد اتهامات مربوط به اجرای اعدام‌ها اظهار نظر نکرد اما سخنگوی ارتش در گفتگو با «خبرگزاری فرانسه» مدعی شد که حملات آنها علیه اهداف نظامی و منطبق با مفاد حقوق بین‌الملل بوده و پس از ارزیابی خسارات جانبی مورد انتظار به غیرنظامیان انجام شده است.

سران تل‌آویو ادعا می‌کنند که همه فلسطینیان ساکن غزه که از حماس حمایت می‌کنند، تروریست هستند و ریختن خون آنها مباح است و به هیمن منظور به هیچ کسی در این منطقه رحم نمی‌کنند. صهیونیست‌ها مدعی‌اند که حماس خود را در پشت غیرنظامیان پنهان می‌کند و آنها دنبال مقابله با نیروهای حماس هستند اما در این میان غیرنظامیان هم قربانی می‌شوند و حماس را مقصر اصلی این جنایت می‌دانند. با استناد به این ادعاها، می‌توان گفت که اسرائیل هیچ محدودیتی ندارد و هر عملیاتی که انجام دهد، هر چقدر هم نتایج وحشتناکی داشته باشد مشروع تلقی می‌شود.

ارتش اشغالگر به سیاست مجازات دسته جمعی، گرسنگی، ارعاب و اعدام‌های دسته جمعی متوسل می‌شود تا شهروندان فلسطینی را مجبور به فرار اجباری از خانه‌های خود در غزه بکند تا بتواند بدون هیچ گونه مزاحمتی این باریکه تحت محاصره را به اشغال خود درآورده و به عنوان دستاورد بزرگ برای شهرک‌نشینان نشان دهد.

فلسطینیانی که به سمت جنوب غزه می‌روند هیچ خطری برای نظامیان اشغالگر ندارند اما به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها برای افزایش تلفات مردم غزه و تفریح و سرگرمی، عده‌ای را اعدام می‌کنند تا به خیال خود شکست خود در برابر حماس را اینگونه جبران کنند.

نسل‌کشی فلسطینیان در غزه توسط رژیم صهیونیستی به طور کامل بی‌توجهی آشکار این رژیم به قوانین بین‌المللی بشردوستانه را آشکار می‌کند و نقض جدی اصول و قواعد جنگ است که حتی تحلیلگران صهیونیست هم به آن اذعان کرده‌اند. ناهوم بارنیا، مفسر برجسته سیاسی در روزنامه یدیعوت آحارونوت، و ران بن یشای، مفسر نظامی در وبسایت عبری Ynet ، روز شنبه اعلام کردند که اعدام‌های خیابانی در غزه یک حادثه یا اشتباه نیست، این یک جرم است و این جنایت را مایه شرمساری و رسوایی و شکستی برای ارتش صهیونیستی توصیف کردند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات