پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 دی 1399 - 13:25

پاکستان تمام پروازهای خود به مقصد عربستان را لغو کرد

پاکستان تمام پروازهای خود به مقصد عربستان را لغو کرد.
کد خبر : 7978

پایگاه رهنما:

در پی کشف گونه‌ای جدید از ویروس کرونا، تمام پروازهای پاکستان به عربستان سعودی لغو شد.

بر اساس دستورالعمل و اعلام سازمان هواپیمایی پاکستان «PIA» تمام پروازهای امروز 21 دسامبر از مقصد پاکستان شامل شهرهای لاهور، اسلام‌آباد، کراچی به تمامی شهرهای کشور مقصد شامل جده، دمام، مکه و مدینه لغو شده است.

در همین راستا «عبدالله خان» مسئول اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی پاکستان اعلام کرد تا زمان اعلام برقراری و از سرگیری پروازها، تمام سفرهای هوایی به عربستان لغو شده است.

به گفته وی، مسافرینی که در نتیجه این تصمیم امکان سفر به عربستان را ندارند، در اولین فرصت و با برقراری پروازها امکان سفرشان به این کشور فراهم و برای آنها در پروازها جانمایی خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی از پیدایش نوع جدیدی از ویروس کرونا که قبلا در انگلیس پیدا شده بود در برخی کشورها از جمله سه کشور هلند، دانمارک و استرالیا خبر داد.

دولت هلند اعلام داشت:کار با سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را برای بررسی گسترش احتمالی نوع جدید ویروس کرونا در روز‌های آینده آغاز خواهد کرد.

کارشناسان یادآوری کردند: نوع جدید ویروس کرونا سریعتر از ویروسی که در حال حاضر شناخته شده در حال شیوع است، اما هنوز نمی‌توان در مورد خطر بزرگتر آن اظهار نظر کرد.

علاوه بر این، هیچ مدرکی وجود ندارد که جهش ویروس واکنش متفاوتی نسبت به واکسن نشان دهد.

در ۱۴ دسامبر، وزیر بهداشت انگلستان اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا ویروس "سارس کووید-۲" در کشور کشف شده است که در حال گسترش سریعتر از شکل اصلی اش است.او گفت: ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و بنابراین مسری‌تر است

منبع: الوقت

ارسال نظرات