پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
22 فروردين 1401 - 08:45

برکناری عمران خان/ فرودگاه‌های پاکستان در آماده باش به سر می برند

مجلس ملی پاکستان نخست وزیر این کشور را برکنار کرد.
کد خبر : 11518

پایگاه رهنما:

به گزارش پایگاه رهنما به نقل از  الوقت، تنش‌های سیاسی در پاکستان که بعد از دیدار «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه آغاز شد، شامگاه شنبه به اوج خود رسید.

پارلمان پاکستان شامگاه شنبه جلسه‌ای برای بررسی تداوم حضور عمران خان در سمت نخست‌وزیر این کشور برگزار کرد.

شبکه «الجزیره» در این‌باره گزارش داد: «با آغاز جلسه رأی عدم اعتماد به عمران خان، رئیس پارلمان پاکستان از سمت خود استعفا داد.»

نهایتاً در بامداد یکشنبه، نمایندگان پارلمان پاکستان با ۱۷۴ رأی به عمران خان رأی عدم اعتماد داده و او را از این سمت عزل کردند.

الجزیره در ادامه نوشت، «خالد جاوید خان» دادستان کل پاکستان نیز بعد از رأی عدم اعتماد پارلمان به عمران‌خان، از سمت خود استعفا داد.

از سوی دیگر، رسانه‌ها شنبه شب به وقت تهران از آماده باش بالای تمامی فرودگا‌های پاکستان همزمان با بروز نآرامی‌های داخلی در این کشور خبر دادند.

به نوشته روزنامه ایندیا تودی، رسانه‌های پاکستان نوشتند که همه فرودگاه‌های پاکستان در حالت آماده‌باش شدید هستند و مقامات دولتی نمی‌توانند بدون مجوز به خارج از کشور سفر کنند.

منابع مطلع افزودند که مرخصی تمامی ماموران انتظامی و اداری اسلام آباد لغو و وضعیت اورژانسی در بیمارستان‌های اسلام آباد اعلام شده است. قرار بود که روز شنبه در نشست مجلس پاکستان، طرح «عدم اعتماد» به دولت «عمران خان» نخست وزیر پاکستان بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

همچنین نامزد‌های جانشینی عمران خان نخست وزیر پاکستان قرار است  یک شنبه برای عهده دار شدن این مقام ثبت نام کنند.

همزمان خبرگزاری الجزیره اعلام کرد که پارلمان پاکستان  دوشنبه طی جلسه رأی گیری، نخست وزیر جدید را انتخاب خواهد کرد.

این در حالی است که به دنبال اقدام دیروز پارلمان مبنی بر رأی عدم اعتماد به عمران خان و برکناری وی، نخست وزیر سابق که می‌گوید دولت جدید را به رسمیت نمی‌شناسد، از مردم خواست تا روز یک شنبه در اقدامی اعتراضی به خیابان‌ها بیایند.

این تظاهرات سراسری است حال آنکه انتظار می‌رود شدت آن در اسلام آباد بیشتر باشد و احتمالاً شاهد تجمع معترضین در مقابل ساختمان پارلمان، مجلس ملی و بزرگراه‌های اصلی خواهیم بود.
منبع: الوقت

ارسال نظرات