دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
14 مهر 1397 - 10:31

گوشمالی سخت سپاه به تروریست‌ها

در پی حمله تروریستی مزدوران تکفیری به مردم اهواز در روز شنبه ۳۱ شهریور ماه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیزمان منجر شد، فرماندهی معظم کل قوا در دیدار جمعی از ورزشکاران با بزدلانه خواندن این اقدام جنایتکارانه یادآور شدند: بر اساس گزارش‌ها این کارِ بزدلانه کار همان افرادی است که هرجا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، آمریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: «مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد.»
کد خبر : 1538

پایگاه رهنما :

در پی حمله تروریستی مزدوران تکفیری به مردم اهواز در روز شنبه ۳۱ شهریور ماه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیزمان منجر شد، فرماندهی معظم کل قوا در دیدار جمعی از ورزشکاران با بزدلانه خواندن این اقدام جنایتکارانه یادآور شدند: بر اساس گزارش‌ها این کارِ بزدلانه کار همان افرادی است که هرجا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، آمریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: «مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد.» این وعده معظم له در زمانی کوتاه توسط جان برکفان یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه تحقق یافت و در ساعت ۲ بامداد روز (نهم مهرماه ۱۳۹۷) در کمتر از ۱۰ روز از حمله تروریستی اهواز، طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین وچند فروند پهباد، مرکز تجمع سران این گروه تروریستی در (منطقه البوکمال در شرق فرات) در کشور سوریه هدف قرار گرفت. این گوشمالی واجد پیام‌های ویژه‌ای است که علاوه بر بقایای این گروه تروریستی، حامیان آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و اماراتی این مزدوران هم آن را درک کردند.
هدف گیری امنیت مردم ایران در حادثه اهواز
اقدام تروریستی اهواز فارغ از اینکه عامل میدانی آن کدام گروهک است باید بخشی از پروژه نظام سلطه برای هدف گیری نقاط قوت نظام وتلاش برای ناامید سازی مردم دانست که البته در این پروسه، یکی از مهمترین مؤلفه‌های اقتدار نظام که همانا تأمین یکی از مطلوبترین شکل امنیت برای مردم ایران در مقایسه با کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های غربی است را هدف گرفته بود. این عملیات و حمایت رسانه‌ای غرب از آن نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته و نتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند و لذا با بهره گیری از عوامل نیابتی، با دامن زدن به چالش‌های امنیتی و دست زدن به این اقدام کور، تلاش کرد قابلیت نظام در ایجاد امنیت برای مردم را در اذهان با تردید مواجه و ناکارآمد نشان دهد.
اولین گوشمالی به تروریست‌ها پس از اقدام تروریستی اهواز
اقدام موشکی سپاه نخستین واکنش قاطع نیرو‌های مسلح کشورمان برای انتقام خون شهدای حمله تروریستی اهواز را در حافظه ملت ایران و منطقه ثبت کرد. گفته می‌شود این موشک‌ها از فراز پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی و فرانسوی عبور کرده است که این عبور پیامی آشکار برای حامیان تروریست‌ها دارد. همچنین برای نخستین بار این عملیات به صورت ترکیبی و با استفاده از توان بمب افکنی پهپاد‌های بمب افکن سپاه انجام شد. این سومین بار است که طی یک و نیم سال اخیر موشک‌های بالستیک سپاه، تروریست‌ها را در صد‌ها کیلومتر دورتر از مرز‌های ایران هدف قرار می‌دهد. یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در این عملیات که نام «ضربت محرم» برای آن انتخاب شد، با شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریست‌ها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را در فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف قرار داد. براساس این گزارش، موشک‌های شلیک شده از دو نوع ذوالفقار (با برد ۷۵۰ کیلومتر) و قیام (با برد ۸۰۰ کیلومتر) بودند. همچنین پس از شلیک موشک‌های سپاه به سمت مقر تروریست‌های تکفیری، هفت فروند پهپاد نیز مقر‌های تروریست‌ها را در این منطقه زیر آتش گرفتند.
پیام‌های این عملیات که باید شنیده شود
۱- جبهه متحدآمریکایی، صهیونیستی، تکفیری در پی حادثه اهواز تلاش کرد تا شرایط ذهنی وافکار عمومی مردم ایران را برای پذیرش شکسته شدن ابهت نظام جمهوری اسلامی ایران آماده نماید. اما پاسخ قدرتمندانه سپاه نشان داد که تشدید فشار‌ها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم‌تر می‌کند. ۲- عملیات ضربت محرم نشان داد که عزم ایران برای مقابله با کانون‌های پرورش تروریسم در منطقه جدی است و اگر تا کنون بنا بر برخی ملاحظات واکنش‌های جدی صورت نمی‌گرفت، با توجه به برنامه ریزی دشمنان برای اخلال در امنیت مردم ایران که خط قرمز نظام است، پس از این واکنش‌ها جدی‌تر خواهد بود.
۳- عملیات ضربت محرم را باید نقطه پایانی بر تحرکات کور صهیونیست‌ها در عملیات کور حمله به نقاط استقراری نیرو‌های مقاومت در سوریه دانست. صهیونیست‌ها باید درک کنند که در صورت تکرار حمله به مقر‌های نیرو‌های مقاومت باید تاوان آن را بپردازند.
۴- آمریکایی‌ها باید کم کم هزینه‌های تشدید فشار وتحریم علیه ایران را متحمل شوند. بخش فارسی صدای آمریکا به رغم همه فضا سازی‌ها علیه ایران اسلامی در مورد تبعات این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر یک نکته اساسی تأکید کرد که: پیام ایران از این اقدام این است که به آمریکا بگوید از افرایش تنش ترسی ندارد. ۵- پاسخ قاطع ایران بر اساس اصل دفاع مشروع و در چارچوب معتبرسازی گزینه بازدارندگی امنیتی کشور است وبه همین دلیل بود که به جز اعلام نگرانی آمریکائی‌ها، صهیونیست‌ها وسعودی‌ها و برخی شیخک‌های منطقه، منطق ایران در این دفاع توسط جامعه جهانی پذیرفته شد. ۶-عملیات ضربت محرم، اراده جدی ایران برای اعمال بازدارندگی موثر در منطقه را نشان داد و ثابت کرد که ایران آمادگی اعمال بازدارندگی در بالاترین سطح را در مقابل چالش‌های اینگونه را دارد. ۷- اگر چه رسانه‌های غربی کوشیدند که این عملیات را به بستری برای ایران هراسی در میان کشور‌های منطقه تبدیل کنند، اما پیام روشن این عملیات به کشور‌های اسلامی و عربی این بود که به رغم حمایت‌های گذشته خود از این گروه‌های تروریستی باید پس از این ملاحظات و سیاست‌های منطقه‌ای ایران را درک ودر محاسبات خود منظور کنند. ۸-در شرایطی که تلاش برای به کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای علیه ایران در قالب «اتحاد استراتژیک در خاورمیانه» ویا آنچه که «ناتوی عربی» نامیده می‌شود، به محوری‌ترین راهبرد آمریکا علیه ایران تبدیل شده و اساسی‌ترین هدف اعمالی این نهاد جدید، مقابله با ایران است، عملیات ضربت محرم پیام ویژه‌ای را برای بازیگران این به اصطلاح اتحاد استراتژیک که چشم انداز تشکیل آن هم بسیار مبهم است، به همراه دارد. ۹- ترامپ می‌کوشد با تاسیس این ائتلاف و تکمیل آن در قالب ناتوی عربی طی ماه‌های آینده، ظرفیت‌های بالقوه قومی ومذهبی را در داخل ایران با استفاده از گروهک‌های معاند ومخالف علیه نظام اسلامی تحریک کند، این عملیات طبعا محاسبات عوامل و محرکان داخلی را نیز برای مسئله سازی علیه نظام در دیگر نقاط حساس کشور تنظیم خواهد کرد. ۱۰-، اما بازتاب مثبت این عملیات در داخل وتأثیر آن بر تقویت سیر نزولی قیمت ارز وطلا در کشور از نماد‌های شاخص شرایط اجتماعی وسیاسی کشور در شرایط تشدید تحریم‌ها وجنگ رسانه‌ای دشمن است. زیرا در شرایطی که برخی را گمان بر این بود که انجام این عملیات منجر به افزایش نگرانی مردم وتغییر روند نزولی قیمتهامی شود، اما برعکس، این عملیات روند نزولی قیمت‌ها را تشدید کرد. این امر در کنار سیاست‌های پولی ومالی جدید دولت نشانگر اطمینان واعتماد و همراهی افکار عمومی به سیاست‌ها وراهبرد‌های نظام است که در تقویت انسجام ملی نقشی اساسی دارد.

ارسال نظرات