پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
12 آذر 1397 - 13:10

گاو هفت من شیرده

ضرب المثل گاو ۷ من شیرده، یکی از ضرب المثل‌های معروف ایرانی است و موضوع آن حکایت گاو چموشی است؛ که شیر زیادی به صاحبش می‌داد. ولی این گاو عادت بدی هم داشت؛ و آن لگد زدن به ظرف شیر در پایان شیردهی اش بود.
نویسنده :
محمود قاسمی
کد خبر : 1857

پایگاه رهنما :

ضرب المثل گاو ۷ من شیرده، یکی از ضرب المثل‌های معروف ایرانی است و موضوع آن حکایت گاو چموشی است؛ که شیر زیادی به صاحبش می‌داد. ولی این گاو عادت بدی هم داشت؛ و آن لگد زدن به ظرف شیر در پایان شیردهی اش بود؛ که با همان لگد بی جا و بی موقع، ظرف شیر واژگون و خوشحالی اولیه صاحبش را به غم و اندوه و حسرت تبدیل می‌کرد. وقتی رئیس جمهور آمریکا پادشاه سعودی را گاو شیرده‌ای نامید که باید شیر آن را بدوشد. شاید نمی‌دانست. این گاو شیرده. [مخصوصا بن سلمان]مصداق همان ضرب المثل معروف ایرانی است. زیرا هرچند ممکن است در کوتاه مدت این رژیم مرتجع برای آمریکا سودمند باشد، اما عملکرد این حکومت دیکتاتوری مشابه همان گاو ۷ من شیردهی است که با لگد بی موقع خود دستاوردی جزء غم و اندوه و حسرت برای اربابان اروپائی و آمریکائی خود نخواهد داشت. تنها اشاره‌ای به فهرست جنایت‌های رژیم آل سعود طی سال‌های اخیر کافی است که بتوان با بیان آن‌ها، رسوائی و بی اعتباری این حکومت مرتجع و اربابان غربی او را برملاء کرد. به رگبار بستن و شهادت ۴۰۰ نفر از حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶-سقوط جرثقیل در کنار کعبه و شهادت ده‌ها نفر در سال ۹۴- جنایت هولناک کشتار بیش از ۷۰۰۰ نفر از حجاج منا در سال ۹۴ که تعداد ۴۷۳ نفر از آن‌ها از هموطنان شیعه و سنی ایرانی بودند- تولید و پرورش گروهک‌های تکفیری مثل طالبان و القاعده و داعش که جنایت‌های بی شماری را در کشور‌های اسلامی منطقه مرتکب شده اند.
همچنین کشته و زخمی شدن بیش از نیم میلیون و آواره شدن بیش از ۶ میلیون سوری بخاطر جنایت‌های داعش در سوریه، حمایت از حکومت دیکتاتوری آل خلیفه و سرکوب انقلابیون بحرینی- حمله به یمن و کشتار بیش از ۱۰ هزار نفر از مسلمانان بی گناه یمنی و اجرای طرح‌های منطقه‌ای آمر یکا همانند یک نوکر تمام عیار، تنها بخش کوچکی از پرونده پر از خیانت و جنایت رژیم آل سعود است که تا کنون علنی شده و قطعاً بخش‌های پنهان آن بیش از اینهاست.
با این وصف تردیدی وجود ندارد که بر اساس یک سنت الهی، عملکرد ضدبشری و پر ازخیانت و جنایت آل سعود، نه تنها خود این رژیم قبیله‌ای و خونخوار، بلکه اربابان آمریکائی این حکومت دیکتاتوری را هم در سراشیبی سقوط و افول قرار داده است. حقیقتی که مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در ۱۲ آبان ماه ۹۷ با معظم له. به آن اشاره فرمودند:: [این را همه بدانند. قدرت سخت و نرم آمریکا رو به افول است.]نه تنها در مورد امپراطوری نظام سلطه، بلکه در مورد عمال وایادی آن هم صدق می‌کند. وقتی ترامپ در سخنان خود به صراحت می‌گوید به ملک سلمان گفتم: «اگر آمریکا از شما حمایت نکند بیش از دو هفته [دربرابر ایران]نمی‌توانید دوام بیاورید.» وزن واندازه واقعی حکومت آل سعود بیش از پیش معلوم می‌گردد. پر واضح است وقتی اربابان جهانی بن سلمان در احتضار باشند. خواندن فاتحه برای حکومت‌های مرتجعی مثل آل سعود دور از انتظار نخواهد بود هرچند جان کندن تدریجی آن‌ها مدتی طول بکشد.

ارسال نظرات