دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
06 تير 1399 - 15:40

برخورد با ریشه‌های فساد عبرت آموز باشد/دلبسته‌های آمریکای نژادپرست رهاوردی برای کشور ندارند

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه باید کانون‌های فساد شناسایی و ریشه‌های مفاسد خشکانده شود گفت: با هر کسی در هر دستگاهی و با هر سمتی که هست در صورت فساد باید برخوردی عبرت آموز شود.
کد خبر : 6661

پایگاه رهنما :

آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه قم پس از شیوع بیماری کرونا که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) گفت: این شهدای گرانقدر به مقام شهادت نائل آمدند و قرآن کریم تعابیر بسیار ارزشمندی درباره شهدا دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه فساد به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله جرائمی است که مربوط به یک کشور و یک دولت خاص نیست، افزود: همه کشور‌های جهان به چنین فسادی آلوده هستند، ولی نحوه برخورد با فساد اهمیت دارد و فرقی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که با مفاسد برخورد ریشه‌ای نشود و صرفا با ثمرات و برگ و ساقه مفاسد برخورد شود تاثیرگذاری لازم و عبرت آموز محقق نمی‌شود، گفت: اگر ریشه‌های فساد باقی بمانند رشد کرده و به فساد خود ادامه می‌دهند.

سعیدی یادآور شد: باید نوع برخورد با ریشه‌های فساد را با نخبگان، اندیشمندان، متخصصان هر بخش و جوانان علاقمند به نظام و کشور پیش‌بینی کرده و اولویت‌ها را مشخص کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کانون‌های فساد شناسایی و ریشه‌های مفاسد خشکانده شود بیان کرد: با هر کسی در هر دستگاهی و با هر سمتی که هست در صورت فساد باید برخوردی عبرت آموز شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه باید مسؤولیت‌های کشور به دست نیرو‌های جوان، مومن، متعهد و غیروابسته سپرده شود، افزود: دلبسته‌های به آمریکای جهانخوار، منفور و نژاد پرستی که برده کشی را افتخار خود می‌دانند برای این مملکت رهاوردی نخواهند داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان و مجلس شورای اسلامی برای خشکاندن ریشه‌های فساد استفاده کرد گفت: مجلس باید اصلاح ساختاری داشته و درگیر مسائل جناحی نشود و باید مجلس به دولت تحرک داده و دولت را وادار به فعالیت بیشتر کند.

وی تصریح کرد: مجلس باید در طراز انقلاب اسلامی باشد و رهنمود‌های دلسوزانه رهبر انقلاب را خط کاری و صراط کار خود قرار دهند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه در روایات از قم، مردم و بزرگان این شهر تعاریف بسیاری شده است، گفت: فرموده اند «قم عش آل محمد (ص)» است و امام صادق فرمودند که این شهر حرم اهل بیت است؛ این تعاریف را باید حفظ و مراقبت کنیم و مسؤولان، بازاریان، جوانان و دختران باید از هر لحاظ از جمله انقلابی بودن و مسئله عفاف و حجاب را در این شهر ارتقاء بخشند.

وی تاکید کرد: باید کسانی که غافل و بی خبر هستند را امر به معروف و نهی از منکر کرده و با کسانی که عناد و لجاجت دارند از سوی دستگاه‌های انتظامی برخورد جدی صورت گیرد و قرارگاه ۱۹ دی نیز در این راستا تشکیل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به بهبود وضع نسبی قم از نظر شیوع بیماری کرونا و بازگشایی درب‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به روی زائران گفت: از مردم می‌خواهیم که همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

وی همچنین درگذشت آیت الله امینی و آیت الله کریمی را تسلیت گفت و افزود: در این ایام بزرگان و عزیزانی را از دست دادیم که یاد و نام ایشان گرامی داشته و این مصیبت را به خانواده‌های ایشان تسلیت گفته و برای ایشان رحمت و مغفرت را از درگاه الهی خواستارم.
منبع: فارس

ارسال نظرات