پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
13 ارديبهشت 1399 - 10:31

تحرکات اخیر آمریکا و پاسخ قاطع ایران

چندی است نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا که از ۷۰۰۰ مایل دورتر به خلیج‌فارس آمده‌اند، اکنون به بهانه رزمایش و تأمین امنیت نفت‌کش‌ها به گشت زنی و انجام اقدامات تحریک‏آمیز دست‌زده‌اند
کد خبر : 6220

پایگاه رهنما:


چندی است نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا که از ۷۰۰۰ مایل دورتر به خلیج‌فارس آمده‌اند، اکنون به بهانه رزمایش و تأمین امنیت نفت‌کش‌ها به گشت زنی و انجام اقدامات تحریک‏آمیز دست‌زده‌اند و علاوه بر تلاش برای برهم زدن نظم منطقه‌ای، همچون دزدان دریایی قرن ۱۹، امنیت صیادانی که امرارمعاش خود را قرن‌هاست از این دریای پر روزی تأمین می‌کنند را سلب کرده است و در این اقدامات نابخردانه، برخی کشور‌های اروپایی و عربی نیز با ناوگان آمریکا همراهی می‌کنند. علت این اقدام آمریکا را در چند نکته می‌توان جستجو کرد:
۱- دولت شکست‌خورده آمریکا پس از شکست‌های راهبردی در توقف کشتی‌های ایران درصدد جبران شکست‌های خود برآمده است و تحرک جدید او را در همین راستا می‌توان ارزیابی کرد؛
۲- آمریکا برای ترمیم ائتلاف شکست‌خورده‌ی خود در منطقه هم در عرصه زمینی و هم هوایی، این بار برای دلگرمی و اعتمادبخشی به هم‌پیمانان مفلوک منطقه‌ای خود به این اقدامات دست زده است؛
۳- جولان دهی در آب‌های بین‌المللی جزو ذات پلید و تجاوزگرانه شیطان بزرگ است که این بار ترامپ با نیم‌نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه خود، چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را انجام داده است؛
۴- تصور این‌که دل‌مشغولی ایران در شرایط کرونایی موجب غفلت یا کوتاه آمدن از پاسخ مناسب خواهد بود از عوامل تحریک آمریکا به این کار بوده است؛ اما پاسخ قاطع و رسواکننده ایران بر همه تصورات غلط آمریکایی‌ها خط بطلان کشید. وقتی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا لاف گزاف زد و گفت: من به ناو‌های خود دستور داده‌ام تا قایق‌های گشتی سپاه را مورد هدف قرار دهند. این موضع‌گیری عجولانه و نابخردانه او بلافاصله با واکنش قاطع بالاترین مرجع نظامی ایران یعنی ستاد کل نیرو‌های مسلح مواجه شد و نسبت به کوچک‌ترین حرکت غلط آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس هشدار داد. چراکه ایران انقلابی در این شرایط، از وظیفه اصلی خود در پاسداری از آب‌های خلیج‌فارس و تأمین امنیت تنگه هرمز هیچ‌گاه کوتاه نخواهد آمد و همان‌گونه که در یک ماه اخیر دو اقدام شجاعانه و بازدارنده را انجام داده است، با هر حرکت و محاسبه غلط دشمن، این بار نیز چنان سیلی عبرت‌آموزی به او خواهد زد که همچون اسارت ۱۱ تفنگدار آن‌ها در جزیره سلمان یا ذلت آن‌ها در عین الاسد فراموش‌نشدنی خواهد بود. کما اینکه در همین تحرکات یک ماه اخیر آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس، سپاه دو اقدام ارزنده انجام داد که یقیناً آن‌ها در بازی شطرنج خود نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند. این دو اقدام عبارت‌اند از:
۱- سه هفته پیش در حوالی بندر الفجیره امارات اتفاقی افتاد که به دلایلی این موضوع چندان رسانه‌ای نشد. در این عملیات شجاعانه، نیروی دریایی سپاه از میان ناو‌های رزمی آمریکا و هم‌پیمانانش، یک نفت‌کش را متوقف کرده و پس از دریافت مشخصات و اطلاعات لازم از این نفت‌کش پس از یک ساعت آن را رها کرد. جالب اینکه آمریکایی‌ها با مشاهده این صحنه و ایجاد سکوت رادیویی بدون هیچ‌گونه اقدامی فقط نظاره‌گر شجاعت انقلابی فرزندان عزیز ایران بزرگ بودند و جرئت کوچک‌ترین حرکتی را پیدا نکردند.
۲- گشت زنی یازده قایق تندروی ایرانی در چند متری شش کشتی جنگی آمریکایی و اخطار به آنان برای ترک آب‌های نزدیک به حریم ایران اسلامی، دومین اقدامی بود که فرزندان سبزپوش سپاه انجام دادند. در این عملیات شجاعانه که در شمال خلیج‌فارس اتفاق افتاد نیروی دریایی سپاه با جداسازی ناو‌های جنگی دیگر کشورها، در اطراف ناو‌های آمریکایی و در ده متری آن‌ها به گشت زنی و اخطار پرداخت و پس از یک ساعت از منطقه دور شد. در این دو اقدام، سپاه که شاهد ایجاد مزاحمت‌های چند ماه اخیر آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس برای صیادان کشورمان بودند، چند نکته وجود دارد:
۱- قدرت فرزندان سپاهی ملت ایران به تجهیزات و سلاح‌های آنان وابسته نیست. قدرت معنویت و اتکا به الطاف الهی، تکیه کردن بر هدایت حکیمانه فرماندهی شجاع و پشتوانه عظیم و بیکران ملتی بزرگ و سلحشور و حاضر درصحنه، علت اصلی این شجاعت و اقتدار است.
۲- هم آمریکا و هم کشور‌های کوچک حاشیه خلیج‌فارس برای چندمین بار دریافتند محور اصلی و اساسی در تأمین امنیت منطقه و نفت‌کش‌های کشور‌های مختلف، فقط و فقط ایران است.
۳- ایران اسلامی به پشتوانه دانش بومی فرزندانش و قدرت ایمان آن‌ها در واکنش سریع و قاطع و پشیمان کننده به تحرکات دشمنان هیچ تعارفی با هیچ کشوری هرچند با تجهیزات مدرن همچون آمریکای مدعی ندارد.

ارسال نظرات