دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
19 ارديبهشت 1398 - 12:33
"زندان سرباز"

بار دیگر با آتش افروزی و تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی جنگ در نوار غزه شعله ور شد.

حمله روز شنبه (۱۴ اردیبهشت) رژیم صهیونیستی، بعد از آتش بس منتهی به انتخابات ماه گذشته با هدف قرار دادن مواضع گروه‌های مقاومت در بیت حانون و بیت لاهیا صورت گرفت.
نویسنده : موسی رشید
کد خبر : 2907
 
بار دیگر با آتش افروزی و تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی جنگ در نوار غزه شعله ور شد. حمله روز شنبه (۱۴ اردیبهشت) رژیم صهیونیستی، بعد از آتش بس منتهی به انتخابات ماه گذشته با هدف قرار دادن مواضع گروه‌های مقاومت در بیت حانون و بیت لاهیا صورت گرفت. رژیم اشغالگر قدس در ماه مبارک رمضان با بمباران وحشیانه ۲۰۰ نقطه از نوار غزه، مردم بیگناه فلسطین را به خاک و خون کشید. اما گروه‌های مقاومت در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها با شلیک ۶۷۰ موشک از سمت غزه به سرزمین‌های اشغالی آن‌ها را غافلگیر کردند؛ و بلافاصله نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام وضعیت اضطراری در مناطق همجوار با غزه جلسه اضطراری تشکیل داد.

درگیری از روز جمعه در بازگشت فلسطینیان از راهپیمایی و مقابله ارتش صهیونیست با معترضان فلسطینی شروع شد؛ و روز شنبه تشدید شد. گرچه رسانه‌های غربی با استناد به گزارش رسانه‌های صهیونیستی عامل تنش را شلیک تک تیرانداز‌های جهاد اسلامی به سمت نظامیان صهیونیست و زخمی شدن دو تن از آن‌ها برشمردند. ولی آنچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص غزه اشاره نمی‌کنند. وضعیت وخیم نواره غزه است که به بزرگترین"زندان سرباز"جهان تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات موشکی گروه‌های مقاومت، دست به دامان گند آهنین شد و تلاش کرد تا موشک‌های شلیک شده به سمت عسقلان، سدریت، اشکول و شاعر هنگیف رهگیری و منهدم کند. اما بیش از ۵۰۰ از موشک‌های شلیک شده از این سامانه رد شدند و بر سر صهیونیست‌های شهرک نشین فرود آمدند.

در این حملات علاوه بر حمله رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های نوار غزه و تخریب چند برج و منزل مسکونی، ۲۷ نفر از جمله یک نوزاد دو ساله (صبا ابو عرار) به همراه مادرش شهید و تعدادی از مردم فلسطین مجروح و زخمی شدند. منابع خبری رژیم صهیونیستی نیز از هلاکت ۴ تن و مجروح شدن ۱۳۰ نفر از صهیونیست‌ها در پی حملات گروه‌های مقاومت خبر دادند. (حجم تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی بیشتر است، اما جرأت اعلام ندارد.) در مقابل حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه گروه‌های مقاومت اعلام کرده اند: "ما هنوز آغاز نکرده ایم"و اتاق مشترک گروه‌های مقاومت اعلام کرد، در صورت تجاوز مجدد به نوار غزه، مقاومت واکنش سختر و گسترده‌ای را انجام خواهد داد. همچنین شاخه نظامی جهاد اسلامی اهداف حیاتی این رژیم (راکتوراتمی دیمونا، فرودگاه بن گورین، و پالایشگاه حیفا) را به تلافی حملات تل آویو موردتهدید قرار داده است.

در واکنش به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی سکوت عربستان سعودی که خود سردمدار معامله قرن و عامل اصلی بحران انسانی در یمن است دور از انتظار نیست.ترکیه، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در صلح خاورمیانه، معاون دبیرکل اتحادیه عرب هر کدام با ابراز نگرانی از وضعیت غزه خواستار اعمال فشار و اقدام جامعه جهانی علیه رژیم صهیونیستی شدند.اما مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بی توجهی به اوضاع وخیم نوار غزه و مردم بیگناه فلسطین حمایت قاطعانه آمریکا از رژیم کودک کش اسرائیل را اعلام کرد.به هر حال، با وجود اینکه نتانیاهو دستور تشدید حملات را به ارتش داده بود و گفته بود که هیچ شروطی را برای توافق وآتش بس قبول نمی‌کند. اما بعد از ۲۴ ساعت با قبول شروط آتش بس گروه‌های مقاومت، شکست سنگینی را پذیرفت. توافق آتش بس با تلاش سازمان ملل متحد، مصر و درخواست نتانیاهو در قاهره انجام شد؛ و این جنگ دو روزه معامله قرن و عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل را غیر مستقیم مورد هدف قرار داد؛ و بار دیگر گروه‌های مقاومت ضعف اسرائیل و آمریکا را علنی کردند.

 

ارسال نظرات