جمعه ؛ 30 شهريور 1403
23 ارديبهشت 1398 - 15:53

"نه جنگ نه مذاکره"،"عملیات روانی"

طی چند روز اخیر دولت آمریکا عملیات روانی گسترده‌ای را با تبلیغات رسانه‌ای در قالب اقدام نظامی علیه ایران به راه انداخته و سعی می‌کند از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای این اقدام خود را جدی نشان دهد. استفاده از اهرم اقدام نظامی برای تهدید ایران گزینه‌ای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته است.
نویسنده : موسی رشید
کد خبر : 2953
 
طی چند روز اخیر دولت آمریکا عملیات روانی گسترده ای را با تبلیغات رسانه ای در قالب اقدام نظامی علیه ایران به راه انداخته و سعی می کند از طریق فضای مجازی و رسانه ای این اقدام  خود را جدی نشان دهد.
استفاده از اهرم اقدام نظامی برای تهدید ایران گزینه ای قدیمی و تاریخ مصرف آن گذشته است.
اکنون که آمریکا با اقدامات غیر دیپلماتیک و سفیهانه ترامپ.در سطح بین الملل با ناکامیهای متعددی از جمله شکست در: تشکیل ناتوی عربی، معامله قرن، کودتای ونزوئلا،مذاکره با کره شمالی،جنگ تجاری با چین،اجرای طرح های خود در غرب آسیا- همراهی با رژیم صهیونیستی وآل سعود در کشتار مردم بیگناه و مظلوم فلسطین و یمن،خروج از تعهدات بین المللی از جمله برجام ، با افزایش بی اعتباری و بی اعتمادی در افکار عمومی جهان...روبرو شده است لذا سعی          می کند افکار عمومی آمریکا و جهان را به سمت ایران سوق دهد.
آمریکائیها از یک طرف تحریم ها را علیه ایران تشدید می کنند از طرفی مشاور امنیت ملی این کشور،جان بولتون، ایران را تهدید به اقدام نظامی می کند و از طرفی دیگر ترامپ با بی شرمی و انکار تمام ادعاها و تهمتها مدعی مذاکره با ایران می شود.( خبرگزاریها گزارش دادند کاخ سفید شماره تلفنی را برای تماس با ترامپ به  سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است داده تا سفارت این کشور آن را دراختیار دولت ایران قرار دهد.)و ترامپ  تلاش می کند با گرفتن امتیاز از ایران موفقیت خود را برای دور آینده ریاست جمهوری تضمین کند.
آمریکا و متحدان منطقه ای او مثل عربستان تلاش می کنند با شعار جنگ و به رخ کشیدن قدرت نظامی آمریکا و استفاده از فرصت(حضور ناو آبراهام لینکلن در منطقه) با ایجاد رعب در منطقه، از ایران امتیاز گیری کنند و به زعم خودو برخی از عناصر خود فروخته داخلی، ایران را به پای میز مذاکره بکشانند.
تهدید نظامی یکی از روش های مرسوم آمریکا برای فشار به کشورهای  هدف  و تحت تاثیر قرار دادن اراده مردم است.که یکی از بسترهای این اقدام که از سوی غرب در کشور دنبال می شود ایجاد دوقطبی توسط عوامل خود فروخته داخلی برای پیشبرد اهداف دشمن است.که متأسفانه برخی از نشریات و افراد شاخص یک جریان سیاسی در داخل با  پیشنهاد سازش و مذاکره با دشمن عملا در زمین دشمن بازی می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

اما مقام معظم رهبری(مدظله العالی)موضع جمهوری اسلامی را نسبت به این دوگانه و دوقطبی به صراحت بیان فرمودند که: جنگ نخواهد شد،مذاکره نخواهیم کرد. و اگر چنانچه یک وقتی هم به فرض محال قرار بود دولت جمهوری اسلامی رژیم آمریکا مذاکره هم بکند با این دولتکنونی آمریکا هرگز مذاکر نمیکرد.
با نگاهی به شرایط منطقه و اوضاع داخلی و منطقه ای آمریکا ،به نظر می رسد این کشور در شرایط جنگ با ایران نیست. چرا که دولت آمریکا به خوبی به این نکته واقف است که به قول مقام معظم رهبری دوران بزن دررو تمام شده و در صورت تجاوز نظامی با پاسخ قاطع و کوبنده ای از سوی ایران مواجه خواهد شد.
تجارب گذشته و شواهد حاکی از آن است که گزینه تهدید نظامی از سوی آمریکا یک پروژه تعریف شده در قالب عملیات روانی برای متشنج کردن داخل ایران است و دشمن تلاش می کند تا اراده مردم ایران را با این بازی های سیاسی سست کند.و آنها را به ستوه آورد.
امام راحل و رهبری مسیر جمهوری اسلامی را مشخص کرده پس بهتر است به جای دمیدن بر دوگانه"جنگ"و"صلح" که از سوی دشمن و برخی از رسانه های همسو با غرب شنیده می شود به گزینه "مقاومت"و وادار کردن دشمن به عقب نشینی فکر کنیم که همواره مقاومت ملت ایران طی 40 سال گذشته باعث عقب نشینی آمریکا شده است.
 

ارسال نظرات