جمعه ؛ 30 شهريور 1403
23 فروردين 1401 - 12:52

دست آوردهای انقلاب اسلامی از نگاه امام خمینی(ره)

نخستین و مهم ترین دست آوردهای انقلاب ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود. دست آورد یاد شده، مسئولیت و وظیفه «نگهبانى از انقلاب و دست آوردهاى آن» را نیز بر عهده گرفت.....
کد خبر : 11544

پایگاه رهنما:

انقلاب اسلامى که در سپیده دم 22 بهمن ماه سال 1357 در سرزمین ایران به رهبرى امام خمینى(ره) طلوع کرد و «اعجاز بزرگ قرن»را رقم زد، دست آوردهاى فراوان و بى سابقه اى را در حوزه هاى گوناگون به ارمغان آورد. یکى از نخستین و مهم ترین دست آوردها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود. دست آورد یاد شده، مسئولیت و وظیفه «نگهبانى از انقلاب و دست آوردهاى آن» را نیز بر عهده گرفت. بى شک نگهبانى از دست آوردهاى انقلاب اسلامى در وهله نخست متوقف بر شناخت و معرفت دست آوردها و سپس آسیب شناسى و اتخاذ راهکارهاى مناسب و مؤثر جهت حفاظت از آنها است. از این رو، جاى طرح این سؤال است که به راستى انقلاب اسلامى چه نتایجى را حاصل کرد؟ البته از آنجا که نوع نگرش و دیدگاه افراد و میزان وقوف و آگاهیشان بر اوضاع قبل و بعد از انقلاب در پاسخگویى آنان به این سؤال نقش اساسى دارد، مناسب است پاسخ از زبان شخصیتى گزارش شود که نه تنها بیشترین اشراف را به وضعیت قبل و بعد از انقلاب داشت، بلکه پرچمدارى و رهبرى بى نظیر آن بر عهده اش بود و آن کسى نیست جز امام خمینى(ره)مقاله حاضر به دنبال پاسخگویى به این سؤال است که  دست آوردهاى انقلاب اسلامى از منظر و به روایت امام خمینى چیست؟ باید یادآور شد که به دلیل فراوانى برکات انقلاب اسلامى از یک سو و محدودیت نوشتار از سوى دیگر، آنچه در اینجا ارائه مى گردد، تنها بخشى از دست آوردهاى انقلاب اسلامى به روایت امام خمینى (ره) است که فهرست وار عرضه مى گردد.


شکستن ابهت پوشالى ابرقدرت‌ها
«شما بدانید که این نهضت ملت ایران، این عظمت قدرت هاى بزرگ که با تبلیغات تحمیل کرده بودند بر دِماغ‌ها که اصلا نمى شود با انگلستان در افتاد، حالا هم دیگر اصلا با آمریکا نمى شود دیگر در افتاد، این عظمت را شکست. شما ثابت کردید که نه، مى شود! مى شود با آمریکا هم طرف شد، مى شود که لانه جاسوسى آمریکا هم تصرف کرد، مى شود جاسوس هاى آمریکائى را هم گرفت و نگه داشت و حفظ کرد. شما این را ثابت کردید به دنیا. آن عظمتى که از آن‌ها به واسطه تبلیغات زیادى که داشتند، در دنیا سایه افکنده بود که ابر قدرت است و کسى حق حرف زدن ندارد، آن شکست.»

صف آرایى در برابر نمایش قدرت آمریکا
«امروز یکى از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهاى جنگى آمریکا و اروپا در خلیج فارس صف آرایى نمود.»

انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران
«جمهورى اسلامى ایران، این هنر را کرده که بت هاى عظیم تخیلى را شکسته و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشته و در دل ستمگران گذاشته است و این خود از یک ملت بى عده و عده معجزه اى است که به ید قدرت الهى تحقق یافته است.»

باز کردن دریچه نور و امید در دل مسلمانان
«بحمدالله از برکت انقلاب اسلامى ایران دریچه هاى نور و امید به روى همه مسلمانان جهان باز شده است و مى رود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودى را بر سر همه مستکبران فرو ریزد.»

الگوسازى براى ملتهاى مستضعف
«خداوند تعالى بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست تواناى خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشواى ملت هاى مستضعف نمود.»

ارسال نظرات