پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
14 مهر 1400 - 11:27

ادامه تجاوزات عربستان/ ارتش یمن پهپاد سعودی را سرنگون کرد

یک پهپاد ائتلاف سعودی توسط ارتش یمن ساقط شد.
کد خبر : 9939

پایگاه رهنما:

 به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ساقط شدن یک فروند هواپیمای شناسایی متعلق به عربستان سعودی خبر داد. وی اعلام کرد: نیروهای یمنی این هواپیمای شناسایی را در آسمان مأرب سرنگون کردند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین عنوان کرد: هواپیمای شناسایی عربستان سعودی به دلیل انجام اقدامات خصمانه در آسمان مأرب توسط نیروهای یمنی سرنگون شد. طبیعی است که نیروهای یمنی به مقابله با تجاوزکاری‌های عربستان ادامه می‌دهند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت یمن اخیراً دستاوردهای جدیدی را در نبرد با مزدوران سعودی در «مأرب» محقق ساخته‌اند. طبق آخرین گزارش‌های میدانی، اخیراً درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت یمن و عناصر وابسته به «منصور هادی» در جبهه‌های شهر «الجوبه» واقع در استان مأرب به وقوع پیوسته است. شهر مذکور در مرکز استان مأرب واقع شده است.

در همین حال، گزارش‌های میدانی حاکی از آن هستند که نیروهای مقاومت یمن بیش از هر زمان دیگری به تسلط بر ارتفاعات استراتژیک ملعا نزدیک شده‌اند. هم اکنون درگیری‌های شدیدی در این جبهه در جریان است. نیروهای مقاومت یمن تاکنون پیشروی چشمگیری به سمت ارتفاعات مذکور داشته‌اند. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شمارش معکوس برای آزادسازی ارتفاعات مذکور آغاز شده است.

تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه غیر نظامیان یمنی همچنان ادامه دارد و در ادامه این تجاوزات روز گذشته چهار شهروند یمنی زخمی شدند.

خبرنگار المسیره در استان صعده گزارش داد که حملات جنگنده‌های سعودی در مناطق مختلف این استان با تلفات مادی فراوانی بر املاک شهروندان یمنی همراه بوده است.

شهر الحزم در استان صعده 4 بار هدف تجاوزات ائتلاف سعودی قرار گرفت و جنگنده‌های ائتلاف متجاوز شهر باقم در این استان را نیز بمباران کردند.

جنگنده‌های سعودی همچنین شهرهای مدغل و صرواح در استان مارب را 18 بار مورد حمله قرار دادند.

شامگاه سه شنبه نیز در حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به شهر منبه در استان صعده 2 غیرنظامی یمنی به شهادت رسیدند.

این درحالی است که عربستان سعودی مدعی موافقت با برقراری آتش‌بس در یمن است ، اما همچنان یمن را هدف حملات بی امان خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی‌کشد.

مقامات دولت نجات ملی یمن روزهای یکشنبه و دوشنبه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در صنعاء تاکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی فایده است.

رژیم سعودی بیش از 6 سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است

منبع: الوقت

ارسال نظرات