پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
30 آذر 1398 - 10:41
گزارش تحلیلی تبیین از دو نوع برخورد با وقایع آبان ماه

رأفت نظام و بی‌شرمی غرب

وقایع هفته پایانی آبان ماه همچنان در دستور کار دشمن قرار دارد و رسانه‌های ضدانقلاب می‌کوشند با انواع و اقسام روش‌های عملیات روانی، آتشی را که خود نقش عمده‌ای در برافروختن آن داشتند، زنده نگه‌دارند.
نویسنده :
امیر رفیعی
کد خبر : 4679

پایگاه رهنما:

وقایع هفته پایانی آبان ماه همچنان در دستور کار دشمن قرار دارد و رسانه‌های ضدانقلاب می‌کوشند با انواع و اقسام روش‌های عملیات روانی، آتشی را که خود نقش عمده‌ای در برافروختن آن داشتند، زنده نگه‌دارند. ارائه روایت‌های جعلی، بزرگنمایی وقایع، خوانش‌های مغرضانه از ماجرا و تحریف مواضع مسئولان از جمله این ترفندهاست.
این در حالی است که بررسی موردی و جزئی وقایع آن چند روز نشان می‌دهد، واقعیت‌ها با آنچه ضدانقلاب و دشمن تلاش دارد به جامعه القا کند، بسیار متفاوت است. درصد قابل‌توجهی از جان‌باختگان اصلاً و اساساً جزو معترضین نیز نبوده و ناخواسته گرفتار شلوغی ناشی از آشوب شده و به طرز مشکوکی جان خود را ازدست‌داده‌اند.

معیار دوگانه غرب
درحالی‌که نظام از ابتدا بر جدایی میان معترض و آشوبگر تأکید داشته و میان این دو تفاوت قائل بود، معاندین بشدت سعی دارند که این خط جدایی را برداشته و یا مخدوش جلوه دهند. در اینجا می‌توان یک سؤال مطرح کرد؛ در آمریکا و اروپا اگر کسی به نیروها یا اماکن نظامی و انتظامی حمله کند با او چه برخوردی می‌کنند؟ چنین اقدامی را چه می‌نامند؟ آیا به آن اعتراض می‌گویند؟ کسی در حمایت از او بیانیه صادر می‌کند؟ نیروهای مقابله‌کننده را مورد پرسش قرار می‌دهند؟ برای پاسخ به این سؤالات اجازه دهید به موردی که هفته پیش در فرانسه رخ داد اشاره‌کنیم. یک مأمور امنیتی به پلیس پاریس اطلاع می‌دهد که مردی چاقو به دست به میدان «له دفانس» آمده است. به گفته شاهدان این مرد با دیدن خودروی پلیس با سه سرنشین که برای بررسی اوضاع به منطقه آمده بودند، به‌سرعت به سمت این خودرو می‌رود و درحالی‌که چاقوی خود را به آنها نشان می‌داده، فریاد می‌زند: «می‌خواهم شما را بکشم.»

همین تهدید کافی بود که نیروهای پلیس 7 گلوله به سمت او شلیک ‌کنند، این فرد، با اصابت 2 گلوله به ران و سینه در دم کشته ‌شد. البته جزئیات بیشتری دربارۀ این حادثه منتشر نشده است. مقامات فرانسوی این واقعه را تروریستی نامیدند. این واقعه را با وقایع ایران مقایسه کنید. به‌خصوص آن فیلمی که از معترض تبر به دست در گرگان منتشر شد که در نهایت با شلیک پلیس به پای وی زمین‌گیر و دستگیر شد. رسانه‌های آن‌سوی آب و برخی در داخل چه جنجالی به راه انداختند و به نیروهای امنیتی تاختند! در فرانسه معترض چاقو به دست را به اتهام تروریسم می‌توان کشت و صدایی از مهد دموکراسی برنمی‌خیزد اما در ایران فردی که با تبر مردم و پلیس را تهدید می‌کند و به آنان حمله می‌کند، پس از بارها هشدار و دعوت به تسلیم، با شلیک به پایش دستگیر شود، این مسئله ضدحقوق بشر و نشانه سرکوب است! گویا بی‌شرمی غرب و غرب‌گرایان حدومرزی ندارد.

دستور رهبری چه بود؟
اما برخلاف همه جوسازی‌ها و جریان القایی دشمن، یکی از اقداماتی که در دستور کار مسئولان قرارگرفته، سرکشی به خانواده جان‌باختگان و مصدومان و رسیدگی به وضعیت آنان است. این اقدام در پی ابلاغیه رهبر معظم انقلاب دنبال شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوی دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که چندی قبل پیرامون نحوه مدیریت وضعیت جان‌باختگان و مصدومین حوادث اخیر خدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهادهای مطرح شده مقرر فرمودند: «... هرچه سریع‌تر انجام شود و نسبت به افراد مشکوک در هر گروه با جهتی که به رأفت اسلامی نزدیک‌تر است عمل شود.» گزارش ارسالی بر اساس دستوری که بلافاصله پس از رخدادهای اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دبیر شورای عالی امنیت ملی برای بررسی دقیق ریشه‌ها، عوامل و دلایل بروز ناآرامی‌ها و همچنین رسیدگی سریع به وضعیت جان‌باختگان و خانواده‌های آنان ابلاغ گردید، تهیه و ارائه شد.
در این گزارش پیشنهاد شد که بر اساس چارچوب‌های قانونی موجود شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میانه درگیری‌ها جان‌باخته‌اند در «حکم شهید» محسوب شده و خانواده‌های آنان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند‌. همچنین در خصوص قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی به هر نحو جان خود را ازدست‌داده‌اند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده‌های آنان پیشنهاد گردید.

در مورد آن دسته از قربانیان حوادث اخیر نیز که به‌صورت مسلحانه و در درگیری با نیروهای حافظ امنیت کشته‌شده‌اند مقرر گردید پس از بررسی وضعیت و سوابق خانواده آنان، حساب خانواده‌های موجه و آبرومند از فردی که اقدام به عمل مجرمانه نموده جدا شود و خانواده‌های آنان به‌تناسب موردتوجه و دلجویی قرار بگیرند. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد نحوه مواجهه با خانواده‌های گروه سوم نیز که مشکوک به شرارت بوده‌اند امر بر «رأفت اسلامی» و توجه به خانواده‌ها نمودند. با توجه به دستور و تأکیدات رهبر معظم انقلاب از چندی قبل کار رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده برای جان‌باختگان و مصدومین رخدادهای اخیر در سطح استان‌ها آغاز شده است.

آمار قابل‌توجه شمخانی
پس‌ازاین دستور، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دبیر شورای عالی امنیت ملی با سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران با خانواده جان‌باختگان حوادث آبان ماه سال جاری دیدار کرد.
دریابان شمخانی در این دیدارها که در جوی صمیمی انجام شد؛ ضمن دلجویی از خانواده جان‌باختگان از عزم مسئولان نظام برای ترمیم سریع خسارت‌ها و کاهش آلام خانواده‌ی محترم شهدا و جان‌باختگان حوادث اخیر خبر داد و تأکید کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های ملی برای تسریع در انجام این وظیفه ملی استفاده شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از 85 درصد از جان‌باختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ‌یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته‌اند و به‌صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیرسازمانی کشته‌شده‌اند لذا اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.
شمخانی با بیان اینکه رسیدگی به این امور بر عهده کمیته‌های ویژه با مسئولیت استانداران گذاشته شده است، گفت: استانداران سراسر کشور با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تدابیر اعلام شده ایشان و همچنین اختیارات ویژه‌ای که از طرف رئیس‌جمهور محترم به آنها واگذارشده می‌بایست با اقدامات جهادی، ضمن رسیدگی سریع به وضعیت خانواده شهدا و جان‌باختگان، با برنامه‌ای دقیق و هماهنگ نسبت به جبران و ترمیم خسارت‌های وارد شده به مردم اقدام کنند.

تدارک تجدید آشوب
این اقدامات در حالی صورت می‌پذیرد که ضدانقلاب تمام توان خود را برای ایجاد آشوبی دیگر به کار گرفته است. این بار بهانه، چهلم کشته‌شدگان است. نکته قابل‌توجه و مضحک ماجرا آنجاست که آمریکایی‌ها و ضدانقلاب فراری که سابقه‌ای سیاه در هجمه به ارزش‌های دینی دارند، به دنبال برگزاری و راه‌اندازی چهلم هستند! آنان با الگو گیری ناشیانه از انقلاب اسلامی که چهلم شهدا به روشی موفق در گسترش موج انقلاب تبدیل شد، سعی دارند مدلی کاریکاتوری از آن را به نمایش بگذارند. آنچه آنان فراموش کرده‌اند این نکته مهم است که ماهیت مردمی و فراگیر انقلاب اسلامی با آشوب و اغتشاش آبان ماه 98، تفاوتی مبنایی و از عرش تا فرش دارد.
البته این‌گونه تلاش‌های دشمن بی‌سابقه نیست. آنها در سال 88 نیز همین روش را دنبال می‌کردند که به دلیل واقعی نبودن، به‌جایی نرسید. رهبر معظم انقلاب اسلامی دی‌ماه سال 89 با اشاره به این تلاش‌های مذبوحانه فرمودند: «(دشمنان می‌خواستند) با خیال خودشان- من یک‌وقتی گفتم - کاریکاتور انقلاب اسلامی را درست کنند؛ مثل سایه‌هایی که حرکت یک قهرمان را تقلید می‌کنند، ادای قهرمان‌ها را، ادای انقلاب را دربیاورند؛ برنامه‌شان این بود. ملت ایران توی دهن اینها زد و بساط اینها را جمع کرد.»

ارسال نظرات