پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
02 شهريور 1402 - 13:13

زوم کردن رسانه‌های صهیونیستی بر تولید پهباد «مهاجر 10»

امسال در آستانه هفته دفاع مقدس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گوشه ای از قدرت دفاعی خود را با حضور رئیس جمهور به نمایش گذاشتند که در این میان رونمایی از پهباد پیشرفته جدید «مهاجر 10» توجه رسانه‌های منطقه ای و بین المللی را در پی داشت و این رسانهه‌ها به طور گسترده دستیابی ایران به نوع پیشرفته‌ترین از پهبادها و موشک‌های دوربرد را بازتاب دادند.
کد خبر : 14965

پایگاه رهنما:

 اعلام توانمندی‌ها و اعلام دستاوردهای جدید نظامی که با همت دانشمندان و مهندسان جوان داخلی این حوزه طراحی و ساخته می‌شوند همواره بخشی از جذاب‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس می‌باشد.

امسال نیز در آستانه هفته دفاع مقدس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گوشه ای از قدرت دفاعی خود را با حضور رئیس جمهور به نمایش گذاشتند که در این میان رونمایی از پهباد پیشرفته جدید «مهاجر 10» توجه رسانه‌های منطقه ای و بین المللی را در پی داشت و این رسانهه‌ها به طور گسترده دستیابی ایران به نوع پیشرفته‌ترین از پهبادها و موشک‌های دوربرد را بازتاب دادند.

 سایت شبکه روسیا الیوم در این باره با ستایش توان پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران نوشت: «مهاجر ۱۰» دارای ظرفیت پرواز مداوم ۲۴ ساعته و برد عملیاتی تا ۲هزار کیلومتر است.

طبق گزارش این رسانه، حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است و توانایی حمل انواع مهمات از جمله بمب‌های «قائم»، «الماس» و «دستواره» را دارد و به سامانه های جنگ الکترونیک مجهز است.

روسیا الیوم همچنین گزارش داد: نیروهای مسلح ایران موشک‌های بالستیک تاکتیکی «خرمشهر» و «حاج قاسم» را دریافت و به نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کردند.

العربی جدید به توضیح تاریخچه ای از توسعه صنعت پهبادی ایران در طول 4 دهه گذشته پرداخت و به نقل از کارشناسان خود نوشت که امروزه پهبادهای نظامی در کنار تسلیحات موشکی «دو بال دکترین دفاعی ایران» را تشکیل می‌دهند و ایران با این راهپیمایی‌ها به نتیجه مطلوب رسیده است و امروز انواع مختلفی از آنها را تولید می کند." 

 

 

الجزیره: ایران از پهپاد پیشرفته رونمایی کرد

شبکه الجزیره در این باره با انتشار تصاویری از پهپاد مهاجر ۱۰ اعلام کرد: وزارت دفاع ایران امروز سه‌شنبه از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی کرد و موشک‌های بالستیک «خرمشهر» و «قاسم سلیمانی» را به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق کرد.

الجزیره گزارش داد که پهپاد مهاجر ۱۰ یک نسخه کاملا پیشرفته از پهپادهای ایرانی است که از قابلیت‌های بالایی نیز برخوردار است.

 

النمار لبنان توسعه صنایع نظامی دفاعی در راستای ارتقای امنیت در کشور یکی از برجسته‌ترین پرونده‌هایی است که ایران از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در آن گام‌های بلندی برداشته است، زیرا تلاش‌های این کشور در این زمینه نتایجی را به همراه داشته است که جنبه‌هایی از آرمان‌ها را برآورده می‌کند. مردم خود را در زمینه‌های مختلف و با رد هرگونه تلاش خارجی برای محدود کردن این بخش، در زمینه صنعتی‌سازی نظامی به خودکفایی دست می‌یابند.

 سی ان ان عربی نیز با اعلام اینکه ایران یکی از بزرگترین ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه را دارد، سیاست نخ نما شده سیاه‌نمایی علیه برنامه پهبادی دفاعی جموری اسلامی را در پیش گرفت و با تکرار مدعیات اثبات نشده مقامات آمریکایی نوشت: ایران بیش از 400 پهپاد شاهد و مهاجر در اختیار روسیه قرار داده است که در زمان حمله این کشور به اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.

ارم نیوز: ایران از توان پهپادی جدید رونمایی کرد

در ادامه بازتاب رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰، سایت اماراتی «ارم نیوز» نیز نوشت که ایران در راستای به رخ کشیدن توان نظامی خود از پهپاد جدیدی رونمایی کرد.

ارم نیوز در این باره اعلام کرد: این پهپاد جدید «مهاجر ۱۰» نام دارد که برد و زمان پرواز قابل توجهی دارد و همچنین قادر به حمل محموله بزرگ‌تر در مقایسه با پهپادهای دیگر است.

این سایت در ادامه به تشریح جزئیات کامل این پهپاد پرداخته است.

القدس العربی با انتشار تصاویر متعددی از مراسم روز گذشته نوشت: ایران از پهپاد پیشرفته با برد پیشرفته و بمب هدایت شونده پرتاب شده از هوا رونمایی کرد

پس از معرفی قابلیت‌ها و مشخصات فنی پهباد مهاجر 10 نوشت مقامات آمریکایی ایران را متهم می‌کنند که در جنگ علیه اوکراین، هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر 6 را در کنار سایر پهپادها در اختیار روسیه قرار داده است که تهران آن را رد می‌کند.

المیادین: ایران از جدیدترین پهپادش رونمایی کرد

شبکه خبری المیادین لبنان نیز در این باره گزارش داده است: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران از این پهپاد که از قابلیت‌های منحصر به فردی از نظر طول و مدت پرواز و چه از نظر حمل مهمات برخوردار است رونمایی کرد.

این رسانه در ادامه نوشته است که نیروهای مسلح ایران در چارچوب تقویت توان دفاعی خود دو موشک بالستیک تاکتیکی «خرمشهر» و «حاج قاسم» را به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق کرد.

بازتاب ویژگی‌های «مهاجر 10» در رسانه‌های صهیونیستی

دستاوردهای جدید نظامی ایران در میان رسانه‌های صهیونیستی نیز بازخورد فراگیری داشت و بسیاری از این رسانه‌ها ضمن معرفی مشخصات تسلیحات جدید ایرانی، آن را پیامی برای سرزمین‌های اشغالی دانستند و تلاش کردند تا ادعاهای اثبات نشده استفاده از پهبادهای ایرانی در جنگ اوکراین را برجسته سازی کنند.

در همین راستا، بخش عربی وبسایت صهیونیستی « i۲۴NEWS» واکنش متفاوتی نسبت به رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ داشته است.

این رسانه صهیونیستی با انتشار تصاویری از این پهپاد نوشت: ایران از پهپاد مهاجر ۱۰ با قابلیت رسیدن به اسرائیل رونمایی کرد که حاوی یک تهدید صریح است

 I24  در بیان سابقه پهبادهای خانواده مهاجر نوشت: خانواده پهبادهای رزمی مهاجر از زمان جنگ ایران و عراق در دهه 50 شمسی برای استفاده توسط ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال توسعه بوده است.

این وبسایت همچنین اعلام کرد: در مراسم رونمایی که با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران برگزار شد، تهدیدی برای اسرائیل به نمایش گذاشته شد و عبارت «آماده سفر به عصر حجر شوید» به زبان عبری در آنجا مشاهده می‌شد.

 

معاریو: پهپاد جدید ارائه شده توسط ایران: «می تواند یک صف طولانی بمب را حمل کند».

این رسانه به معرفی قابلیت‌های مهاجر 10 پرداخت و نوشت: تهران از هواپیمای بدون سرنشین جدید تولید داخل، مهاجر 10 رونمایی کرد. معاریو در ادامه یادآور شد : « ایران فروردین سال گذشته پهپاد کمان-22 را با برد 3000 کیلومتر معرفی کرد که قابلیت رسیدن به اسرائیل را نیز دارد».

وبسایت صهیونیستی  «Israel Defense» نیز ضمن اعلام خبر تولید پهباد پیشرفته مهاجر 10، به عملیاتی شدن موشک‌های خرمشهر و حاج قاسم پرداخت و نوشت: سپاه پاسداران ایران دو فروند از پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک صنعت داخلی، موشک‌های خرمشهر و حاج قاسم را دریافت کرده است. این وبسایت نوشت: به گفته کارشناسان ایرانی، آنها موفق شده اند CEP موشک های بالستیک را به کمتر از 35 متر کاهش دهند و برد آنها را به 2000 کیلومتر برسانند.

والا: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران هشدار داد که تهران هر دستی را که بخواهد تجاوز به ایران باشد مجازات کنید.

سایت والا دیگر رسانه معروف صهیونیستی بود که همانند دیگر رسانه های اسرائیلی خبر تولید پهباد مهاجر 10 را پوشش داد و با ذکر مشخصات پهباد جدید ایرانی، تیتر گزارش خود را از سخنان رئیس جمهور در این مراسم انتخاب کرد.

وبسایت عبری زبان Jdn  رژیم صهیونیستی نیز خبر تولید پهباد جدید مهاجر 10 را به این صورت بازتاب داد که ایران از یک پهپاد جدید رونمایی کرد - و رآکتور هسته ای دیمونا را تهدید نمود.

منبع: الوقت

ارسال نظرات