پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
25 خرداد 1401 - 16:30
روایت تاریخی پیروزی جمهوری اسلامی ایران در طراحی اقدامات دشمن

شکست همیشگی محاسبات دشمن

از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای استکباری با توان نظامی و سرویس­های اطلاعاتی خواهان براندازی جمهوری اسلامی ایران به مثابه الگوی نویدبخش و رهایی بخش ملت آزاده به خصوص در غرب آسیا بودند.
نویسنده :
مصطفی پورهادی
کد خبر : 12008

پایگاه رهنما:

از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای استکباری با توان نظامی و  سرویس­های اطلاعاتی خواهان براندازی جمهوری اسلامی ایران به مثابه الگوی نویدبخش و رهایی بخش ملت آزاده به خصوص در غرب آسیا بودند. این اقدامات دشمنان با وجود طراحی‌های چندلایه و عمیق همواره با شکست مواجه شده است. اصلی­ترین عامل شکست آنان سرمایه اجتماعی پایدار انقلاب اسلامی است. سرمایه­ ای که با وجود برخی از نارسایی­های عملکردی همچنان با قدرت بیشتر از روزهای اول انقلاب، حامی نهضت امام خمینی (ره) هستند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حرم حضرت امام خمینی (ره) به تحلیل اقدامات دشمنان در دوسطح خرد و کلان پرداختند. در سطح خرد تمرکز دشمنان بر کاهش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی از طریق اعتراضات غیرواقعی است؛ در همین راستا رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمودند:‌« من درباره‌ی همین مسئله‌ی طمع­های دشمنان، نقشه‌های دشمنان، توطئه‌های دشمنان، خواب­های آشفته‌ای که دشمنان برای ملّت ایران می‌بینند، یک نکته‌ی مهمّی را عرض بکنم که به نظر من مهم است. دو جزء دارد این نکته؛ یکی این است که امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّت­های اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام این­ها، با پول، با مزدور‌پروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند؛ این جزء اوّل از این مطلب، از این نکته.» و در ادامه با برجسته سازی عامل شکست محاسبات دشمن در سطح کلان فرمودند: «جزء دوّم هم این است که این محاسبه‌ی دشمن، در این مسئله هم مثل بسیاری از محاسبات دشمن غلط است. در اوّل انقلاب وعده می­دادند که جمهوری اسلامی شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد؛ بعد، این شش ماه که می­گذشت، شش ماه تمدیدش می­کردند می­گفتند شش ماه دیگر! از این شش‌ماهه‌ها بیش از هشتاد شش ماه  گذشته، جمهوری اسلامی که آن روز یک نهال باریک بود، یک درخت تناور و ریشه‌داری شده، روز‌به‌روز قوی‌تر و مقتدرتر هم شده. محاسبه‌شان آنجا غلط بود، اینجا هم غلط است. این محاسبه هم مثل همان محاسبات است؛ مثل محاسبه‌شان در قضیّه‌ی جنگ تحمیلی؛ به صدّام کمک کردند به خیال اینکه در ظرف چند روز جمهوری اسلامی را ساقط کند؛ کودتاگران را کمک کردند به امید اینکه بتوانند یک غلطی بکنند؛ همه‌ی اینها محاسباتی بود که آمریکایی‌ها و غربی‌ها کردند و همه غلط بود. امروز هم این محاسبه غلط است که خیال کنند می­توانند ملّت ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند، می­توانند در مقابل جمهوری اسلامی عاملی را قرار بدهند که می­دانند جمهوری اسلامی به آن عامل خیلی اهمّیّت می دهد و آن، عاملِ مردم است.» در راستای تبیین سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی به برشماری چندنوع از محاسبات معطوف به شکست دشمنان انقلاب اسلامی می­پردازیم.

  • کودتای نوژه

«فقط یک شبانه روز کشتار برای براندازی جمهوری اسلامی کفایت می­کند» این مهم­ترین گزاره سران کودتای نوژه بودند، اما محاسبات آنان به شکست سخت انجامید. اعترافات برخي از ســران دستگير شــده كودتاي پایگاه نوژه نيز نشان‌دهنده آن بود كه بعد از شکست عملیات ‌تروریستی تجاوز نظامی به طبس موسوم به «پنجه عقاب»، دو طرح دیگر در دستور کار سرویس‌های امنیتی و جاسوسی غرب قرار داشته که تنها محل اختلاف، تقدم و تاخر آنها بوده است که ســرانجام قرار شــد طرح كودتا كه كم‌هزينه‌تر، مؤثرتر و سريع‌تر به‌نظر می‌رسید، اجرا شده و در صورت شكست آن، راه‌حل طولاني‌تر و پرهزينه‌تر یعنی تحميل جنگ به وسیله صدام مورد استفاده قرار گيرد. سحرگاه روز 18 تیرماه 1359، خلبانی زنگ منزل آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه تهران را به صدا درآورد. خبر مهمی ‌بود. اتفاق سنگینی قرار بود در همان شب بیفتد که کیان نظام نوپای جمهوری اسلامی را تهدید می‌کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماجرای دیدار آن خلبان با ایشان در آن سحرگاه را چنین بیان می­فرمایند: «... یک شبى من حدود اذان صبح دیدم که در منزل ما را مى‏‌زنند... مى‏‌گویند که یک ارتشى آمده و می‌گوید با شما کار واجب دارد... دیدم یک نفر همان دم در تکیه داده به دیوار، با حال کسل و آشفته و خسته و سرش را فرو برده بود... گفتم: شما با من کار دارید؟ بلند شد و گفت: بله. گفتم: چکار دارید؟ گفت: کار واجبى‏ دارم و فقط به خودتان مى‌‏گویم... یک جایى گوشه حیاط نشستیم... آثار بی‌خوابى و خیابان‌گردى و خستگى و... ضمنا هم سراسیمگی و هیجان در او پیدا بود... خلاصه آنچه گفت این بود که در پایگاه همدان اجتماعى تشکیل شده و تصمیم بر کودتایى‏ گرفته شده... و پول‌هایى به افراد زیادى داده‌‏اند، به خود من هم پول داده‌‏اند... جماران و چند جاى دیگر را بمباران می‌کنند... پرسیدم: «کى قرار است انجام بگیرد این کودتا ؟» گفت: امشب... من دیدم مسئله خیلى جدى است و باید آن‏ را پیگیرى کنیم....»

  • شکست رجزخوانی صدام معدوم

صدام حسین در ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۰ (۲۶ شهریور ۱۳۵۹) در جلسه فوق العاده مجمع ملی عراق با پوشیدن لباس نظامی و با صدایی نظیر صدای جمال عبدالناصر ـ موقعی که کانال سوئز را ملی اعلام کرد ـ سخنرانی مفصلی ایراد و طی آن لغو موافقت‌نامه الجزایر در ۶ مارس ۱۹۷۵ و قراردادهای وابسته به آن را اعلام کرد  و پس از آن با تهاجم نظامی خواهان تصرف سه روزه خوزستان و یک هفته ای تهران بود و طه یاسین رمضان معاون اول نخست وزیر و فرمانده ارتش خلق عراق در مصاحبه اختصاصی با روزنامه الثوره ارگان رسمی حزب بعث در ژانویه ۱۹۸۰ اظهار کرد: «ما بر این نکته تأکید می‌کنیم که جنگ به پایان نخواهد رسید؛ مگر اینکه رژیم حاکم بر ایران به کلی منهدم شود» اما تمامی این رجزخوانی­ها با شکست مواجه شد و آنان آرزوهای دست نیافتنی خود را به گور بردند.

  • فروغ مرگ منافقین

«چون عراق تا قصرشیرین و سرپل ذهاب پیش رفته است و این‌بار نیاز به خط‌شکنی نداریم به راحتی می‌توانیم تا کرمانشاه برویم... از آن به بعد بر اساس تقسیمات انجام شده ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید. حالا ایران خیلی ضعیف شده است و ما یکراست می‌رویم و تهران را می‌گیریم» این اظهارات مضحک سرکرده منافقین مسعود رجوی است. 48 ساعت بعد نیروهای منافقین راهی جهنم شدند و برخلاف محاسبات آنان شکست سختی از نیروهای نظامی و داوطلب مردمی خوردند.

  • جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، در تیرماه 1396 در جشن اوباش گروهک تروریستی منافقین خبر از رخدادی بزرگ داد. او مدعی شد که طبق محاسبات آمریکا، مردم ایران جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برگزار نخواهند کرد و سران نفاق جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران برگزار می­کنند.این آرزو در 22 بهمن 1397 به شکست سخت منجر شد و ایرانیان با جمعیت بیشتر از گذشته در جشن ملی حاضر شدند. جان بولتون پس از این رویداد در ویدئویی پر از خشم و کینه از مردم ایران مدعی شد که «ایرانی‌ها سالگرد‌های زیادی برای جشن گرفتن ندارند!» هرچند وی پس از مدتی از کاخ سفید اخراج و از سوی ترامپ تحقیر شد و سرانجام رئیس‌جمهور وقت آمریکا در توئیترش این فرد را برکنار کرد و در همین راستا نوشت: «دیشب به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به او نیازی نداریم. من و  دیگر اعضای کابینه با برخی از پیشنهادات او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از بولتون خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از بولتون بابت اقداماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

ارسال نظرات