دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
26 دی 1402 - 13:55
غرش موشک‌های سپاه بر فراز سوریه و عراق

شب جهنمی موساد و داعش

حملات موشکی سپاه پاسداران به مرکز جاسوسی موساد و هدف قرار دادن مقر تروریستها از فاصله 1230 کیلومتری، هشدار جدی به سران تل‌آویو بود که اگر دوباره دست به ماجراجویی بزنند، هیچ مفری برای صهیونیست‌ها باقی نخواهد ماند که از گزند موشکهای ایران به آن پناه ببرند.
کد خبر : 15887

پایگاه رهنما:

 

در اولین ساعات بامداد امروز آسمان و زمین اربیل در عراق و ادلب در سوریه با انفجارهای قوی به هم دوخته شد و توجهات جهانی را به خود معطوف کرد.

اندکی پس از این انفجارها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که: «در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آنرا منهدم نمود». در این بیانیه آمده است «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا ایران بوده است. به ملت عزیزمان اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان ادامه خواهد یافت».

پس از این حمله که با موشک‌های نقطه‌زن انجام شد، یک مقام عراقی به شبکه ای‌بی‌سی گفت که حملات سنگین ایران، هشت موضع در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داده است. هر چند خبرنگار «اسکای‌نیوز» گزارش داد که هدف این حمله موشکی، پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی أربیل بود اما مقام‌های آمریکایی به رویترز گفته‌اند در پی این حملات به تاسیسات یا نظامیان آمریکایی آسیبی وارد نشده است.

 

لفاظی آمریکا و رهبران اربیل 

همانگونه که انتظار می‌رفت حملات موشکی سپاه پاسداران به مذاق برخی بازیگران منطقه و فرامنطقه‌ای خوش نیامده است و بلافاصله به این عملیات واکنش نشان دادند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات سپاه پاسداران با بیان اینکه ایالات متحده حملات ایران در اربیل را به شدت محکوم می‌کند و به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت می‌گوید، مدعی شد:«مخالف حملات موشکی ایران هستیم که ثبات عراق را تضعیف می‌کند».

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان هم در واکنش به حملات موشکی مدعی شد که این حمله «نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان» بود و از دولت عراق و جامعه جهانی خواست با این اقدامات مقابله کنند.

ادعای رهبران حزب دموکرات مبنی بر نقض حاکمیت عراق از سوی ایران درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی در سالهای اخیر بارها به رهبران اربیل هشدار داده‌اند که باید بساط جاسوسان موساد و گروه‌های تجزیه طلب کُرد که تهدید جدی برای امنیت ملی ایران به شمار می‌روند را برچیند. حتی پس از آشوب‌های سال گذشته در برخی شهرهای ایران که از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان هدایت می‌شدند، سپاه پاسداران حملاتی را به مقر گروه‌های تجزیه‌طلب انجام داد و در اسفند گذشته هم با دولت عراق یک توافق امنیتی امضا کردند که طی آن قرار شد در مدت شش ماه حضور گروهک‌های تجزیه طلب از مرزهای ایران دور شوند.

هر چند در این مدت به واسطه فشارهای ایران بر طرف عراقی برای عمل به تعهدات، تروریست‌ها برخی از مقرهای خود در اربیل را ترک کردند اما با این حال، حزب دموکرات کردستان در این مسیر کارشکنی می‌کند و سایه تهدیدات از جانب اقلیم علیه تمامیت ارضی ایران به طور کامل از بین نرفته است. همچنانکه اخیرا یک مسئول ارشد عراق در شورای امنیت ملی این کشور گفت که برخی موانع همچنان بر سر راه توافق امنیتی ایران و عراق وجود دارد از جمله اینکه برخی گروه‌های کُرد تجزیه‌طلب هنوز حاضر به عقب‌نشینی و یا تحویل سلاح خود نشدند.

بنابراین رهبران اقلیم و حزب دموکرات در حالی به بهانه نقض حاکمیت سرزمینی عراق خود را در پشت دولت مرکزی پنهان می‌کنند که در طول یکسال گذشته از عمل به تعهدات دولت مرکزی در توافقنامه امنیتی با جمهوری اسلامی سرباز زده اند و حاضر به اجرای معاهده امضا شده امنیتی توسط بغداد نیستند. معاهده ای که اساساً بر لزوم رعایت حسن همجواری، همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی و عدم بروز تهدید امنیتی از خاک عراق علیه نمامیت ارضی و امنیت سرزمینی ایران تأکید دارد و یکی از موارد اصلی نقض این معاهده همکاری‌های پشت پرده سران اربیل با رژیم صهیونیستی است که با وساطت آمریکا منطقه اقلیم را به حیات خلوت جاسوسی و مدیریت فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی علیه ایران کرده است.

لذا، کارشکنی اربیل در اجرای این توافق امنیتی، برخلاف سیاست حسن همجواری است و رهبران اربیل هم اگر می‌خواهند که اقلیم رنگ آرامش ببیند و از تکرار چنین حملاتی در آینده جلوگیری کنند باید برای همیشه بساط جاسوسان صهیونیستی و تروریستها در این منطقه را برچینند.

حمله شب گذشته به مرکز جاسوسی موساد درحالی است که سپاه پاسداران سال گذشته هم در واکنش به جنگ افروزی‌های اسرائیل، با حمله ای دقیق مقر این سازمان در اربیل را نابود کرد بود که طی آن یکی از کارمندان ارشد موساد کشته شد. زدن مقرهای جاسوسی موساد در خاک اقلیم نشانگر آن است که به رغم تلاشهای تل‌آویو برای مخفی نگه داشتن فعالیتهای جاسوسی خود، اما جمهوری اسلامی به فعالیت‌های صهیونیست‌ها در منطقه اشراف کامل دارد و هر زمان بخواهد می‌تواند آنها را هدف قرار دهد. 

سپاه پاسداران با عملیات موشکی به مقر جاسوسی موساد در اربیل، به سردمداران تل‌آویو این پیام را داد که دوران بزن در رو تمام شده است و بعد از این در برابر جنایات این رژیم مماشات نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی در یکماه گذشته سه تن از فرماندهان مقاومت فلسطین، لبنان و ایران ترور کرد با این تصور که بتواند از ایران و دیگر گروه‌های محور مقاومت در برابر شکست راهبردی در عملیات طوفان الاقصی از خود اعاده حیثیت کند. اما سپاه پاسداران با این حملات موشکی، نشان داد که نمی‌گذارد خون فرماندهان شهید پایمال شود و انتقام سختی از دشمن صهیونیستی خواهد گرفت.

 

حمله به ادلب؛ قطع بازوهای تروریستی اسرائیل

علاوه بر انهدام مقر جاسوسی موساد، مقر تروریستها در خاک سوریه هم از ضرب شست موشکی سپاه پاسداران در امان نماند. سپاه پاسداران در بیانیه دیگری اعلام کرد که: «در پاسخ به جنایات اخیر گروهک‌های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک، محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در مناطق اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد، گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند».

به گزارش المیادین، در حملات موشکی به مقرهای تروریست‌های سوری، اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به گروه‌های تروریستی «هیأت تحریر الشام» و «حزب ترکستان» در استان ادلب را هدف قرار گرفتند. برخی منابع به المیادین گفتند:«این منطقه جایی است که تروریست‌های داعش خراسان در آن آموزش می‌بینند و توسط آمریکایی‌ها به افغانستان و مرز ایران برای انجام حملات در داخل ایران منتقل می‌شوند». این منابع افزودند که این حمله با استفاده از 7 موشک و تعدادی پهپاد تهاجمی انجام شد.  

پس از انفجارهای کرمان، آمریکاییها مدعی شدند که داعش شاخه خراسان این حملات تروریستی را انجام داده است و سعی داشتند با این ادعاها هر گونه اتهام را از دامن خود و صهیونیست‌ها پاک کرده و ایران را با افغانستان سرشاخ کنند ولی تیر واشینگتن به سنگ خورد.

بنابراین، ایران با حمله به مقر تروریستهای سوری نشان می‌دهد که توانسته رد پای دقیق سرکردگان برنامه ریزی و اجرای اقدامات تروریستی را تا خاک سوریه بگیرد یعنی جایی که گروه‌های تکفیری از سوی آمریکا حمایت می‌شوند و در یکسال گذشته هم دیدارهایی بین مقامات واشینگتن و سرکردگان این گروه‌ها انجام شده است تا بتوانند دوباره سوریه را ناامن کرده و برنامه‌های شکست خورده خود را اجرایی کنند. از اینرو، به طور غیرمستقیم طراح عملیات تروریستی در کرمان، آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که به عنوان پدرخوانده تروریستها می‌خواهند برنامه «مرگ با هزار ضربه چاقو» را علیه جمهوری اسلامی اجرایی کنند.

حمله به مقر تروریستهای سوریه درحالی است که پس از انفجارهای تروریستی در کرمان، مردم اندوهناک ایران خواستار این بودند تا انتقام سختی از مسببان این جنایت گرفته شود و مقامات نظامی و سیاسی کشور نیز وعده دادند که عاملان اصلی این حملات به سزای عمل خود خواهد رسید. بنابراین، این عملیات موشکی می‌تواند مرهمی هر چند کوچک بر دل خانواده‌های داغ دیده حوادث تروریستی کرمان باشد که بی‌گناه قربانی جنایت صهیونیست‌ها و آمریکا شده‌اند.

 

پیام هشدار تهران به تل آویو

حملات موشکی به مقر تکفیریها در سویه، از بعد دیگری هم قابل بررسی است. این حملات که در نوع خود بی‌سابقه بود نوعی هشدار به رژیم صهیونیستی نیز بود که جمهوری اسلامی توان این را دارد که بتواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

رسانه‌های اسرائیلی در واکنش به حملات سپاه به مقر تروریستها اعلام کردند که این اولین بار است ایران موشک‌های عملیاتی تا فاصله 1230 کیلومتری پرتاب می‌کند. به نظر می‌رسد با این حمله، هراس به دل صهیونیستها افتاده است که تهران موشکهای خود را به بیخ گوش اراضی اشغالی شلیک کرده است و در صورت درگیری احتمالی، می‌تواند تمام شهرهای صهیونیست نشین از جمله تاسیسات هسته‌ای دیمونا و بنادر استراتژیک حیفا و تل‌آویو در بستر دریای مدیترانه را هدف قرار دهد.

این بنادر که این روزها تحت تاثیر جنگ غزه حال و روز خوشی ندارند و بازار تجارت در آنها کساد شده است، در صورت درگیری گسترده با ایران و دیگر گروه‌های مقاومت، به طور کامل تجارت دریایی در این بنادر را فلج خواهد کرد و می‌تواند ضربه مهلکی را بر اقتصاد نیمه جان رژیم صهیونیستی وارد کند. بنابراین، این حمله موشکی، هشدار جدی به مقامات تل‌آویو است که اگر دست از پا خطا کنند، پاسخ سختی به ماجراجویی‌های آن خواهند داد.

از دید مقامات جمهوری اسلامی، تروریستهای منطقه دست پرورده آمریکا و اسرائیل هستند و برای ایجاد امنیت و ثبات در کشورهای اسلامی باید سر افعی که همان رژیم صهیونیستی است هدف قرار گیرد و حمله به مقر جاسوسی موساد در اربیل هم در این راستا انجام شده است تا سایه تهدیدات این رژیم را از سر منطقه کوتاه کنند.     

 

منبع: الوقت

ارسال نظرات