جمعه ؛ 30 شهريور 1403
13 مرداد 1398 - 17:59

مسابقه کودک کشی بین آل‌سعود و رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی و آل سعود را به‌عنوان دو رژیم کودک کش در جهان می‌شناسند؛ اما به دلیل فشار‌ها و لابی‌های این دو رژیم، نهاد‌های حقوق بشری همواره نسبت به کودک کشی آن‌ها منفعلانه برخورد می‌کنند.
نویسنده :
حسن رشوند
کد خبر : 3612

پایگاه رهنما :

رژیم صهیونیستی و آل سعود را به‌عنوان دو رژیم کودک کش در جهان می‌شناسند؛ اما به دلیل فشار‌ها و لابی‌های این دو رژیم، نهاد‌های حقوق بشری همواره نسبت به کودک کشی آن‌ها منفعلانه برخورد می‌کنند. البته گزارش جدید سازمان ملل این دو را در صدر کودک کشی در جهان معرفی کرده است. در این راستا، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد، ائتلاف تحت رهبری عربستان در حمله به یمن و همچنین اسرائیل بیشترین تعداد کودکان را کشته‌اند. آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت این سازمان که در آن ائتلاف تحت رهبری عربستان برای سومین سال در فهرست سیاه قرار گرفته است، اعلام کرد: ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان که در حال جنگ در یمن است، ۷۲۹ کودک را در سال ۲۰۱۸ در این کشور کشته یا زخمی کرده است که این تعداد حدود نیمی از تلفات کودکان را در این سال نشان می‌دهد. گوترش همچنین گزارش داد، از سال ۲۰۱۴، بالاترین تعداد کودکان فلسطینی کشته‌شده مربوط به سال ۲۰۱۸ بوده است که اساساً توسط نظامیان اسرائیلی کشته یا زخمی شده‌اند. دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت، عربستان و رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه نقض‌کنندگان حقوق کودکان باقی گذاشت؛ اما جنایت‌های این دو رژیم در مورد کودکان به این قرار است:
کودک کشی، ماهیت رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی در ۷ دهه گذشته با حملات وحشیانه خود مردم فلسطین را قتل‌عام کرده است. در این میان، کودکان بیشترین آمار قربانیان را تشکیل می‌دهند. این رژیم، کودکان را به جرم‌های واهی بازداشت، زندانی و یا به شهادت می‌رساند. رژیم اشغالگر قدس باهدف ترساندن کودکان از مشارکت در انتفاضه مردمی فلسطین، به شکل وحشیانه‌ای آن‌ها را دستگیر می‌کند و نظامیان صهیونیست به‌محض دستگیری این کودکان، آن‌ها را از ناحیه فوقانی بدن، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و یا سگ‌های پلیس را به جان آن‌ها می‌اندازند. سپس در حالی که ضرب و شتم آن‌ها ادامه دارد، به مراکز بازجویی منتقل می‌شوند و در آنجا نیز در معرض انواع شکنجه‌ها قرار می‌گیرند. حتی دانش آموزان فلسطینی هم در ایست بازرسی‌های نظامی رژیم صهیونیستی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی بین سنین ۱۲ تا ۱۷ ساله بازداشت و مورد بازجویی نظامیان قرار گرفته و در دادگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر محاکمه می‌شوند. کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرده است، ۲۵۰ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اسیر و در معرض تمام انواع ظلم و ستم، شکنجه و رفتار‌های تحقیرآمیز هستند. نیرو‌های اشغالگر صهیونیست، از زمان آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی، حدود ۱۰ هزار کودک فلسطینی را دستگیر کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها ۱۸ سالگی را تازه پشت سر گذاشته و هنوز هم در اسارت هستند. از زمان آغاز جنبش مردمی در اکتبر ۲۰۱۵، تعداد کودکان فلسطینی که در زندان به سر می‌برند، به بالاترین سطح خود افزایش‌یافته و در برخی ماه‌ها به بیش از ۴۰۰ کودک رسیده است. وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین در کرانه باختری، طی گزارشی تأکید کرده که نظامیان رژیم صهیونیستی از ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰ (انتفاضه الاقصی) تا اواخر ماه آوریل سال جاری، بیش از سه هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.
کشتار کودکان یمنی توسط آل سعود
جنگ یمن تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌ها برای کودکان شده است. این جنگ که در سال ۱۳۹۴ با تجاوز عربستان و امارات به یمن شروع‌شده و همچنان ادامه دارد بهروش‌های مختلف باعث مرگ کودکان یمنی‌ها شده است. شدت حملات ائتلاف سعودی در کنار محاصره مردم یمن باعث شده است تا گرسنگی و قحطی شدیدی در یمن روی دهد. شدت حملات باعث شده تا بیش از ۲۲ میلیون یمنی یعنی سه نفر از هر چهار نفر به کمک‌های فوری نیازمند باشند. در این میان، کودکان وضعیت به‌مراتب بدتری دارند. ۱۱ میلیون کودک یمنی در وضعیت فشار جسمی و روحی زندگی می‌کنند. کودکان یمنی با تهدید سه‌گانه «گرسنگی، بیماری و بمب» مواجه هستند. از هر ۱۰۰۰ کودک، ۴۲ نفر قبل از رسیدن به ۵ سالگی می‌میرند و ۲۳ درصد کودکان به کار مشغول هستند. بر اساس یک برآورد، در هر شبانه‌روز ۱۵۰ کودک یمنی می‌میرند و حدود ۴۰۰ هزار کودک نیز با سوءتغذیه حاد مواجه هستند و ۸۰ درصد کودکان یمنی به کمک فوری نیاز دارند. تخریب زیرساخت‌های یمن نیز باعث شده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ازجمله ۸ میلیون کودک به آب بهداشتی دسترسی نداشته باشند. روزنامه گاردین اعلام کرده که بیش از ۸۵ هزار کودک یمنی قربانی این جنگ شده‌اند. یونیسف نیز اخیراً در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفته؛ هر ۲ ساعت یک مادر و ۶ نوزاد یمنی به دلیل شرایط وخیم حاکم بر این کشور جان خود را از دست می‌دهند.
جامعه جهانی و رژیم‌های کودک کش
عربستان و اسرائیل در حالی همچنان به کشتار کودکان یمن و فلسطین مشغول هستند که نهاد‌های حقوق بشری و جامعه جهانی با سکوت خود عملاً همدست این دو رژیم در جنایت علیه کودکان هستند. هرچند دبیر کل سازمان ملل، اسرائیل و عربستان را در لیست سیاه وارد کرده، اما این اقدام تنها یک بیانیه بوده و ضمانت اجرا ندارد. در سال ۲۰۱۵، بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل، ائتلاف سعودی را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان یمن قرار داد، اما پس از یک هفته، عربستان را از این فهرست خارج کرد. وی تهدید مالی عربستان را دلیل این کار نامید. نزدیک به نیمی از ۵۰ میلیون آواره سطح جهان که به دنبال امنیت، ترک وطن کرده‌اند را کودکان تشکیل می‌دهند. در این میان، عربستان و رژیم صهیونیستی در زمینه کودک کشی و آواره کردن آن‌ها، گوی سبقت را از کشور‌های دیگر ربوده‌اند. این دو رژیم که به‌عنوان دو رژیم کودک کش در دنیا شناخته می‌شوند، با کشتار کودکان فلسطینی و یمنی بزرگ‌ترین تراژدی‌ها را خلق کرده‌اند. این در حالی است که سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایت آن‌ها، این دو رژیم را همچنان به ادامه جنایت خود تشویق می‌کند.

ارسال نظرات