- کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر و یک سند تاریخی از شکنجه مخالفان با «خرس» در دوره پهلوی!
- آیا نبرد حضرموت نقشه یمن را تغییر خواهد داد؟
- یادداشت ها / آیا پایان ماه عسل صهیونیستها در سوریه نزدیک است؟!
- قیام جوانان سوری | پیام عملیات «بیت جن» برای جولانی و صهیونیستها
- بسیج تمدنساز، نفس آخر استکبار
- دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور رهبر انقلاب
- انصارالله: جنگافروزی عربستان علیه یمن عواقب سنگینی دارد
- منظور: برنامه هفتم با کار کارشناسی کمسابقه تدوین شد/ بخش بزرگ برنامه قابل اجراست
- ۶۵۶ میلیون دلار صادرات با «مجوزهای رد شده» /بازهم پای کارتهای اجارهای در میان است؟
- نصراللهی، استاد ارتباطات: مستند عبری تسنیم آغاز عصر جدیدی از حرکت رسانهای ایران است
- ایران لولای ژئوپلیتیک جهان
- یادداشت / کد حیفا
- حل مسائل ایران را از کنیسههای آمریکا طلب نکنید
- چرا رسیدگی به پرونده شهید آرمان علیوردی طولانی شده است؟ / نقش هر یک از متهمان در وقوع قتل باید مشخص شود
- جنگ بیشتر؛ سفره کوچکتر | تاثیرات اقتصادی تنش افغانستان و پاکستان
شنبه ؛ 22 آذر 1404 وزیر صمت:گران شدن خودرو مصوبه دولت قبل بود، ما اجرا کردیم
سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح دلایل افزایش قیمت کارخانه ای خودرو گفت: 80 درصد تولید داخلی خودروها برعهده دو شرکت خودروسازی است و خودروهای تولید شده در این دو شرکت یا همان 80 درصد خودروهای تولیدی در کشور طی 18 ماه گذشته هیچ افزایش قیمتی نگرفته بودند.
وی افزود: ما هم علاقهای نداشتیم که قیمت خودروها افزایش پیدا کند، اما باید سیر تورم 18 ماهه را در نظر بگیریم و وقتی فولاد، پلیمر، لاستیک و ... گران میشود؛ دستمزدها افزایش پیدا میکند، عدم افزایش قیمت خودروها موجب بالا رفتن زیان انباشته شرکتها میشد که همین هم نارضایتی زیادی ایجاد میکرد. شرکت ها باید یک توازن اقتصادی داشته باشند.
وزیر صمت در ادامه گفت: افزایش قیمت خودروها مصوبهای بود که باید در دولت قبل انجام میگرفت ولی رها شده بود. از آغاز کار این دولت کمتر از 100 روز گذشته است و زیانها رو به انباشت بود. ببینید ما وضعیت سهام این خودروسازها در بورس را بررسی کردیم و دیدیم که برای 20 میلیون نفر سهامدار این موارد مهم بود.
اتابک افزود: افزایشی که برای قیمت خودرو اعمال شد، نصف آن چیزی است که 18 ماه پیش مصوب شده بود، همین میزان افزایش هم تاثیر مثبتی بر سهام خودروسازان در بورس و 20 میلیون سهامدار گذاشت. بالاخره اینها هم داراییهای کشور هستند و اشتغال زیادی در خود دارند. ما که نمیتوانیم بگوییم وقتی میزان زیانشان از نصف سرمایه بالاتر رفته ما تصمیم نگیریم تا برای اقتصاد کشور و مردم مشکلی ایجاد کند. با این اقدام شاهد تاثیر بر بورس و سهام مردم بودیم.
ارسال نظرات