جمعه ؛ 30 شهريور 1403
09 آبان 1400 - 11:46

لاف در غریبی صهیونیست ها

رجز خوانی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی
نویسنده :
محمد حسن رحمانی
کد خبر : 10113

پایگاه رهنما:

در حالی که هر روز شاهد یک خبر جدید در رابطه با عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی دولت های پونزی حوزه خلیج فارس همچون امارات و بحرین هستیم و صهیونیست ها از خوشحالی نسبت به این تغییر سیاست اعراب، با دم خود گردو می شکنند، می بینیم در حالی که لاف در غریبی می زنند و با رجز خوانی علیه جمهوری اسلامی خود را آماده برای اقدام نظامی علیه ایران نشان می دهند، یک نگرانی عمیق تمام وجود منحوس آنها را فرا گرفته است. چراکه این را می دانند با کوچکترین اقدام نابخرادانه، همانگونه که پیشتر رهبر حکیم انقلاب فرموده بودند ، تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد. در حالی که اعضای غربی برجام در حال فشار بر تهران برای بازگشت به میز مذاکرات هستند، منابع صهیونیستی از اختصاص بودجه 1.5 میلیارد دلاری کابینه این رژیم برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران صحبت می‌کنند. علنی شدن این بودجه در آستانه ملاقات سه‌جانبه رهبران آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی درباره ایران، حاوی پیامی ویژه است. فراتر از این پیام، وقوع چنین ماجراجویی پایان عمر  این رژیم منحوس را زودتر از پیش‌بینی رهبران سیاسی جهان و جریان مقاومت رقم خواهد زد.

کمتر از دو روز پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای در بروکسل از سرگرفته می‌شود، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد تل‌آویو 1.5 میلیارد دلار به تقویت قابلیت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران اختصاص داده است.

 این خبر را منابع رسمی در تل‌آویو تأیید نکرده‌اند، ولی گفته شده تل‌آویو آن را صرف بهبود هواپیماها، گردآوری اطلاعات با ماهواره و تسلیحات خاص می‌کند. دو روز پیش از این هم، خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام امنیتی در تل‌آویو گزارش داد که «ایران به تولید مواد لازم برای سلاح هسته‌ای از هر زمان نزدیک‌تر است، اما هنور دو سال تا یک بمب اتمی فاصله دارد و ما خود را آماده تمام گزینه‌ها و سناریو‌ها از جمله عملیات نظامی می‌کنیم.» روز سه شنبه هفته گذشته نیز، همزمان با افشای عامدانه تصویب بودجه 1.5 میلیاردی، نشریه عبری‌زبان «اسرائیل‌هیوم» در مطلبی نوشت که تل‌آویو خود را برای انجام یک اقدام یکجانبه با هدف متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم در ایران آماده می‌کند. افشای تخصیص این بودجه همزمان با رایزنی‌ها برای از سرگیری مذاکرات وین در آستانه ملاقات رهبران رژیم صهیونیستی با آمریکا و روسیه انجام می‌شود و این حرکت کاملا معنا دار است. این خبر و اخبار غلو آمیز، نشان می دهد رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر روی موضوع ایران متمرکز شده و از همه ابزارهای منطقه ای و جهانی خود برای فشار سیاسی به ایران استفاده می کند و اختصاص بودجه 5/1 میلیارد دلاری صرفا یک لاف بزرگ برای نشان دادن آمادگی اش برای درگیری نظامی با ایران است و اگر چنین اراده ای را داشت هر روز «نفتالی بنت» نخست وزیر بدنام و جدید  این رژیم و وزیر خارجه او به این کشور و آن کشور سفر نمی کرد تا با لابی گری و رایزنی فشار به ایران را در بستر تحریم های بین المللی و... افزایش دهد.

  • تل‌آویو و ترس از مذاکرات ایران

کابینه جدید رژیم صهیونیستی با نخست‌وزیری نفتالی بنت، از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته تا با فرستادن مقام‌های مختلف به آمریکا  و کشور‌های امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کند. در این میان به نظر می‌رسد اکنون که ایران و طرف‌های غربی بیش از هر زمان دیگری آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات احیای برجام اعلام کرده‌اند، تل‌آویو در تلاش است برجام به شکل موردنظر ایران مورد بحث قرار نگیرد. با این حال، برخی ناظران نیز حدس می‌زنند که افزایش تهدید‌ها در تل‌آویو برای ماجراجویی علیه ایران، ممکن است به منظور کاهش سقف مطالبات ایران در وین انجام شده باشد که در دولت سیزدهم برخلاف دولت روحانی سقف مطالبات ایران افزایش یافته است و تحت هر شرایطی حاضر به توافق مجدد با طرف غربی نیست.

سناریوی دیگری که در این اختصاص بودجه برای مقابله با ایران توسط صهیونیست ها متصور است این است که اختصاص این بودجه برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سه روز پس از پایان سفر «لاپید»، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار با مقامات امنیت ملی و وزارت خارجه آمریکا اعلام شده است. در جریان آن سفر لاپید با اشاره به دیدار خود با مقام‌های آمریکایی گفته بود که در این دیدار‌ها درباره ضرورت در نظر گرفتن طرح جایگزین برجام گفتگو کرده است، اما پس از پایان آن، «سی‌یونی بن مناخیم»، تحلیلگر امور خاورمیانه گفت: «لاپید بعد از ملاقات با مسئولان مختلف آمریکایی دست خالی به اسرائیل بازگشت.» از این رو به نظر می‌رسد که شکست سفر مقامات سیاست خارجی رژیم صهیونیستی به واشنگتن باعث شده در تل‌آویو ادعای تصویب بودجه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح شود.

  • اولین ضربه مساوی با آخرین ضربه

نماینده دائم ایران در سازمان ملل هفته قبل در نامه‌ای به شورای امنیت، نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار داد. در این نامه، به دلیل ملاحظات دیپلماتیک که تهران همیشه مد نظرمی گیرد، اشاره‌ای به پاسخ احتمالی ایران نشده، ولی فرماندهان نظامی ایران همواره نسبت به هرگونه ماجراجویی تل‌آویو هشدار داده‌اند. فرمانده کل سپاه ، اردیبهشت ماه همین امسال به اسرائیل هشدار داده بود که «اولین ضربه می‌تواند آخرین ضربه باشد». علاوه بر این، متحدان منطقه‌ای ایران نیز بخشی از سناریوی رویارویی احتمالی با تل‌آویو خواهند بود. موازی با انتشار خبر تخصیص بودجه 1.5 میلیارد دلاری یک مقام ارشد نظامی تل‌آویو که نامی از او برده نشده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: ارتش اسرائیل باید آماده مقابله با روزی ۲ هزار موشک حزب‌الله باشد، سناریویی که نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها چندان از عواقب اجرای چنین اقدامی بی‌اطلاع نیستند. همه می دانند که ماجراجویی تل‌آویو علیه ایران، بسیار فراتر از پاسخ حزب‌الله خواهد بود. جدی شدن بحث‌ها درباره ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، یک بار هم در سال ۱۳۹۱ اتفاق افتاد و باعث گمانه‌زنی‌های مختلف درباره عواقب آن شد. در مرداد ۱۳۹۱ وقتی اختلافات ایران با غرب در موضوع هسته‌ای اوج گرفته بود، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به عواقب احتمالی حمله این رژیم  به ایران پرداخت و در گزارشی نوشت که مسئولان بلندپایه ایرانی تهدید کرده‌اند که در صورت مواجهه با حمله اسرائیل، پاسخی ناگوار و دردناک به آن خواهند داد و تأکید کرده‌اند که اسرائیل به خوبی می‌داند که در صورت وقوع این حمله به چه سرنوشتی دچار می‌شود. همچنین پیش از آن  فارین‌پالیسی که یک نشریه معتبر بین المللی است در گزارشی درباره تهدیدات مقطعی تل‌آویو علیه ایران گفته بود: «مقامات اسرائیل خود نیز می‌دانند که از توانمندی لازم برای ضربه وارد کردن به برنامه هسته‌ای ایران برخوردار نیستند. حمله به ایران نه تنها سبب مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته‌ای این کشور خواهد شد، بلکه روند آن را نیز تسریع خواهد بخشید.» مضاف بر آن اشاره مقامات صهیونیستی به آمادگی برای مقابله با ۲ هزار موشک حزب‌الله لبنان خود بیش از هر چیز گویای آن است که هرگونه تجاوز نظامی تل‌آویو علیه ایران در واقع موجودیت تل‌آویو را به دلیل واکنش‌های مقاومت با تهدید جدی روبه‌رو خواهد ساخت. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اسرائیل برای حمله نظامی به برنامه هسته‌ای ایران با مشکلات مختلفی از جمله بُرد موشک ها ، تعداد اهداف و ماهیت آن‌ها مواجه است.

ارسال نظرات