پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
06 خرداد 1397 - 09:19

مانیفست آرزو‌های یک جاسوس متوهم

مایک پمپئو رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا که در حال حاضر پست وزیر امور خارجه را بر عهده دارد روزدوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه دو هفته پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا خروجش را از برجام اعلام کرد با حضور دراندیشکده بنیاد هریتیج راهبرد جدید ایالات متحده پس از خروج از برجام را شرح داد.
نویسنده :
سامان کریمی
کد خبر : 798

پایگاه رهنما :

مایک پمپئو رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا که در حال حاضر پست وزیر امور خارجه را بر عهده دارد روزدوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه دو هفته پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا خروجش را از برجام اعلام کرد با حضور دراندیشکده بنیاد هریتیج راهبرد جدید ایالات متحده پس از خروج از برجام را شرح داد، او در اظهارات خود برای توافق هسته‌ای با ایران دوازده شرط تعیین کرد وخواستار توقف کامل غنیسازی اورانیوم، توقف برنامه موشک بالستیک ایران و دسترسی کامل بازرسان هست‌های به سراسرایران شد. او همچنین خواستار توقف کمک‌های ایران به یمن و خروج ایران از سوریه و قطع کمک به حزب الله و حماس شد و در سخنان خود گفت: «.. آمریکا شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران وضع خواهد کرد و اگر حکومت ایران رفتار خود را عوض نکند فشار تحریم‌ها افزایش خواهد یافت». واقعیت این است که در بررسی سخنان وزیر خارجه جدید آمریکا نکته و درخواست جدیدی مشاهده نمی‌شود بلکه آنچه از آن به عنوان نقشه راه جدید ترامپ پس از خروج از برجام مطرح گردید در واقع بیان آرزو‌هایی است که در قالب درخواست، بار‌ها از زبان مسئولان قبلی و فعلی آمریکا بیان گردیده و این بار توسط مایک پمپئو وزیر خارجه جدید و جاسوس سابق مطرح می‌شود وتن‌ها فایده اش آن است که نشان می‌دهد آرزو‌های متوهمانه و درخواست‌های گستاخانه مربوط به یک جناح خاص در آمریکا نمی‌شود و بیماری «عدم درک و شناخت صحیح از جمهوری اسلامی ایران و شرایط منطقه غرب آسیا» به مسئولان گستاخ و جنایتکار فعلی آمریکا نیز تسری یافته است. از سوی دیگر سخنان اخیر پمپئو نشان می‌دهد ایالات متحده و اذنابش برای تحقق اهداف خود از همه ابزار‌ها و ترفند‌های سیاسی، اقتصادی امنیتی، نظامی و تبلیغاتی استفاده کرده، که اوج آن را می‌توان در انتقال نا بخردانه سفارت آمریکا به قدس، خروج از برجام وسپس اعلام نقشه راه جدید در برخورد با ایران توسط پمپئو مشاهده کرد. با این همه سوال مهم این است که هدف ترامپ و دستیاران افراطیش چیست و راه مقابله با راهبرد‌های خصمانه آمریکا در شرایط جدید چیست؟ آنگونه که از اقدامات خصمانه و مزورانه شیطان بزر گ. برداشت می‌شود آمریکا با خروج از برجام و تشدید فشار‌ها بر ایران دو سناریو را دنبال می‌کند اول اینکه ایران در اثر ترس یا اثرات تحریم‌های فلج کننده با قبول شرایط جدید پای میز مذاکره آمده - و با تهی کردن جمهوری اسلامی ایران از مؤلفه‌های راهبردی قدرتش- با روشی ساده و کمترین هزینه هدفش که نه تغییر رفتار بلکه تغییر ساختار نظام است را عملیاتی کند؛ که در این خصوص رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام اسلامی فرمودند:: «آن‌ها می‌خواهند نظام اسلامی را از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار خود تهی کنند»؛ که در این خصوص مسئولان فعلی آمریکا همانند اسلاف خود آرزویشان را به گور خواهند برد. دوم آنکه جمهوری اسلامی راهبرد مقاومت را برگزیده و خواست‌های آمریکا را رد می‌کند. در چنین شرایطی، آمریکا امیدوار است تا با افزایش تحریم ها، زمینه تشدید فشار‌های اقتصادی در ایران و شکاف عمیق بین حاکمیت نظام اسلامی و مردم را ایجاد کند. در همین حال فشار افکار عمومی برای تغییر سیاست‌های حاکمیت افزایش خواهد یافت و ایران ناچار خواهد شد که به سر میز مذاکره باز گشته و این بار به خواسته‌های نامشروع و زیاده طلبانه آمریکا جواب مثبت دهد.
بنابراین برای مقابله با سناریو دشمن کارگزاران نظام اسلامی بایستی با بهره گیری از تجربه چهار دهه مبارزه و مجاهدت در مقابل توطئه‌ها و زیاده خواهی‌های دشمنان غربی و با بهره گیری از تجربه اعتماد به دشمن در برجام با حفظ اتحاد، همدلی و همزبانی و با خدمت مجاهدانه و با همراهی و بهرگیری آز آموزه‌های رهبر انقلاب دشمن را بار دیگر در اهدافش ناکام گذارند و در این مسیر نقشه راه اعلامی از طرف رهبر فرزانه انقلاب بایستی به جد دنبال شود به خصوص آنجا که می‌فرمایند: «.. مسئله اول کشور، مسئله اقتصادی است؛ فعالیت‌های دولت باید با گسترش خدمات ادامه پیدا کند، اما با همه تلاش‌ها وضع اقتصادی کشور تعریفی ندارد و بسیاری از مردم در فشار شدید گرانی و مشکلات هستند اقتصاد مقاومتی علاج همه مشکلات کشور است و امروز با توجه به اقدامات دشمن، باید بخش‌هایی از اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد ما با شناخت ظرفیت‌ها و توجه به تجربه‌ها و از همه مهمتر با استمداد از خداوند متعال، بدون تردید توانایی غلبه بر همه مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت بر اساس سنت الهی، در شکست دشمن هیچ تردیدی وجود ندارد؛ سرنوشت رئیس جمهور کنونی آمریکا بهتر از سرنوشت اسلاف خود همچون بوش و ریگان نخواهد بود و همانند آن‌ها در تاریخ گم خواهد شد».

ارسال نظرات