جمعه ؛ 30 شهريور 1403
16 تير 1397 - 09:17
توطئه دوگانه‌ی «القای ناکارآمدی به بهانه آب خوزستان» و «ایجاد شورش‌های فراگیر» ناکام ماند

کام مردم خرمشهر و آبادان شیرین شد

در حالی پروژه انتقال آب شیرین کرخه به آبادان و خرمشهر توسط جنبش‌های مردمی و دانشجویی و حضور تحسین برانگیز «سه شیفت» کارگران قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پیش از موعد به بهره برداری رسید که رسانه‌های بیگانه، اپوزیسیون و طیف غربگرای داخلی تلاش‌های گسترده‌ای را جهت القای ناکارآمدی نظام به این بهانه آغاز کرده بودند.
کد خبر : 1064

پایگاه رهنما : 

آب شهر‌های خرمشهر و آبادان به‌دلیل تشدید خشکسالی و کاهش ورودی آب به سد‌های استان و حوضه کارون در روز‌های گذشته بی‌کیفیت شد و شوری آب مردم این شهر‌ها را آزرد تا جایی‌که آب شرب در این دو شهر و روستا‌ها و شهر‌های اطراف از طریق تانکر و آب بسته‌بندی تأمین شد. طرح عظیم ۹۰ کیلومتری آبرسانی غدیر ۲ با هدف حل مشکل کمی و کیفی آب شهر‌های آبادان، خرمشهر به همت قرارگاه خاتم الانبیای سپاه اواخر روز چهارشنبه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید. مدیر عامل آب و برق منطقه‌ای خوزستان در مراسم آغاز بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر ۲ با اشاره به نقش نمادین این طرح آبرسانی در توانمندی و همدلی میان ملت و دولت، گفت: ما همه با هم به گونه‌ای فعالیت خواهیم کرد که یک رژیم جعلی با ۷۰ سال قدمت نتواند به ملتی که بیش از سه هزار سال سابقه مدیریت آب دارد درس بدهد. رضا اردکانیان با بیان این مطلب افزود: دست اندرکاران این پروژه شبانه روز بدون وقفه تلاش کردند تا این طرح به مرحله نهایی برسد. بنده نیز به همین مناسبت شبانه به محل این پروژه آمده‌ام تا به همان شیوه از زحمات این عزیزان تشکر کنم. بیش از یک ماه از شور شدن آب شهر‌های جنوبی خوزستان می‌گذرد که با توجه به معضل پیشامده قرارگاه مهندسی خاتم الانبیا پروژه یک ساله آبرسانی به این شهر‌ها را در مدت زمان کمتر از ۴۵ روز اجرا کرد. امروز ۸۰ درصد آب آبادان و خرمشهر از طرح غدیر تأمین شد و سبب کاهش شوری آب شد.
آب شهر‌های خرمشهر و آبادان به‌دلیل تشدید خشکسالی و کاهش ورودی آب به سد‌های استان و حوضه کارون در روز‌های گذشته بی‌کیفیت شد و شوری آب مردم این شهر‌ها را آزرد تا جایی‌که آب شرب در این دو شهر و روستا‌ها و شهر‌های اطراف از طریق تانکر و آب بسته‌بندی تأمین شد. در فضای مجازی شایعه علت کم آبی در خوزستان به‌دلیل صادرات آب به کشور‌های همسایه دست به دست می‌شد، اما مسئولان آب منطقه‌ای خوزستان با رد این شایعات تأکید کردند «ایران نه آبی به کشور‌های همسایه صادر می‌کند، نه قصدی در این رابطه دارد و هیچ قراردادی در این زمینه با کشور‌های همسایه منعقد نشده است.»
نقاب «هواخواهی از مردم برای «تکیه به کرسی‌های قدرت»
جریانی سیاسی در داخل کشور دائما در تکاپوست تا به جای ارائه راهکار و تلاش در جهت «حل مشکلات داخلی»، از این مشکلات برای خود نمدی بسازد؛ با این پیش فرض که در هنگام بروز یک رویداد و واقعه، ژست هواخواهی از مردم و منافع جامعه را گرفته و با موج سواری روی آن تلاش کند اعتماد عمومی را نسبت به رهبران و عناصر طیف خودی جلب کند و از شکل گیری چنین فضایی در انتخابات آتی (مجلس یازدهم و ریاست جمهوری دوازدهم) استفاده تبلیغاتی – انتخاباتی کند. یک قاعده عمومی عالم سیاست، که امروز به شکل یک باور برای جریان هواخواه لیبرالیسم در داخل شکل گرفته این است که «به هر بهانه‌ای با سیاست‌ها و رویکرد‌های حاکمیت اعلام مخالفت کن» و این مخالفت را در سطح وسیع و به کمک رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر کن تا بواسطه همین مخالفت‌های (عمدتا سطحی) نه تنها اعتبار حاکمیت مخدوش می‌شود بلکه قشر خاکستری در هر انتخاباتی رو به سوی نامزد‌های متبوع جریان مورد اشاره می‌آورند.
جریان تجدیدنظرطلب معتقد است برگ برنده هر طیفی در انتخابات‌های مجلس، شورای شهر، خبرگان و ریاست جمهوری آن است که آرای قشر خاکستری را با بهره گیری از عملیات روانی – رسانه‌ای به سمت نامزد متبوع خود منحرف کنند و چنین هدفی جز با تخریب دستاورد‌های انقلاب و حمله به باور‌ها و اندیشه‌های نظام اسلامی ممکن نیست! بر اساس همین باور بود که یکی از نامزد‌های انتخابات در آوردگاه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، تلاش کرد تا شکاف‌های قومی و مذهبی را فعال کند و نظام اسلامی را به «قتل و زندان»! مخالفان خود متهم در طول سال‌های گذشته متهم کند؛ موضوعی که با واکنش شدید رهبر معظم انقلاب نیز در همان مقطع زمانی مواجه شد. با یک نگاه فراخ نسبت به دسته بندی‌های مرسوم کشور می‌توان گفت:، جریان مورد اشاره در طول ۴۰ سال گذشته بیش از ۳ دهه بر کرسی قوه مجریه تکیه زده و همواره تلاش کرده به جای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود، گارد «مخالفت با وضع موجود» را بگیرد که نه تنها فرار رو به جلوست بلکه یک فرافکنی مدرن نیز به شمار می‌آید. اوضاع نامساعد آب استان خوزستان از جمله آخرین نمونه‌های است که طیف مورد اشاره تلاش کرده تا با موج سواری خبری روی آن، از یکسو گارد «همراهی با مطالبات مردمی» را اتخاذ کرده و خود را «منتقد وضع موجود» جلوه داده تا بواسطه آن اذهان عمومی را نسبت به مسئله اصلی که همان «کم‌کاری مسئولان اجرایی کشور» در عرصه خدمت رسانی جهادی به مردم بوده منحرف تا کماکان مسئولان قوه مجریه نسبت به عملکرد خود در مقابل مردم پاسخگو نباشند.
پاسخگو نبودن مسئولان ماههاست برای جامعه عادت شده است، ماههاست جامعه عادت کرده که مسئولان اجرایی به جای تکیه به توان داخلی برای تحقق مطالبات اقتصادی آن‌ها، با مقامات غربی وارد شور شده و حاضر به امتیازدهی یکجانبه به آن‌ها جهت تعدیل مشکلات کشور شوند. جریان مورد اشاره در هفته گذشته تلاش کرد تا در رسانه‌های خود تصاویری حماسی از فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱، را به چاپ برساند تا با نقاب «هواخواهی از مردم خوزستان» زمینه را برای جلب اعتماد مردمی برای تکیه به کرسی‌های قدرت در انتخابات پیش رو فراهم کند. نقاب «هواخواهی از مردم خوزستان» در حالی امروز بر چهره جریان تجدیدنظرطلب است که رهبران این طیف باید پاسخگو باشند که طی ۵ سال اخیر که قوه مجریه در اختیار نامزد متبوع آن‌ها بوده، چه اقداماتی جهت بهبود اوضاع کشور داشته و چرا در مصادیقی مانند «مشکل گردوغبار و آب خوزستان» هیچ اقدام عملی و اساسی را برخلاف شعار‌های انتخاباتی سال ۹۲ و ۹۶ انجام نداده اند؟ رئیس جمهور محترم در سفر دی ماه سال ۹۲ به اهواز می‌گوید: «ان‌شاءالله آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد و برای خرمشهر و آبادان تلاش پیگیر می‌شود تا در زمانی کوتاه آن‌ها هم به ثمر نهایی برسد». جناب دکتر روحانی همچنین در اردیبهشت سال گذشته و در جریان سفر انتخاباتی خود به خوزستان وعده داده بود: «ما درخصوص آب خوزستان قدم‌هایی را برداشتیم و باید گام‌های بیشتری برداریم. اولین مصوبه سال ۹۶ تامین آب خوزستان بوده است. ما در دولت دوازدهم این طرح‌ها را به ثمر می‌رسانیم.» جالب است امروز حامیان متعصب دولت به جای مطالبه گری از قوه مجریه و بازخواست مسئولان استانی در جهت رفع مشکلات مردم خوزستان، با انتشار تصاویر فتح خرمشهر تلاش می‌کنند تا بار دیگر افکار عمومی را فریب داده و جهت جلب آرای مردمی در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری دوازدهم مقدمه چینی کنند. گارد هواخواهی از مردم با در دست داشتن ساده‌ترین ابزار مانند چند روزنامه کثیرالانتشار، بسیار سهل الوصول است، اما آنچه دارای اعتبار و اهمیت است، خدمت گذاری خالصانه و جهادی به مردمی است که در تمام انتخابات حضور حداکثری داشته و در مقاطع حساس حاضر به حمایت از انقلاب و نظام اسلامی شده اند. جالب اینجاست که متولی اصلی رفع مشکلاتی نظیر آنچه برای مردم خوزستان اتفاق افتاده قوه مجریه است نه گروه‌های دانشجویی و جهادی که در صدد هستند تا کم کاری دولتمردان را در اینگونه معضلات جبران کنند.

ارسال نظرات