پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
22 ارديبهشت 1397 - 09:45
رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) در ديدار هزاران نفر از دانشجويان و معلمان:

به اروپا اعتماد نكنيد اينها هم كار امريكا را مي كنند

حضرت آيتالله خامنهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه به مناسبت هفته معلم در دانشگاه فرهنگيان حضور يافتند و در ديدار هزاران نفر از دانشجويان و معلمان، منزلت و جايگاه والاي معلمان را همچون معيشت آنان بسيار مهم و نيازمند توجه كامل خواندند و اجراي زمانبندي شده سند متقن و جامع تحول آموزشوپرورش را بسيار لازم و زمينهساز نوسازي اين دستگاه عظيم و سرنوشتساز برشمردند
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 679

پایگاه رهنما :

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه به مناسبت هفته معلم در دانشگاه فرهنگيان حضور يافتند و در ديدار هزاران نفر از دانشجويان و معلمان، منزلت و جايگاه والاي معلمان را همچون معيشت آنان بسيار مهم و نيازمند توجه كامل خواندند و اجراي زمان‌بندي شده سند متقن و جامع تحول آموزش‌وپرورش را بسيار لازم و زمينه‌ساز نوسازي اين دستگاه عظيم و سرنوشت‌ساز برشمردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان همچنين در سخنان مهمي درباره «امريكا» و «برجام» با اشاره به استمرار عزت و عظمت ملت ايران و بي‌نتيجه ماندن توطئه‌هاي دشمنان تأكيد كردند: بارها گفته بوديم «به امريكا اعتماد نكنيد»، اين هم نتيجه‌اش. درباره مذاكره با سه كشور اروپايي هم مي‌گوييم به اينها هم نبايد اعتماد كرد و براي هر قرارداد بايد تضمين‌هاي واقعي و عملي بگيريد وگرنه نمي‌شود به اين شكل حركت را ادامه داد.

 از طرف ملت ايران ميگويم: شما غلط ميكنيد

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حرف‌هاي سخيف و سبك ديشب (سه شنبه شب) ترامپ گفتند: اين شخص علاوه بر بيش از 10 دروغ آشكار، ملت ايران و جمهوري اسلامي را هم تهديد كرد كه بنده از طرف ملت ايران به او مي‌گويم «شما غلط مي‌كنيد». ايشان مسئله امريكا را مسئله‌اي مهم، جدي و غيراحساساتي بر شمردند و خاطرنشان كردند: دشمني مستمر، عميق و براندازانه امريكايي‌ها، دشمني با اينجانب يا ديگر مسئولان كشور نيست بلكه خصومت با مجموعه نظام اسلامي و ملتي است كه اين نظام را انتخاب كرده و در راه آن حركت مي‌كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه افزودند: حتي در دولت اوباما كه نامه مي‌نوشتند و حرف‌هايي مي‌زدند، درصدد براندازي بودند اما به دروغ مي‌گفتند هدفمان براندازي نظام اسلامي نيست.  رهبر انقلاب در بازخواني كوتاه روند منتهي به قرارداد برجام افزودند: وقتي مسئله هسته‌اي و تحريم‌ها شروع شد، برخي چهره‌هاي شناخته‌شده به اينجانب مي‌گفتند «چرا روي مسئله هسته‌اي مي‌ايستيد»، اين مسئله را كنار بگذاريد تا امريكايي‌ها خباثت و دشمني نكنند. ايشان افزودند: اين حرف البته از چند زاويه غلط بود؛ يكي اينكه انرژي هسته‌اي نياز واقعي كشور است و تا چند سال ديگر، ايران به 20 هزار مگاوات برق هسته‌اي نياز دارد. رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه خاطرنشان كردند: مي‌گوييد براي تأمين نياز خود به انرژي، «نفت» داريد اما مگر نفت، ابدي است؟ آيا وقتي نفت تمام شد تازه به دنبال امكانات هسته‌اي برويم؟ آيا نسل‌هاي آن روز ما را لعنت نمي‌كنند كه چرا به‌موقع، سراغ انرژي هسته‌اي نرفتيد؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: همان موقع به اين مسئولان مي‌گفتم «انرژي هسته‌اي بهانه است اگر اين را كوتاه بياييد امريكايي‌ها بهانه ديگري مي‌گيرند» آنها مي‌گفتند «اين‌جوري نيست» اما حالا ديديد كه همين‌جوري است و آنچه مي‌گفتيم تحقق يافت. ايشان افزودند: مسئله هسته‌اي را به شكلي كه مخالفان ايران مي‌خواستند قبول كرديم و زير بار رفتيم اما دشمني امريكا و بهانه‌گيري آنها تمام نشد.

 امريكا با اصل نظام  مخالف است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به بهانه‌هاي امريكا درباره توان دفاعي و حضور منطقه‌اي ايران، تأكيد كردند: اگر فردا اعلام كنيد كه ديگر موشك توليد نمي‌كنيم يا برد آنها را محدود مي‌كنيم اين مسئله تمام مي‌شود، اما حتماً يك بهانه و قضيه ديگر را مطرح مي‌كنند چرا كه دعواي آنها با ما بنيادي است و امريكا با اصل جمهوري اسلامي مخالف است. ايشان علت اصلي اين خصومت شديد را پيروزي انقلاب اسلامي و تشكيل جمهوري اسلامي و كوتاه شدن دست امريكايي‌ها از ايران دانستند و افزودند: آنها مي‌خواهند نظام را نابود و مجدداً بر ايرانِ داراي ذخاير مهم و موقعيت راهبردي حكم‌فرمايي كنند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امريكايي‌ها نوكراني مي‌خواهند كه مانند برخي حكام كشورهاي منطقه فقط اطاعت كنند اما جمهوري اسلامي عزت خود و ملت ايران را به رخ آنها مي‌كشد و اين عظمت و سرافرازي براي آنها قابل تحمل نيست.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نامه‌اي كه ترامپ چند روز قبل براي حكام كشورهاي خليج فارس فرستاده است، افزودند: رئيس‌جمهور امريكا در نامه به اين كشورها دستور مي‌دهد كه اين كارها را بكنيد و آن كارها را نكنيد، آنها مي‌خواهند با نظام اسلامي همين‌گونه رفتار كنند اما نمي‌توانند چرا كه جمهوري اسلامي ذلت ملت و كشور را در دوران قاجار و پهلوي به عزت و استقلال و ايستادگي تبديل كرده و از منافع ملي خود كوتاه نمي‌آيد.

 اين آقا زير خاك ميرود اما انقلاب  همچنان ايستاده

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان رفتار زشت و سخيف ترامپ را قابل انتظار خواندند و با اشاره به استمرار خباثت همه مسئولان مختلف امريكايي در همه سالهاي پس از انقلاب افزودند: كساني كه آن خصومت‌ها را نسبت به ملت ايران انجام مي‌دادند، اكنون استخوانهايشان زير خاك است اما جمهوري اسلامي ايستاده است، اين آقا هم روزي بدنش زير خاك مي‌رود اما جمهوري اسلامي همچنان ايستاده و سرافراز خواهد بود. بخش مهم ديگري ازسخنان رهبر انقلاب اسلامي به «برجام» اختصاص داشت. ايشان با يادآوري تذكرات مكرر و مكرر خود در جلسات خصوصي و عمومي به مسئولان درباره پرهيز از اعتماد به امريكا افزودند: به مسئولين گفتيم قبل از هرقرارداد از طرف مقابل تضمين‌هاي واقعي بگيريد و به حرف آنها اعتماد نكنيد.

 به اين سه كشور اروپايي اعتماد نكنيد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري شروط خود براي پذيرش برجام از طرف ايران گفتند: يكي از اين شروط، تضمين كتبي و امضاي رئيس‌جمهور وقت امريكا مبني بر برداشته شدن تحريمها بود، البته مسئولان محترم تلاش كردند اما نتوانستند و نتيجه‌اش اين شد كه بعد از دو سال و نيم عمل كردن ايران به همه تعهدات، رئيس‌جمهورامريكا ضمن خروج از برجام، ملت ايران را تهديد هم مي‌كند!

رهبر انقلاب اسلامي در فراز بسيار مهم ديگري از سخنانشان به برخي حرفها درباره ادامه دادن برجام با سه كشور اروپايي اشاره كردند و افزودند: من به اين سه كشور هم اعتماد ندارم و مي‌گويم به اينها هم اعتماد نكنيد. اگر مي‌خواهيد قراردادي ببنديد، تضمين واقعي و عملي بگيريد والا فردا اين‌ها هم همان كار امروز امريكا را به شيوه ديگري خواهند كرد. ايشان خاطرنشان كردند: اينها گاهي در حال لبخند، خنجر را در سينه طرف مقابل فرو مي‌برند و با تعريف و تمجيد ظاهري و اينكه ما مي‌دانيم شما قرارداد را به هم نمي‌زنيد، اهداف خود را دنبال مي‌كنند. رهبر انقلاب اسلامي درباره كار با اروپايي‌ها افزودند: اين مسئله بسيار حساس است، اگر توانستيد تضمين قطعي و قابل اعتماد بگيريد كه البته بسيار بعيد است، اشكالي ندارد و حركت را ادامه دهيد، و گرنه نمي‌شود به اين شكل حركت را ادامه داد.

 اروپاييها در ديپلماسي بياخلاقاند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مسئولان كشور را در معرض آزموني بزرگ توصيف و تأكيد كردند: مسئولان در معرض «آزمون بزرگ» قرار دارند كه آيا عزت و اقتدار اين ملت را حفظ خواهند كرد يا نه. بايد عزت و منافع ملت به معني واقعي كلمه تأمين شود. ايشان افزودند: البته خوشبختانه مسئولان هم همين مسئله تأمين منافع را گفته‌اند اما براي تحقق اين هدف بايد با دقت، هوشياري و عاقلانه با اروپايي‌ها روبه‌رو شد و به حرف مسئولان اروپايي اعتماد نكرد، چرا كه صرف حرف زدن اعتبار ندارد و آنها در عالم ديپلماسي كاملاً بي‌اخلاق عمل مي‌كنند.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، اين ديدار را به لحاظ حضور در جمع جامعه عظيم‌الشأن معلمان، يكي از شيرين‌ترين ديدارها توصيف كردند و با اشاره به جمله معروف امام خميني(ره) كه معلمي «شغل انبياء» است، خاطرنشان كردند: متأسفانه هنوز جايگاه و منزلت معلم به صورت واقعي در جامعه تبيين نشده و در اذهان عمومي شكل نگرفته است كه اين كار فقط با صحبت امكان‌پذير نيست بلكه نيازمند برنامه‌ريزي و كارهاي هنري در ابعاد مختلف است.

 ميخواهند لالايي بخوانند تا خوابمان ببرد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه تعليم و تربيت عمومي بايد در جهت برخورداري از عدالت و تربيت انسان‌هايي عدالت‌پرور، عدالت‌ساز و عدالتخواه باشد، افزودند: جهت‌گيري و اهداف آموزش‌وپرورش در دوران 12 ساله تحصيل بايد به‌گونه‌اي باشد كه دانش‌آموز، جايگاه خود را در كاروان حركت به سمت پيشرفت، بيايد و با احساس مسئوليت و با روحيه آزادانديشي، راستگو، بلندهمت، شجاع، فداكار، پاكدامن و پرهيزكار، تربيت و تحويل جامعه شود. رهبر انقلاب اسلامي، عرصه تربيت جوانان والا و با انگيزه و با همت را عرصه يك جنگ بزرگ و واقعي دانستند و گفتند: برخي مي‌خواهند لالايي بخوانند تا ما خوابمان ببرد و متوجه اين جنگ نشويم، درحالي‌كه جريان مقابل نظام اسلامي به‌شدت تلاش دارد از راه‌هاي مختلف مانع تربيت نسل جوان با چنين خصوصياتي شود. ايشان با اشاره به وجود الگوهاي برجسته و فراوان در جامعه، خاطرنشان كردند: ما براي تربيت نسل جوان منطبق بر اهداف و آرمان‌ها و جهت‌گيري‌هاي نظام اسلامي دچار فقر الگو نيستيم كه سراغ فلان شخصيت تاريخي بيگانه برويم، بلكه الگوهاي بزرگي همچون شهداي هسته‌اي، شهيد چمران، شهيد آويني و شهيد حججي داريم كه با احساس مسئوليت و با قدرت و عزت و براي افتخار و سربلندي ملت، در مقابل دشمن ايستادند.

 آينده ايران ما، بدون ترديد بهتر از امروز خواهد بود

رهبر انقلاب در پايان سخنانشان، آينده كشور را روشن و متعلق به ملت به‌ويژه جوانان عزيز اين سرزمين دانستند و تأکيد كردند: آينده ايران ما، بدون ترديد به‌مراتب بهتر از امروز خواهد بود.

ارسال نظرات