جمعه ؛ 30 شهريور 1403
01 آذر 1399 - 16:54
خبر

سفارت ایران در کابل هدف حمله موشکی قرار گرفت

سفارت ایران در کابل هدف حمله موشکی قرار گرفت.
کد خبر : 7705

پایگاه رهنما:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز (شنبه) در صفحه توئیترش در پی شلیک موشک صبح امروز در کابل اعلام کرد: یکی از موشک‌های شلیک شده صبح امروز اول آذر ماه ۱۳۹۹ در محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل فرود آمده و ترکش‌های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه‌ها، تأسیسات و تجهیزات سفارت اصابت کرد.

در این اطلاعیه آمده است: خوشبختانه این حادثه تلفاتی در بر نداشت و کلیه پرسنل سفارت در سلامت کامل به سر می‌برند.

صبح روز شنبه اول آذر ماه چندین راکت به بخش‌هایی از کابل اصابت کرد. وزارت کشور افغانستان در این باره اعلام کرد که بر اثر برخورد ۱۴ راکت به بخش‌های مختلف کابل سه نفر جان باخته و ۱۱ نفر دیگر هم زخمی شدند.

از سوی دیگر، وزارت صحت/بهداشت افغانستان از افزایش تلفات حملات راکتی بر بخشی‌های از شهر کابل خبر داده می‌گوید تا کنون ۸ کشته و ۳۱ زخمی از انفجارها و اصابت راکت‌ها در شهر کابل به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله افغانستان تأیید کرده که صبح امروز (شنبه، 1 قوس/آذر) 23 راکت در نواحی مختلف کابل از جمله مربوطات حوزه‌ دهم امنیتی، «برج برق چهار‌قلعه»، «کوچه‌ی طاهری»، «نعمت‌پلازا»، در نزدیکی دانشگاه خصوصی «سلام» و «چهارراهی گل‌سرخ» حوزه‌ی چهارم امنیتی اصابت کرده است.

او همچنان افزوده است که در ساحات «چهاراهی صدارت»، «پل باغ عمومی»، «جاده‌ی سپین‌زر»، در نزدیکی آرشیف ملی حوزه‌ دوم، در «لیسه مریم» و «پنج‌صد فامیلی» حوزه‌ یازدهم امنیتی شهر کابل نیز راکت اصابت کرده است

منبع: الوقت

ارسال نظرات