- از رود زهرانی تا کوه هرمون؛ راهبرد مخفی اسرائیل برای جنوب لبنان
- لبنان در دو قاب؛ بیروت واقعی را باید از چه دریچهای نگریست؟
- آغاز همکاری نظامی روسها با طالبان/ نقش ایران در تحولات مرزهای شرق کشور چیست؟
- واشنگتن و تلآویو بدنبال اجرای پروژه دولت عون در بغداد و تلاش برای خلع سلاح مقاومت
- هزاران سرباز صهیونیست گرفتار تله مجازی شدهاند
- لبنان در دو قاب؛ بیروت واقعی را باید از چه دریچهای نگریست؟
- ساز ناکوک بیروت
- تکذیب یک گزارش جنجالی از روابط باکو - تل آویو در جنگ ایران | چرا تهران نگران است؟
- بوسه گیوتین زمان بر گردن نتانیاهو!
- طرح تلآویو برای جهتدهی افکارعمومی با سیاستهای صهیونیستی
- از خلیج فارس تا لبنان، جنگ چگونه متوقف میشود؟
- از ایران سپاسگزاریم/ تا زمانی که تجاوز ادامه دارد، ما با تمام توان خود با آن مقابله خواهیم کرد
- معمای استراتژیک | محاسبات امنیتی احمد الشرع در حفظ پایگاههای روسیه در سوریه
- شکست سخت قدرتنمایی نتانیاهو در آزمون ضاحیه
- اولین پایگاه نظامی فرامرزی چین در جایی که آن را «محرک احتمالی جنگ جهانی سوم» میدانند!
۲۲ خرداد ۱۴۰۵ غریبآبادی: اروپا از نظر حقوقی در شرایط فعالسازی اسنپبک نیست
غریب آبادی در گفتوگو با شبکه خبر بیان کرد: ما در روز گذشته گفتوگوهای طولانی را با سه کشور اروپایی و همچنین نماینده اتحادیه اروپا داشتیم.وی تاکید کرد: مشخصا تمرکز ما بر موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بود. در مورد رویکرد اروپاییها نسبت به قطعنامه مباحث را به صورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار دادیم.معاون حقوقی و بینالمللی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: برای اروپاییها از منظر حقوقی خیلی شفاف تبیین کردیم که آنها از لحاظ حقوقی در موقعیتی نیستند که بخواهند اسنپ بک را فعال کنند. هیچ مبنای حقوقی برای اقدام آنها وجود ندارد و ما این مبانی را برای آنها تشریح کردیم.غریب آبادی ادامه داد: البته آنها دیدگاه متفاوتی را دارند، اما واقع موضوع این است که از لحاظ حقوقی اروپاییها ۷ سال است که برجام را اجرا نمیکنند. هرچند که آنها با کمال گستاخی میگویند که آن را اجرا میکنیم.او افزود که اما، از آنها خواسته شد که اگر در حال اجرای برجام هستند بگویند که چه کردند چرا که طبق دادههای ایران نه تنها اروپا برجام را در طی ۷ سال گذشته اجرا نکرده بلکه تحریمهایی را هم علیه ایران از جمله در حوزه کشتیرانی اعمال کرده است.
ارسال نظرات