پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
23 بهمن 1397 - 13:17

وطن فروش‌های حقیر و سرخوردگی در کاخ سفید

آمریکایی‌ها در دو سال اخیر سنگین‌ترین و گسترده‌ترین فشار‌های تحریمی و تبلیغی را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته و از تمام ابزار‌های نرم و سخت خود برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند از وضع تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی گرفته تا اتهام‌زنی علیه مقامات عالی کشور و انگ زنی به نهاد‌های حاکمیتی، به امید آنکه انقلاب اسلامی نتواند مرز چهل سالگی را رد کند.
نویسنده :
حسن فاطمي
کد خبر : 2287

پایگاه رهنما :

آمريکايي‌ها در دو سال اخير سنگين ترين و گسترده ترين فشارهاي تحريمي و تبليغي را عليه جمهوري اسلامي ايران به راه انداخته و از تمام ابزارهاي نرم و سخت خود براي مبارزه با جمهوري اسلامي ايران استفاده کرده‌اند از وضع تحريم هاي اقتصادي، تجاري و مالي گرفته تا اتهام‌زني عليه مقامات عالي کشور و انگ زني به نهادهاي حاکميتي، به اميد آنکه انقلاب اسلامي نتواند مرز چهل سالگي را رد کند. از 2سال پيش تاکنون آمريکايي ها چندين بار جلسات محرمانه و ميتينگ‌هاي سياسي را با حضور سازمان منافقين در پاريس و واشنگتن برگزار کرده و اقدام به احياي اين سازمان تروريستي گرفته اند، حتي زمزمه هاي براي بازگرداندن اين گروه به عراق بر سر زبان آمريکايي‌هاست، به اين اميد که بواسطه تقويت اين گروه تروريستي مرزهاي ايران را ناامن کرده و ناآرامي ها را از برخي از کشورهاي همسايه به درون کشورمان منتقل کنند. در يک اقدام موازي آمريکايي ها تلاش کرده‌اند برخي از کانال و شبکه هاي مجازي را در تويئتر، تلگرام و اينستاگرام با هدف «بي اعتباري سازي جمهوري اسلامي ايران» و «بي‌اعتمادسازي مردم از حاکميت» و «القاي نااميدي به مردم از آينده انقلاب و نظام» را مديريت و هدايت مي‌کنند که از جمله مهمترين اين شبکه‌ها «آمدنيوز»و «وحيد آنلاين» است که البته کانال‌هاي تلگرامي شبکه‌هاي ماهواره‌اي مانند‌ «من‌و تو» و «بي‌بي‌سي» نيز در اين زمينه بسيار فعال هستند. اما يکي از مهمترين پروژه‌هایي که آمريکا بواسطه آن تلاش مي‌کنند ناکامي‌هاي حداقل 2 سال اخير را جبران کنند، احياي عناصر سوخته‌اي مانند «مسيح علينژاد» و «احمد باطبي» است. عناصري که در فتنه‌هايي که عليه جمهوري اسلامي ايران ترتيب داد به مانند بسياري ديگر از عناصر فعال جريان غربزده داخلي ايفاي نقش کرده و پس از مدتي به دامن مقامات غربي پناهنده شده و به صورت رسمي اهداف نظام سلطه را براي فشار به مردم و حاکميت اسلامي پيگيري مي‌کنند. دونالد ترامپ و مايک پمپئو امروز بعد از به بن رسيدن پروژه‌هاي ضدايراني خود و براي درمان سرخوردگي که اين کشور در مواجهه با ايران با آن مواجه است وضعیت استخدامی مسيح علينژاد به عنوان یک ضدانقلاب تازه‌کار را از حالت قراردادی به حالت رسمی تغییر داد.
معصومه علی‌نژاد قمی معروف به «مسیح علی‌نژاد» خبرنگاری که در تیر ماه امسال با این ادعا که خبرنگاری مستقل است، دعوت به مراسم دیدار آمریکایی‌های ایرانی‌تبار با مایک پمپئو را نپذیرفت! خبرنگار سابق روزنامه‌های زنجیره‌ای که با فرار از کشور، پرچم دشمنی و عناد با فرهنگ ایرانی اسلامی را برداشته و در تمامی فعالیت‌های ضدفرهنگی و ضد دینی حضور فعال از خود نشان داده، هفته گذشته علنا در آغوش آمریکایی‌ها قرار گرفته است؛ آغوشی که پیش از این، به رضا پهلوی، لیدر سلطنت طلب‌ها و مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین تعلق داشت. همانطور که اشاره شد سال‌هاست مقامات آمریکایی به طور مرتب با اعضای گروهک تروریستی منافقین دیدار داشته و در رسانه‌های خود نیز مکرر به دفاع از خاندان پهلوی پرداخته و تلاش می‌کنند رضا پهلوی، فرزند محمدرضا پهلوی را به عنوان لیدر ضدانقلاب معرفی می‌کنند.
احمد باطبی، از فعالان اغتشاشات سال 78 نیز که پس از خروج از ایران با مقامات آمریکایی هچون جرج بوش دیدار کرده بود، خبر از ديدار با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا را منتشر کرد. عليرغم آنکه يکي از مقامات آمريکايي دوشيدن شيوخ عربستاني بواسطه چنين ديدارهایي است اما هدف اصلي چنين اقداماتي را بايد در اظهارات جديد جيمز پرلف، نويسنده آمريكايى جستجو کرد: «احتمالاً هرگونه ناآرامى در ايران با حمايت سيا و موساد انجام مى‌شود.... ايران بزرگ‌تر از آن است كه بتوان مغلوبش كرد، پس بهترين راهكار اين است كه در ايران انشقاق داخلى ايجاد كنيم تا غرب بتواند از شورشيان معتدل پشتيبانى كرده و ايران را بالكانيزه كند تا مسير براى ايجاد اسرائيلى بزرگ‌تر هموار شود.» اسناد و تجربيات متفاوت جامعه ايراني طي 40 سال اخير نشان مي‌دهد که ارتباط‌گيري امروز آمريکايي‌ها با عناصر ضدانقلاب و يا نفوذ در بين برخي از مديران تصميم‌گير و تصميم‌ساز نيز نمي‌‌تواند سرخوردگي آنها در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران را درمان کند و کمااينکه تاکنون هيچ کدام از توطئه هاي آمريکا و متحدانش عليه جمهوري اسلامي ايران به شکست‌هاي پياپي انجاميده است.

ارسال نظرات