دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
20 اسفند 1398 - 14:40

اختلاف؛ سمّ مجلس آینده

یکی از مسائل مهم و جدی درباره مجلس آینده، همدلی و اتحاد نمایندگان در برخورد با مسائل کلان و اصلی و سعی در برطرف کردن مشکلات مردم است.
کد خبر : 5509

پایگاه رهنما:

یکی از مسائل مهم و جدی درباره مجلس آینده، همدلی و اتحاد نمایندگان در برخورد با مسائل کلان و اصلی و سعی در برطرف کردن مشکلات مردم است. حل مشکلات مردم نیازمند پرهیز از اختلاف و تشتت و درگیری در مجلس است. زمینه‌های سیاسی و غیرسیاسی برای اختلاف و درگیری در مجلس کم نیستند و می‌توانند به صورت‌های مختلف خود را بروز دهند؛ از تعیین ریاست مجلس گرفته تا عضویت در کمیسیون‌های مختلف، ریاست کمیسیون‌ها، تشکیل فراکسیون‌های رقیب و .... پیروزی جریان اصولگرا در انتخابات مجلس یازدهم و به دست گرفتن اکثریت قاطع مجلس آینده، این امید را به وجود آورده است که بهارستان از سال آینده باقدرت و انرژی متفاوتی پا به میدان برخورد با مشکلات و مسائل کشور بگذارد؛ اما به نظر می‌رسد جریان رقیب که به دلیل ضعف در عملکرد خود، از سوی مردم کارت قرمز دریافت کرده است، می‌کوشد با روش‌های گوناگون از هم‌اکنون، این همدلی و اتحاد را زیر سؤال برده و زمینه را برای اختلاف و درگیری مهیا سازد. روزنامه سازندگی هفته گذشته در گزارشی نوشت: «قالیباف برای رسیدن و ماندن در رأس بهارستان نیازمند ائتلاف با طیف‌های گوناگون اصولگراست و چه‌بسا در این مسیر، دیگر کمتر آن چهره تکنوکرات خود را عیان کند دست‌کم باید بتواند با ۲ جریان اصولگرا یعنی جبهه پایداری و عدالت خواهان کنار بیاید تا قبای ریاست بر تن کند. طیفی که گذشته از آن ائتلاف نیم‌بند دقیقه نودی برای ارائه لیست مشترک تا همین‌جا خط‌ونشان‌های زیادی برای قالیباف کشیده‌اند.» در این مطلب آمده است: مصطفی میرسلیم احتمالاً بازهم برای اصولگرایان در مجلس یازدهم از چهره‌های بازی خراب‌کن خواهد بود... او چندان هم دل‌خوشی از قالیباف ندارد به همین دلیل در جریان انتخابات بار‌ها اعلام کرد که قالیباف سرلیست شورای ائتلاف نیست؛ همچنان که بعد از انتخابات سال ۹۶ هم گفته بود «اگر من و قالیباف به دور دوم می‌رفتیم تخلفات مالی او را رو می‌کردم.» سازندگی در این گزارش در مورد آقاتهرانی هم نوشته است: «کسی که به‌احتمال‌زیاد هم برای قالیباف در مسیر ریاست مجلس و هم برای دولت دردسرآفرین خواهد بود.»

خبرگزاری دولتی ایسنا هم در گزارشی به گمانه‌زنی در خصوص ریاست مجلس آینده پرداخت و نوشت: «لیستی که توانست هر ۳۰ کرسی تهران را به خود اختصاص دهد، ولی به نظر می‌رسد اختلافات پیش از انتخابات این بار در ۷ خرداد ۹۹ به داخل پارلمان کشیده شود و ریاست مجلس به محلی برای کشمکش میان اصولگرایان بدل شود.»

جستجویی کوتاه در رسانه‌ها و فضای مجازی شمارا با انبوهی از مطالب، تحلیل‌ها و اظهارنظر‌ها از سوی اصلاح‌طلبان با ادعای اختلاف و شکاف میان منتخبان مجلس یازدهم مواجه می‌کند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد منتخبان مجلس جدید باید از حالا و چند ماه مانده به تشکیل مجلس یازدهم، با برگزاری جلسات و نشست‌های همدلانه و کارشناسی، نظرات خود در موضوعات مختلف را به هم نزدیک کرده و بستر تشکیل مجلسی همدل و قوی را آماده سازند. مجلس متحد و قوی، امید را در دل مردم افزایش خواهد داد و دیگر نهاد‌های کشور را نیز به حرکت و تلاش بیشتر وا‌می‌دارد.

ارسال نظرات