پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
14 فروردين 1397 - 10:59
دومین شب اعتکاف در دانشگاه تهران؛

دانشجویان معتکف دل و جان صیقل می دهند

دانشجویان پر شور در دومین شب (یکشنبه) برگزاری آیین معنوی اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران با خلوت گزینی و دوری از هیاهوی زندگی مادی به راز و نیاز با خالق هستی پرداختند.
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 440

 به گزارش رهنما به نقل از ایرنا، در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب که به ایام البیض معروف است سالکان الی الله با روی آوردن خالصانه به درگاه خداوند رحمان، طلب بخشش می کنند و خود را برای حضور در ضیافت الله در ماه رمضان آماده می کنند.
یکی از ویژگی های مراسم اعتکاف که هر سال با شکوهتر از گذشته برگزار می شود حضور پر شور جوانان در این آیین است.
مسجد دانشگاه تهران یکی از مراکز مهمی است که دانشجویان با حضور چشمگیر خود در این مسجد و برپایی اعتکاف، با راز و نیاز و نجوا با خالق هستی جان و دل را با اشک دیدگان صیقل می دهند.
این مسجد امسال همچون سال های گذشته پذیرای جوانان و عاشقان شیفته ای است که به قصد اقامتی سه روزه، در این مکان مقدس حضور می یابند و به دور از دنیا و جلوه های دل فریب آن، در سفری از خانه خویش به خانه دوست، شرکت جسته و به راز و نیاز با خدای بی نیاز بنده نواز می پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین مومنی» استاد حوزه و دانشگاه نیز یکشنبه شب در مراسم اعتکاف مسجد دانشگاه تهران در سخنانی به مراحل قرب الهی و پرهیز از گناهان پرداخت و گفت، انجام واجبات یکی از مهمترین موضوعاتی است که انسان برای تقرب به خداوند منان آن را باید در زندگی خود مورد توجه قرار دهد.
وی تصریح کرد، مراقبت بر اقامه نماز و درک حلاوت و شیرینی آن، از گام های مهم در انجام واجبات است.
مومنی، ترک محرمات را از دیگر مراحل سیروسلوک الی الله یاد کرد و گفت، اعتکاف، خلوت گزینی برای محاسبه اعمال و پشیمانی از گناهان انسان را از سقوط به جهنم باز می دارد و موجب بخشش می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد، انجام مستحبات، اخلاص درعمل و در خدمت ولی خدا بودن، می تواند در دست یابی انسان به کمالات معنوی بسیار موثر باشد. 
دانشجویان معتکف در این شب همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبرا (س) با برپایی عزاداری و ذکر مصیبت بر مصائب قهرمان کربلا اشک ماتم ریختند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات