جمعه ؛ 30 شهريور 1403
02 تير 1400 - 12:41

مذاکره موشکی؛ رویای دشمنان ایران

امپریالیسم به رهبری ایالات متحده آمریکا به دنبال آن است تا با هر روش ممکن جلوی پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه بگیرد .
کد خبر : 9353

پایگاه رهنما:


ایالات متحده آمریکا با بیان ابعاد مختلف  «ایران هراسی»  و مطرح کردن موضوعات هسته ای و موشکی و حقوق بشر و حمایت از گروه های مقاومت تلاش می کند تا علاوه بر پیگیری سناریو مذکور، جمهوری اسلامی ایران را از داشتن توان نظامی بازدارنده محروم کند.

توان موشکی یکی از شاخص های امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بوده که در آن استفاده از هرگونه اقدام نظامی از سوی مقامات آمریکایی و همپیمانانش را به یک رویا تبدیل کرده است.

  • تهدید نظامی؛ کار همیشگی دشمن

در سه دهه اخیر همواره ایالات متحده آمریکا ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده و این موضوع ارتباطی به موضوع دموکرات یا جمهوری خواه ندارد و مقامات کاخ سفید  در هر حزب و جناحی که بوده اند، جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده اند.
از جمله مقامات آمریکایی که جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده اند می توان به جورج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت نئومحافظه کار آمریکا ، باراک اوباما رئیس جمهور کنونی اسبق ، اشتون کارتر وزیر دفاع وقت  و... اشاره کرد.
برای مثال یکبار باراک اوباما گفته بود: «می توانم ارتش (نیروهای مسلح) ایران را به طور کامل  نابود کنم »؛ هر چند که این اظهارات که مطرح گردیده یک گزافه گویی مشمئز کننده بوده و آمریکا توانایی عملیاتی کردن آن را ندارد ؛ اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن توانمندی موشکی دشمنان را از هرگونه اقدام نظامی بازداشته است.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دراین زمینه اظهار داشته: «ما امروز قدرت اول منطقه هستیم یعنی هم می توانیم از وقوع جنگ جلوگیری کنیم و هم اگر جنگی علیه ما اتفاق بیفتد آن را با شکست مواجهه خواهیم کرد و سند این ادعای ما نیز 4 دهه گذشته است؛ چرا که از زمانی که جنگ تمام شد تا الان آمریکایی ها می خواستند 2 بار و اسرائیلی ها نیز قصد داشتند که 3 بار به ایران حمله کنند اما نتوانستند.»
وی با طرح این سوال که چه عواملی باعث شد که هم اکنون این آرامش در ایران حاصل شود و چه مسئله ای باعث شد که از وقوع جنگ های دیگر در ایران جلوگیری شود بیان داشت: «علت این آرامش در ایران سیستم بازدارندگی کشور است که بخش مهمی از این سیستم را سیستم موشکی کشورمان تشکیل می دهد.»

  • چرا توان موشکی جمهوری اسلامی ایران خط قرمز است؟

اولین دلیلی که می توان به غیر قابل مذاکره بودن توان موشکی نسبت داد این است که قدرت موشکی ایران جزوی از امنیت ملی جمهوری اسلامی بوده و اگر این موضوع مورد مذاکره قرار بگیرد امنیت ملی به خطر خواهد افتاد.
دومین دلیل دشمنی های منطقه ای و فرامنطقه ای است؛ اگر جمهوری اسلامی بخواهد برسر موضوع موشکی مذاکره کند، دشمنان منطقه ای همچون اسرائیل و رژیم سعودی  از این موضوع سو استفاده خواهند کرد.
اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم می بینیم که در سال 1981، ارتش اسرائیل نیروگاه اتمی «اوسیراک» عراق را ویران کرد و در سال 2007 به نیروگاه اتمی سوریه حمله ور شد . اما چرا به جمهوری اسلامی حمله نمی کند؟ پاسخ این سوال در جمله طلایی رهبر معظم انقلاب نهفته است.
 در سال 92 رهبر معظم انقلاب اسلامی در اول فرودین ماه سال مذکور در جمع زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا فرمودند: «رژیم صهیونیستی در حد و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران قرار بگیرد ؛ اگر غلطی از آن‌ها سربزند، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»

دلیل دیگری که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران قدرت موشکی و مذاکره درباره آن را خط قرمز می داند، تهدیدات نظامی یکجانبه آمریکاست. همانطور که یکی از فرماندهان نظامی گفت اگر قدرت موشکی نبود تاکنون چند بار از سوی آمریکا مورد تهاجم قرار گرفته بودیم.
در مجموع هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی ایران مانند آمریکایی ها در موضوع موشکی فکر نمی کنند و در این پروسه همه مقامات کشورمان بر حفظ  یکپارچگی قدرت نظامی اعتقاد دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت ماه سال 1393 در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اظهارات غیر عاقلانه و غیر هوشمندانه طرف غربی در مذاکره با ایران، بخصوص تاکید بر محدود شدن توان موشکی کشور، خاطر نشان کردند: «آنها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است.»
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رفتارهای غیر عقلانی طرف مقابل نشان دهنده شکست قطعی آنها در برابر ملت ایران است، گفتند: «نیروی هوافضای سپاه باید کارها و برنامه های خود را با دقت به پیش برد و به حد کنونی نیز راضی نباشد.
رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه نیروی هوافضا باید تولیدات خود را به مرحله تولید انبوه برساند، خاطر نشان کردند: «این موضوع یک وظیفه است و همه مسئولان نظامی باید در این جهت تلاش کنند و مسئولان دولت نیز پشتیبانی از این موضوع را باید جزو وظایف اصلی خود بدانند.»
ایشان با اشاره به ادامه پیشرفت های دشمن همزمان با پیشرفت های کشور، افزودند: «باید بگونه‌ای برنامه ریزی شود که فاصله ها کم شود و در مواردی هم که فاصله ها کم است، از طرف مقابل پیشی بگیریم.»
فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود این نکته را متذکر شدند که باید در کنار تکیه بر استعدادهای درونی و بالفعل کردن ظرفیت ها و استعدادها، از خداوند متعال نیز کمک گرفته شود و هیچگاه از درخواست برای مدد و هدایت الهی غفلت نشود.

ارسال نظرات