جمعه ؛ 30 شهريور 1403
18 آبان 1398 - 16:31
فتنه‌های مجازی در کمین وحدت مسلمین

تفرقه بینداز و حکومت کن

۱۹ آبان مصادف با ۱۲ ربیع‌الاول آغاز هفته وحدت است. فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت رسول‌الله محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)، به این عنوان نام‌گذاری شده است.
نویسنده :
زینب شاهینی
کد خبر : 4333

پایگاه رهنما:

۱۹ آبان مصادف با ۱۲ ربیع‌الاول آغاز هفته وحدت است. فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت رسول‌الله محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)، به این عنوان نام‌گذاری شده است. پیروزی انقلاب اسلامی که در سایه وحدت افراد ملت و گروه‌های مختلف به تحقق پیوست، موجبات وحدت ملل مسلمان را فراهم کرد. این وحدت به‌تدریج به‌صورت حرکت و نهضت اسلامی علیه طاغوت و سلطه‌های اشغالگران و استعمار منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. به همین دلیل در طرف مقابل نیز دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب اسلامی باهدف مشترک ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران، با یکدیگر متحد شدند تا تمام توان خود را برای تضعیف نظام اسلامی به کار بگیرند و از پیشروی آن به دیگر کشور‌ها جلوگیری نمایند. در این سال‌ها یکی از بستر‌هایی که موردتوجه دشمنان اسلام برای ترویج پیام‌های تفرقه‌افکنانه قرارگرفته است، فضای مجازی بوده است. جریان وهابیت-تکفیری و جریان شیعه انگلیسی دو سر طیفی است که استعمارگران برای ایجاد اختلاف در جامعه مسلمین ایجاد کرده‌اند.

هردوی این جریان‌ها از رسانه‌ها حداکثر بهره‌برداری را می‌کنند و علاوه بر شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای، نقش بسیار فعالی را نیز در فضای مجازی دارند. هرچند یکی از این جریان‌ها بر طبل طرفداری از تشیع و دیگری بر طبل طرفداری از اهل سنت می‌کوبند، اما حامیان مالی و طراحان پشت پرده هر دو آن‌ها به منبع واحد و جریان استعماری غرب متصل است که این منبع واحد این روز‌ها به جریان عبری، عربی، غربی تبدیل‌شده است. رهبر انقلاب دراین‌باره می‌فرمایند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، این‌ها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.» علاوه بر این شبکه‌های فارسی‌زبان متعددی نیز وجود دارند که آن‌ها نیز بدون آنکه به هرکدام از مذاهب اسلامی متمایل شوند، اختلاف‌افکنی در میان مذاهب و سپس تمسخر این اختلافات را در دستور کار خود قرار می‌دهند. مواردی نظیر سوءظن و اهانت فرق مختلف شیعه و سنی نسبت به یکدیگر، نادیده گرفتن دشمن اصلی مسلمانان و جدل با مذاهب اسلامی، تمرکز بر فتوا‌های تفرقه‌انگیز، تلاش برای خون‌ریز و غیرعقلانی و افراطی نشان دادن مذاهب اسلامی، انتشار فیلم‌های منقطع از سخنرانی‌های مذهبی برای اختلاف‌افکنی، ترویج خرافات و تحریف ارزش‌ها و مقدسات اسلامی، ترویج رسم و رسوم‌هایی که در بین مسلمانان اشتراکی ندارند و باعث تفرقه میان آن‌ها می‌شود، انجام مراسمات در مناسبت‌های مختلف با عنوان بیزاری از تفرقه‌افکنان بین مذاهب، نشر محتوای توهین‌آمیز به خلفای سه‌گانه و همسران پیامبر، نسبت دادن کفر و شرک به پیروان سایر مذاهب اسلامی، بی‌تفاوتی نسبت به سلطه‌گری آمریکا و اشغالگری رژیم اسرائیل، مخالفت و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ازجمله اقداماتی است که از سوی دشمنان اسلام و به‌وسیله دست‌نشانده‌های آن‌ها در فضای مجازی پیاده می‌شود تا تعصبات فرقه‌ای یا شیعه و سنی را تحریک کنند. این در حالی است که مسلمانان می‌توانند با توجه به جمعیت بیش از یک میلیارد نفر و منابع و امکاناتی که در اختیاردارند به‌عنوان یک قدرت تأثیرگذار درصحنه بین‌المللی مطرح باشند. دشمنان اسلام از این قدرت هراس دارند و برای ضربه به آن تلاش می‌کنند نقاط اختلاف‌انگیز را پررنگ جلوه دهند و نقاط مشترک را از بین ببرند. اگر تفرقه‌ای بین مسلمانان ایجاد شود، بدون شک به دلیل توطئه شیطان است. وظیفه همه ما مسلمانان است که اجازه ‏ندهیم دشمن در قالب اسلام زمینه تفرقه را در میان ما برنامه‌ریزی کند. ‏ بدون شک، یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد وحدت اسلامی، شناسایی عوامل اختلاف‌آمیز است. ازاین‌رو تلاش برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای و آشنایی با تاکتیک‌های دشمنان در اختلاف‌افکنی میان مسلمین و مذاهب اسلامی می‌تواند کاربران فضای مجازی را در مقابل طرح‌های تفرقه‌افکنانه در امان نگه دارد و سطح هوشیاری و حساسیت آن‌ها را افزایش دهد.

ارسال نظرات