بیش از یک سال از عملیات طوفانالاقصی که نتیجه بغض فروخورده و ۷۰ ساله ملت فلسطین است، میگذرد و در این مدت رژیم اشغالگر قدس از هیچ جنایتی برای زنده نگه داشتن خود کوتاه نیامده و بیوقفه زنان و کودکان فلسطینی را با سلاحهای اهدایی آمریکا و سکوت حمایتگونه اروپا قتل عام میکند! آمار شهدای یک سال اخیر فلسطین به ویژه نوار غزه به بیش از ۴۱ هزار نفر رسیده و این ماشین کشتار و ویرانی همچنان در حال حرکت است.
رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر بارها بر قطع شریانهای حیاتی اقتصاد رژیم صهیونیستی تاکید کردهاند و در این میان، بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی نیز موضوع تحریم کالاها و برندهای صهیونیستی موجود در بازار کشورهای اسلامی را با جدیت دنبال کردهاند تا به سهم خود، گامی برای حمایت از کودکان بیدفاع فلسطینی بردارند.
خردادماه امسال شبکه العالم نظرسنجی موسسه «ایدلمن» را منتشر کرد که نشان میدهد: از هر ۳ نفری که از کالاهای برند رژیم صهیونیستی استفاده میکنند، یک نفر به علت حوادث غزه مصرف این محصولات را تحریم کرده است.
طبق این نظرسنجی تعداد شرکتکنندگانی که گفتهاند برندها را بر اساس خط مشیهای سیاسیشان خریداری میکنند، یا از آن اجتناب میکنند، در مقایسه با سال گذشته دو درصد افزایش یافته و به ۶۰ درصد رسیده است. این نظرسنجی به صورت آنلاین با شرکت ۱۵۰۰۰ مصرف کننده از ۱۵ کشور مختلف در سراسر جهان از جمله عربستان سعودی، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه و امارات انجام شده است.
* فرهنگسازی کنیم
در کشور ما نیز احساسات و عواطف بشردوستانه به ویژه با انگیزه حمایت از محور مقاومت، همواره در بین آحاد مردم زنده و بالنده بوده است و به ویژه در یک سال اخیر و با ترور سرداران بزرگ سپاه اسلام تشدید هم شده است، اما اولا به دلیل عدم شفافیت، مشخص نیست چرا برندهایی مانند کوکاکولا، پپسی، نستله و امثال آنها به وفور در بازار یافت میشود و از کجا وارد میشوند و ثانیا، به دلیل عدم فرهنگسازی و برندسازی متقابل، جامعه را بدون آنکه خودش متوجه باشد و بخواهد، به مصرف این کالاها عادت دادهایم؛ به گونهای گاهی نوشابههای با کیفیت ایرانی در برخی شهرها مثل تهران به راحتی پیدا نمیشود!
راه حل این مسئله و همراهی با موج انساندوستانه تحریم کالاهای اسرائیلی، اولا جلوگیری از ورود و تولید این برندها در ایران و ارائه کالاهای مشابه و با کیفیت ایرانی و ثانیا فرهنگسازی هوشمندانه، هنرمندانه و اثرگذار برای آگاهی بیشتر اقشار مختلف مردم از لایههای پنهان این برندها و ارتباط آنها با اقتصاد رژیم صهیونیستی است تا در این میدان هم، مردم ایران روحیه آزادگی و ظلمستیزی ذاتی خود را آشکار کنند.
ارسال نظرات