پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
21 مهر 1397 - 08:35

بن‏ بست‏ نمایى‏ در کشور بزرگ‏ترین خیانت در حق ملت ایران‏

رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ بسیجیان در ورزشگاه آزادى، تاکید فرمودند: دشمن مى‏خواهد ملّت ایران را به این نتیجه برساند که راهى جز پناه بردن به دشمن و زانو زدن در برابر آمریکا وجود ندارد و مسیر فراروى ملت ایران بن‏بست است.
نویسنده :
حسن رشوند
کد خبر : 1577

پایگاه رهنما :

رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ بسیجیان در ورزشگاه آزادى، تاکید فرمودند: دشمن مى‏خواهد ملّت ایران را به این نتیجه برساند که راهى جز پناه بردن به دشمن و زانو زدن در برابر آمریکا وجود ندارد و مسیر فراروى ملت ایران بن‏بست است. این‏که دشمن تلاش مى‏کند تا ملت ایران متوجه واقعیت‏هاى موجود در توانایى خود و ناتوانى ترامپ در دسترسى به اهدافش نشود، کاملا قابل درک است، اما این‏که چرا عده‏اى از داخل کشور به‏دنبال چنین خواسته‏اى هستند و سعى مى کنند موازنه قدرت به نفع غرب در ایران تغییر کند، مسأله‏اى است که فهم آن نیاز به شناسایى عاملان و درک انگیزه و اهداف آن‏ها است. بررسى و مطالعه نوشته‏ها، تحلیل‏ها و نامه‏هایى که در ‏رابطه با بن بست در کشور منتشر شده به‏ ویژه نامه‏۲۹۲ نفره، ۳۰ نفره و ۱۰۰ نفره اى که به ‏منظور فشار به نظام جهت مذاکره مستقیم با آمریکا منتشر گردیده، نشان مى‏دهد امضاءکنندگان چنین نامه‏ها از سه گونه عمده خارج نیستند. دسته اول ماموران و مواجب بگیران هستند که در این‏رابطه به‏عنوان مهره اصلى همسو و بعضاً همکار با سرویس‏هاى اطلاعاتى آمریکا و غرب مى‏باشند. دسته دوم عناصر ضد انقلاب و معاند با نظام مى‏باشند که موفقیت نظام را شکست و نابودى خود مى‏دانند لذا براى پیروزى دشمن تلاش مى‏کنند تا شاید بهره‏اى از آن ببرند. اما در دسته سوم اشخاصى دیده مى‏شوند که نه مزدور رسمى غرب هستند و نه در زمره اپوزیسیون برانداز نظام، اما همانگونه مى‏اندیشند که دشمن مى‏خواهد در داخل ایران اندیشیده شود. این افراد را نیز مى‏توان در سه دسته جاى داد. دسته اول کسانى هستند که با بزرگ‏نمایى قدرت غرب در واقع خودشان را بزرگ مى‏کنند و اصطلاحاً از این‏راه ارتزاق مى‏کنند. کسانى‏که به ظاهر فلسفه مى‏گویند و در قالب روشنفکرى مطالب خود را ترویج مى‏کنند، اما در واقع مبلغ فکرى و سیاسى ناتوانى در برابر غرب هستند. عمل این عده اگرچه ممکن است در دراز مدت به مفهوم کندن قبر خودشان باشد -چراکه با بزرگ‏نمایى غرب در واقع خود را کوچک مى‏شمارند-، اما نان امروزشان را در همین رفتار‌ها مى‏بینند زیرا بدون آن حرفى براى گفتن و طرح خویش ندارند. در دسته دوم کسانى قرار دارند که با شناخت خود از غرب و آمریکا، باور به مقابله در برابر آن‏ها را از دست داده و یا نسبت به عواقب این‏راه بیمناک هستند. این افراد خود را به ظاهر دلسوز ایران و ملت دانسته، اما در تشخیص راه به‏دلیل ترسى که در دل دارند دچار اشتباه شده و یا با معادله هزینه و فایده، قائل به هزینه بالاى ایستادگى و مقاومت در مقابل هزینه اندک عقب نشینى و تعامل می باشند.
درحالیکه گذشته این رفتار هم در کشور ایران و هم در همه نقاط دنیا نشان مى دهد که اتفاقاً همه هزینه‏هاى تعامل با استکبار بیهوده بوده و آن‏ها به‏دلیل همین خوى برترى‏طلبى خود را ناگزیر به تعامل و مذاکره با کشورهاى پایین‏تر از خود نمى‏بیند. رفتارى که نمونه بارز آن‏را مى‏توان در پاره کردن برجام توسط دولت آمریکا مشاهده کرد. در دسته سوم افرادى هستند که بعضاً سابقه انقلابى نیز داشته و عنوان خط امامى و چپ گرایى را نیز یدک مى‏کشند، اما با استحاله فکرى تغییر رویه داده و به جاى «استکبارستیزى»، «آمریکا ستایى» را پیشه کرده‏اند. اگرچه نمى‏توان تأثیر دو گروه قبلى بر استحاله این گروه را نادیده گرفت، اما ترجیح منافع شخصى و گروهى بر منافع ملى، بزرگ‏ترین دلیل آن‏ها براى عبور از نظام و همسویى با بیگانگان مى‏باشد. مشکل اساسى این عده آن است که حقانیت راه نظام را باور داشته، اما موفقیت آن‏را به پیروزى تفکر انقلابى، بسیجى و ولایى مى‏دانند که آن‏ها در برابرش قرار داشته‏اند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایشات خود در ورزشگاه یکصد هزار نفری بسیج، چهار راهکار راهگشا و عملیاتى را برای مقابله با بن بست نمایی دشمنان داخلی و خارجی نظام مورد اشاره قرار دادند که عبارتند:
۱- استفاده از جوانان‏: رهبر معظم انقلاب با اعتقاد راسخ به نقش بن‏بست‏شکنى جوانان آنان را حلال مشکلات کشور در شرایط کنونى دانسته و با اشاره به این‏که بعضى‏ها حتّى سعى مى‏کنند وانمود کنند که جوان‏ها مشکل کشورند یا حتّى کارى بکنند که جوان‏ها را تبدیل کنند به مشکل کشور؛ بنده به عکس معتقدم جوان‏ها راه حلّ مشکلند، نه مشکل، مى‏فرمایند: «ما در این حدود چهل سال جهادهاى متعدّدى داشته‏ایم؛ در همه‏ى این جهاد‌ها جوان‏ها جلو بوده‏اند، جوان‏ها راه‏گشا بوده‏اند، جوان‏ها نوک پیکان بوده‏اند...».
۲- توجه به واقعیت‏هاى سه گانه‏: رهبر معظم انقلاب اسلامى جان کلام خود در اجتماع یکصد هزار نفرى بسیجیان را اشاره به سه واقعیت انکارناپذیر؛ اوّل عظمت ایران، دوّم اقتدار جمهورى اسلامى و سوّم شکست‏ناپذیرى ملّت تأکید کرده و فرمودند: «این‏ها رجزخوانى نیست، شعار محض نیست، سخن توخالى مثل بعضى از شعار‌ها و حرف‏هایى که بعضى دیگر مى‏زنند نیست؛ این‏ها واقعیّاتى است که دشمنان ملّت ایران آرزو مى‏کنند که ما این‏ها را ندانیم یا از آن‏ها غفلت کنیم و گمان دیگرى در مورد خودمان و کشورمان و ملّتمان ببریم؛ ولى این حقایق واضح‏تر از این است که کسى بتواند آن‏ها را انکار کند.»
۳- گرفتن ابزار رسانه از دست دشمن‏: رهبرمعظم انقلاب در همین باره می‌فرمایند: «فعلاً دشمن از ابزار رسانه استفاده مى‏کند براى اثرگذارى بر افکار عمومى... امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‏هاى اجتماعى، از انواع و اقسام وسایل فضاى مجازى، علیه افکار عمومى ما استفاده مى‏شود؛ این‏را کسانى‏که مسؤولیّت این بخش از کشور را -بخش ارتباطات را- دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضورى هم به این‏ها تذکّر داده‏ایم، تأکید کرده‏ایم، حالا هم مى‏گوییم؛ توجّه کنند که آن‏ها ابزارى نشوند براى این‏که دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایى خودش را علیه این مردم به کار ببرد. وظیفه‏ى خودشان را بدانند و با جدّیّت عمل کنند.»
۴- حفظ وحدت و یکپارچه‏: آنچه در این شرایط بیش از هر چیزى ضرورت دارد به آن توجه شود تا از این شرایط حساس به درستى عبور کنیم و در واقع رمز موفقیت خواهد بود، وحدت کلمه و یکپارچگى عمل است. از همین رو است که ایشان مى‏فرمایند: «عزیزان من! اگر دشمن در ما وحدت را مشاهده کند، در ما احساسِ قدرت را ببیند -که ما احساس قدرت مى‏کنیم- در ما عزم راسخ را ببیند، عقب مى‏نشیند.»
 

ارسال نظرات