پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
30 بهمن 1397 - 15:55
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران کاملاً اشتباه است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران را کاملاً اشتباه خواند و تأکید کرد کاخ سفید نباید بدون مشورت با کشور‌های اروپایی از برجام خارج می‌شد.
کد خبر : 2345

پایگاه رهنما :

 «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی در واکنش به درخواست «مایک پنس» معاون ترامپ از کشورهای اروپایی برای پیروی از سیاست‌های آمریکا و خروج از برجام اظهار داشت: «معاون رئیس‌جمهور به‌نوبه خود یک سخنگوی خبره است اما من رویکردهای او و دولت ترامپ به ایران را کاملاً اشتباه می‌دانم. باید بگویم خوشحالم که او با واکنش چندان مثبتی [از سوی کشورهای اروپایی] مواجه نشد».

نانسی پلوسی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران منجر به بروز یک شکاف بزرگ بین آمریکا و متحدانش در اروپا خواهد شد، خاطرنشان ساخت: «قطعاً من آرزو می‌کنم که چنین اتفاقی رخ ندهد. خوشبختانه ما و اروپایی‌ها نقاط مشترک زیادی داریم؛ با این حال من فکر می‌کنم بهتر بود دولت ترامپ قبل از تصمیم‌گیری برای خروج از توافقنامه هسته‌ای و خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، با متحدانمان نیز مشورت می‌کرد و به دیدگاه‌های آنها احترام می‌گزارد».

در ماه‌های اخیر نانسی پلوسی بارها بر سر مسائل مختلف با دونالد ترامپ دچار تنش شده و هدف حملات لفظی وی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفته است. حال باید دید که مخالفت صریح وی با سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران چه واکنشی را از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در پی خواهد داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات