پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
05 بهمن 1398 - 12:10

ملت صبّار و شکور

خون شهید سلیمانی و یارانش برکات فراوانی دارد که برخی از آن‌ها نمایان شده و بدون شک برکات دیگر آن در آینده دیده خواهد شد
نویسنده : محمد صرفی
کد خبر : 5009

پایگاه رهنما:

خون شهید سلیمانی و یارانش برکات فراوانی دارد که برخی از آن‌ها نمایان شده و بدون شک برکات دیگر آن در آینده دیده خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین برکات این شهادت مظلومانه، برملا شدن فریب‌کاری آمریکایی‌ها بود. آمریکایی‌ها مدعی هستند که دوست و در کنار مردم ایران هستند. آنان با تبلیغات فریبنده و سنگین سعی داشته و دارند که وانمود کنند با مردم ایران دشمنی نداشته و «دشمنی آمریکا» زاییده ذهن جمهوری اسلامی و توهم توطئه است. ترور آشکار سردار سلیمانی از سوی آمریکایِ تروریست و حضور ده‌ها میلیونی مردم در تشییع این شهیدان، همچون بارانی سیل‌آسا، این تبلیغات و فریب‌کاری را شست و برد تا جلوه دیگری از حماقت دشمنان این ملت باشد. آنان به بهای خون این مرد بزرگ، رفراندومی ملی برپا کردند و ملت در این آزمون نشان داد که حامی مقاومت و ایستادگی است و پای ارزش‌های اصیل انقلاب ایستاده است.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران فرمودند: «این دلقک‌های آمریکایی که به‌دروغ و باکمال رذالت می‌گویند که ما در کنار مردم ایرانیم، ببینند مردم ایران چه کسانی هستند. آن چند صدنفری که به‌عکس سردار شهیدِ باافتخار ما اهانت می‌کنند، آن‌ها مردم ایران‌اند یا این جمعیت میلیونی عظیمی که در خیابان‌ها نشان می‌دهند خودشان را؟ سخنگویان دولت شریر آمریکا مدام تکرار می‌کنند که ما در کنار مردم ایرانیم. دروغ می‌گویید! اگر در کنار مردم ایران هم باشید برای این است که خنجر زهرآلود خود را به سینه مردم ایران فروکنید.» یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آمریکا که برخی تحلیلگران نیز به آن اذعان کرده‌اند، عدم شناخت درست و دقیق مردم ایران است. به نظر می‌رسد این مشکل در سال‌های اخیر تشدید نیز شده است و آنان دچار نوعی توهم شدید در این قضیه شده‌اند. وجود عده‌ای اندک و حداکثر چند هزارنفره از مخالفان و معاندان در کشور بیش از ۸۰ میلیونی کاملاً طبیعی و قابل درک است، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که کسی این اقلیت محض را به‌عنوان مردم ایران جا بزند. در دهه ۶۰ منافقین، شبانه روی دیوار‌ها شعارنویسی می‌کردند. آنان برای آنکه خود را اکثریت معرفی کنند، در شهری مانند تهران، مناطق و محل‌های مختلف را برای این کار انتخاب می‌کردند. تصور کنید فردی در یک‌شب در ده محله اقدام به شعارنویسی کند. اگر ۱۰۰ نفر چنین کاری کنند، صبح روز بعد هزار شعار نوشته شده است و این تصور به وجود می‌آید که جمعیت قابل‌توجهی حامی این شعار‌ها هستند درحالی‌که تنها ۱۰۰ فرد آموزش‌دیده و حرفه‌ای در یک تقسیم‌کار دقیق و نه‌چندان پرزحمت چنین کاری کرده‌اند. این روشی بود که گروه‌های معاند -بخصوص منافقین- در دهه ۶۰ از آن استفاده می‌کردند تا خود را زیاد و دارای پایگاه اجتماعی نشان دهند.
 
اگر آن روز‌ها فرد باید با موتورسیکلت و در تاریکی شب و بااحتیاط، چنین تاکتیکی را برای تعویض اقلیت و اکثریت انجام می‌داد، امروز حتی نیاز به آن زحمت هم نیست. در دنیای دیجیتال، یک نفر می‌تواند صاحب ده‌ها اکانت در شبکه‌های اجتماعی باشد. با صد‌ها اسم کامنت و نظر بنویسد و ده‌ها کانال و صفحه را بچرخاند. یک فرد حرفه‌ای و آموزش‌دیده به‌راحتی می‌تواند خود را به‌جای هزاران نفر و بلکه بیشتر جا بزند. امروز با چنین وضعیتی مواجهیم. یکی از برکات خون شهید سلیمانی آن بود که واقعیت مردم را برای دوست و دشمن آشکار کرد. بدون شک این واقعیت دشمن را عصبانی‌تر می‌کند و البته باید جبهه خودی را بیدارتر از پیش کند تا قدر این ملت صبّار و شکور را بیش‌ازپیش بداند.

ارسال نظرات