دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
29 آذر 1400 - 08:53
خبر

پیش بینی سناریوی وحشتناک برای اسرائیل در جنگ آینده

یک افسر سابق رژیم صهیونیستی نسبت به ورود به جنگ جدید هشدار داده است.
کد خبر : 10498

پایگاه رهنما:

«اسحاق برک» افسر ذخیره ارتش رژیم اسرائیل و مسئول سابق رسیدگی به پرونده شکایت‌های سربازان در این ارتش در ادامه انتقادات خود از عملکرد نامناسب محافل امنیتی و نظامی این رژیم اعلام کرد، در صورت ورود به جنگ بعدی سناریوی وحشتناکی برای اسرائیل رقم خواهد خورد؛ به طوری که به شکل میانگین روزانه در معرض شلیک 3 هزار موشک قرار می‌گیرد.

به نوشته رای الیوم، این افسر صهیونیست افزود، اسرائیل در جنگ بعدی باید از چند جبهه درگیر شود که در یک سوی آن سوریه و عراق و یمن است و از طرف دیگر جنبش حماس شروع به پرتاب راکت‌ها و موشکها و همچنین پهپادها از جبهه جنوبی در نوار غزه خواهد کرد، به طوری که جبهه داخلی اسرائیل را مختل یا به طور کلی فلج می کند.

هشدارهای این افسر صهیونیست به همین جا ختم نشد بلکه وی صراحتا اعتراف کرد که جنگ بعدی موجب افزایش درگیری‌های خشونت آمیز میان اعراب و صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی شده و علاوه بر آن ویرانی بزرگی متوجه زیر ساخت‌های رژیم صهیونیستی در سراسر فلسطین اشغالی خواهد شد.

بسیاری از افسران و کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست نیز به ضعف رژیم صهیونیستی در رویارویی نظامی با ایران و یا حتی سایر گروه‌های وابسته به محور مقاومت اعتراف می‌کنند.

سال هاست که سیاست اسرائیل مبتنی بر قابل اعتبار بودن تهدید حمله بوده است. پورتال خبری N12 روز چهارشنبه به نقل از یک نماینده دستگاه امنیتی اسرائیل نوشت که اگر تحریم ها علیه ایران بدون توافق جدید برداشته شود، تهران ظرف شش ماه به توانایی تسلیحات هسته ای دست خواهد یافت. در این صورت اسرائیل چاره ای جز تعیین سرنوشت خود نخواهد داشت.

با این حال، تردیدهایی وجود دارد که اسرائیل در حال حاضر  توانایی حمله به برنامه هسته ای ایران را دارد. این یک چالش بزرگ از نظر لجستیک و تاکتیک های نظامی خواهد بود. روزنامه عبری اسرائیلی هایوم روز چهارشنبه اعلام کرد، نفتالی بنت، نخست وزیر و بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل به ارتش دستور داده اند تا طرح های حمله را توسعه دهند.

کشورهای عربی خلیج فارس قبلا آموخته اند که حملات نامتقارن ایران چقدر دردناک بوده و خود چقدر آسیب پذیر هستند. بنابراین، آنها باید به دقت بررسی کنند که آیا مثلا به ارتش اسرائیل اجازه پرواز بر فراز حریم هوایی خود را می دهند یا پایگاه هایی در اختیار آن می گذارند و در نتیجه خطر حملات تلافی جویانه ایران را افزایش می دهند؟ به رغم همه نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای ایران، آنها در حال حاضر بر تنش زدایی و نزدیک شدن به تهران تکیه دارند

منبع: الوقت

ارسال نظرات