پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 شهريور 1401 - 16:04
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد:

اختصاص هشت‌هزار دستگاه ناوگان عمومی مسافری برای انتقال زوار اربعین/ رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای رفع نقاط حادثه ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با وجود دستور رییس جمهور برای تأمین این منابع، هنوز سازمان برنامه و بودجه با گذشت ۵ ماه اقدامی انجام نداده است.
کد خبر : 12490

پایگاه رهنما:

داریوش امانی در اولین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: تصادفات با روند کاهشی روبرو بوده است که اگر مراقبت صورت نگیرد آمارها صعودی می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر ٢٢١ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که ٣۵ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی است و ٣ تا ۴ هزاز کیلومتر راه ترانزیتی است که ٩٠ درصد اقتصاد جامعه به این جاده‌های تزانزیتی ارتباط دارد.

وی با اشاره به جابجایی ۵١۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای گفت: از ابتدای دولت سیزدهم با رشد ١٠٠ درصدی ترانزیت روبرو بوده‌ایم.

امانی در ادامه گفت: بعد از بحران آب حتما بحران راه را خواهیم داشت اگر چاره ای نشود و درآمد پایدار برای جاده ها و شریان های اصلی ایجاد نشود با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: تاکنون حدود ۵٠٠ نقطه حادثه خیز در تفاهم با پلیس در جاده‌های کشور رفع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای رفع هر نقطه حادثه خیز ۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است؛ یعنی برای رفع نقاط حادثه به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با وجود دستور رئیس جمهور برای تأمین این منابع، هنوز سازمان برنامه و بودجه با گذشت ۵ ماه اقدامی انجام نداده است.

امانی در خصوص قیر رایگان گفت: ۵ ماه پیگیری برای تحویل قیر صورت گرفته اما هنوز قیری تحویل سازمان راهداری نشده است.

وی افزود: باید از محل جرایم رانندگی هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان به راهداری پرداخت می شد که پرداخت ٣٠٠ میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی تصویب شد، اما تا به مروز ۵٠ میلیارد تومان به راهداری پرداخت شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در بحث نوسازی ناوگان ٢۶ تا ٢٧ هزار ناوگان به روز در حال حاضر ثبت سفارش شده است که ١٧ هزار ناوگان به گمرک رسیده است که از این تعداد١٠ هزار ناوگان ترخیص شده، ۴ هزار و ۵۶٠ ناوگان شماره گذاری شده و مابقی در انتظار شماره گذاری است.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته حدود ۸ هزار دستگاه ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای برای انتقال زوار اربعین اختصاص می یابد و ۲ تا ۳ هزار دستگاه اتوبوس طی هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ که ناوگان در اختیار دارند نظیر پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، ذوب‌آهن و غیره تأمین خواهد شد و تأمین این اتوبوس‌ها با تأیید فنی پلیس راه انجام می‌شود.

امانی تاکید کرد: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبارات راهداری برای محورهای مواصلاتی که به مرزهای عراق متصل می شود استفاده کرده ایم و امیدواریم تا نزدیک اربعین بتوانیم کارهای عمرانی آغاز شده را به پایان برسانیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال جاری با توجه به اینکه اربعین حسینی در فصل تابستان قرار گرفته، پیش‌بینی شده است در پایانه‌های مرزی خصوصاً چزابه، شملچه و مهران برای مقابله با گرما تمهیداتی صورت گیرد که در این زمینه ایجاد سایبان و مه‌پاش برای زوار در دستورکار است.

وی افزود: بازسازی پایانه‌ها، افزایش گیت‌های خروجی و افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی انجام شده است.

امانی در ادامه گفت: گشت‌های راهداری از یک هفته پیش از آغاز طرح سفرهای زیارتی اربعین در جاده‌های منتهی به مرز مستقر خواهند شد.

ارسال نظرات