دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
09 آذر 1402 - 13:28

بازدید‌ میدانی از واحد‌های تولیدی در دستورکار دستگاه قضایی/ بازدید مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه و فراهم شدن زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر

دستگاه قضایی با تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و انجام بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی در رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ‎تری را ایفا کرده است.
کد خبر : 15584

پایگاه رهنما:

حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید و رفع موانع یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی بوده و قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان بزرگ و کوچک در سراسر کشور انجام داده است.

دستگاه قضا اقدامات به‎سزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها داشته و مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید و به تبع آن اشتغال در کشور است.

در واقع دستگاه قضا در دوره تحول، با توجه به شعار سال که به رشد تولید و مهار تورم تکیه دارد تلاش می‌کند از تولید حمایت کرده و مقدمات اشتغال کامل و پویایی اقتصادی را برای کشور ارمغان آورد.

با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر تحقق شعار‌های اقتصادی اعلامی سال توسط رهبر معظم انقلاب، تمام روسای دادگستری‌ها و مسئولان قضایی در سراسر کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های قوه قضاییه سعی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری دارند و علاوه بر آن بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد در سالی که مزین به نام «مهارتورم و رشد تولید» شده و مهمترین مسئله کشور به تعبیر رهبر انقلاب، اقتصاد است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ‎‌تری داشته باشد.

همچنین مسئولان قضایی به منظور کمک بهتر به تولیدکنندگان بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی را در دستور کار قرار داده‌اند.در مقابل کمک دستگاه قضایی به واحدهای تولیدی برای رفع مشکلات پیش روی، مدیران این واحدها نیز با بکارگیری مددجویان زندان‌ها مسئولیت اجتماعی خود را انجام می‌دهند.

در همین راستا مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی به صورت مستمر از واحدهای تولیدی بازدید و دستوراتی در جهت رفع مشکلات آنها صادر می‌کنند.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به همراه تعدادی از مدیران استانی از دو واحد تولیدی مشکل دار بازدید و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

 

بازدید‌های میدانی مسئولان قضایی از واحد‌های تولیدی/ بازدید مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه و فراهم شدن زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر

 

عتباتی در رابطه با این بازدید، گفت: در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری و همچنین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه یکی از برنامه‌های دادگستری استان حضور در واحد‌های تولیدی مشکل دار و کمک به رفع مشکلات آن‌ها و جلوگیری از راکد شدن آن‌ها و کمک به رشد و توسعه آن‌ها و افزایش میزان اشتغال آنهاست.

 

بازدید‌های میدانی مسئولان قضایی از واحد‌های تولیدی/ بازدید مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه و فراهم شدن زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر

 

عتباتی، تاکید کرد: افزایش میزان اشتغال در جامعه ارتباط مستقیم با کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری هست و هر یک از مسئولین در حیطه اختیارات خود باید از رشد تولید و اشتغال حمایت کند.

وی با بیان اینکه یکی از این واحد‌های تولیدی بیش از ۲۵ نفر از زندانیان واجد شرایط را به کار گمارده است، گفت: این اقدام علاوه بر اینکه از بازگشت این افراد به سمت بزهکاری جلوگیری می‌کند موجب حرفه آموزی آن‌ها و نیز احساس مسولیت این مددجویان می‌شود که این امر کاملا به نفع جامعه است.

واحد تولیدی قند «جلال اوغلو» با بیش از ۱۵۰ نفر کارگر که ۲۵ نفر آن مددجویان زندان ارومیه هستند و واحد تولیدی «آذر پارت سهند» مشکل توسعه واحد را داشتند که با دستور رئیس کل دادگستری استان مقرر شد در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری طرح و در مورد آن‌ها اتخاذ تصمیم شود که با رفع مشکل این واحد‌ها برای بیش از ۱۰۰ نفر دیگر اشتغالزایی خواهد شد.

ارسال نظرات