جمعه ؛ 30 شهريور 1403
05 اسفند 1398 - 14:01

به یاد علمدار خمینی (ره)

دیار اصفهان، در دوران دفاع مقدس و پس از آن، شهیدان نام‌آور بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است، اما در میان آنان نام و یاد سردار شهید حاج حسین خرازی درخششی مثال‌زدنی دارد؛ سرداری دلاور و جنگ‌آور و در عین حال عارف و دل‌سوخته
کد خبر : 5231

پایگاه رهنما:

دیار اصفهان، در دوران دفاع مقدس و پس از آن، شهیدان نام‌آور بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است، اما در میان آنان نام و یاد سردار شهید حاج حسین خرازی درخششی مثال‌زدنی دارد؛ سرداری دلاور و جنگ‌آور و در عین حال عارف و دل‌سوخته. شهید حسین خرازی در سال 1336 در یکی از محلات مستضعف نشین اصفهان و در دامن پدر و مادری متدین و دلباخته اهل‌بیت (ع) دیده به جهان گشود و در سال‌های رشد و تربیت، از آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت بهره فراوان برد. پس از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه، به خدمت سربازی اعزام شد، اما در سال 1357 و در روزهای شکوفایی مبارزات انقلابی مردم ایران، به دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تخلیه پادگان‌ها، از خدمت فرار کرد و به مبارزه برای سقوط آخرین سنگرهای رژیم دست‌‌نشانده ستم‌شاهی پرداخت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ به سپاه پاسداران پیوست و در مقابله با غائله دشمن در ترکمن‌صحرا و برقراری امنیت در کردستان، ایفای نقش کرد.

در جبهه جنوب کشور، فرماندهی تیپ و لشکر 14 امام حسین (ع) را بر عهده گرفت و در عملیات خیبر، یک دستش را در راه خدا تقدیم کرد. سه سال بعد و در عملیات كربلای 5 در جلسه‌ای با حضور فرماندهان گردان‌ها و یگان‌ها، از آنان بیعت گرفت كه تا پای جان ایستادگی كنند و گفت: «هركسی عاشق شهادت نیست، از همین حالا در عملیات شركت نكند، زیرا این‌یکی از آن عملیات‌های عاشقانه است و از حساب‌های عادی خارج است». سرانجام این فرمانده عارف و دلاور، در مراحل پایانی عملیات کربلای 5 و در روز هشتم اسفند 1365 بر اثر اصابت ترکش خمپاره در شلمچه آسمانی شد و روح بلندش به ملکوت پر کشید. رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا در مورد این شهید بزرگوار فرمودند: «او سردار رشید اسلام و پرچم‌دار جهاد و شهادت بود كه با ذخیره‌ای از ایمان و تقوا و جهاد و تلاش شبانه‌روزی برای خدا و نبرد بی‌امان با دشمنان اسلام، در آسمان شهادت پرواز كرد و بر آستان رحمت الهی فرود آمد و به لقاءالله پیوست».

ارسال نظرات