پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
02 ارديبهشت 1398 - 11:39

رونمایی از قوانین سختگیرانه بریتانیا برای شبکه‌های اجتماعی

بریتانیا مقررات سخت‌گیرانه‌ای را برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی تدوین کرده است. مقرراتی که از امروز اجرا می‌شوند و احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
کد خبر : 2730

پایگاه رهنما :

بریتانیا مقررات سخت‌گیرانه‌ای را برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی تدوین کرده است. مقرراتی که از امروز اجرا می‌شوند و احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این در حالی است که مدیرعامل فیس بوک هفته گذشته خواستار تدوین قوانینی از سوی دولت‌ها برای تدوین خط‌مشی شبکه‌های اجتماعی شده بود. بریتانیا قوانین ایمنی آنلاین جدید خود را معرفی کرد. قوانینی که قرار است در صورت عدم همکاری شرکت‌ها، سازمان‌ها و فعالان حوزه اینترنت در حفاظت کاربران خود از محتوای مضر، با مجازات‌های جدی همراه شود. دسترسی آسان به داده‌های مضر به‌خصوص بین جوانان باعث افزایش نگرانی در سرتاسر جهان شده و پس از مرگ مولی راسل دختر ۱۴ ساله بریتانیایی نیز این نگرانی شدت گرفته است. پرونده مولی راسل یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های بریتانیا محسوب می‌شود. چرا که والدین مولی معتقدند دخترشان تحت تأثیر فضای مجازی دست به خودکشی زده است. بر همین اساس است که این روز‌ها دولت‌ها در سراسر جهان در مورد چگونگی کنترل محتوا در سیستم‌عامل‌های اجتماعی، نگران هستند. مسائلی مثل تیراندازی در مساجد نیوزیلند و خشونت در مدارس نیز به موضوعاتی ناراحت‌کننده برای فعالان شبکه‌های اجتماعی و دولت‌ها تبدیل‌شده‌اند. باوجوداینکه طرح مذکور بسیار مثبت به نظر می‌رسد، اما برخی گروه‌ها و سازمان‌های خصوصی نسبت به این طرح موضع‌گیری منفی دارند. برای مثال گروه TechUK؛ یک گروه تجاری و صنعتی، گفت که این مقررات قدم مهمی برای قانونمندی است، اما بعضی از جنبه‌های رویکرد دولت، بیش‌ازحد مبهم است. نخست‌وزیر بریتانیا؛ ترزا می‌در این خصوص می‌گوید: درحالی‌که اینترنت می‌تواند در ارتباط با مردم درخشان باشد، به‌اندازه کافی برای حفاظت از کاربران، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، اقدام نکرده است.
منابع خبری مردم ایران پیرامون سیل اخیر
بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روز‌های ۱۹ و ۲۰ فروردین ۹۸ به‌صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است. ۶۲.۴ درصد مردم اعلام کرده‌اند اخبار مربوط به سیل اخیر در چند استان کشور را از طریق صداوسیما دنبال کرده‌اند. ۲۰.۹ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی، ۷.۲ درصد از طریق سایت‌های خبری، ۳.۱ درصد از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و ۲.۹ درصد از طریق دوستان و آشنایان اخبار مربوط به سیل اخیر را دنبال کرده‌اند. ۰.۸ درصد از سایر منابع اخبار را دنبال کرده‌اند، ۲.۳ درصد اخبار سیل را دنبال نکرده‌اند و ۰.۴ درصد نیز به این سؤال پاسخ نداده‌اند.

ارسال نظرات