پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
28 اسفند 1400 - 09:50

بن زاید در دیدار با بشار اسد: سوریه رکن اصلی ارکان امنیت جهان عرب است

رئیس جمهور سوریه در جریان سفرش به امارات با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیرو‌های مسلح این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 11406

پایگاه رهنما :

شیخ «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی که در کاخ الشاطی از رئیس جمهور سوریه استقبال کرد، انجام این سفر را در چارچوب تصمیم مشترک برای ادامه رایزنی و هماهنگی برادرانه بین دو کشور درمورد مسایل مختلف دانست و تاکید کرد که سوریه یک رکن اصلی از ارکان امنیت کشور‌های عربی محسوب می‌شود، لذا مواضع امارات متحده عربی در حمایت از یکپارچگی اراضی سوریه وبرقراری ثبات در آن مستحکم است.

به گزارش سانا، بن زاید ضمن تأکید بر لزوم عقب نشینی تمامی نیرو‌های خارجی که به طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، اعلام کرد که امارات برای تقویت همکاری با سوریه در تمام زمینه‌ها آمادگی دارد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم با تأکید بر اینکه امارات کشوری است که با توجه به سیاست‌های متعادلی که در قبال مسائل بین المللی دنبال می‌کند، نقش اصلی را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: جهان در حال تغییر است و برای مدت طولانی به سمت وضعیت بی ثباتی حرکت می‌کند، لذا برای حفاظت از منطقه خود، ما باید به اصول خود، حاکمیت کشور‌ها و منافع مردم خود پایبند باشیم.

اسد و بن زاید در این دیدار درباره روابط برادرانه، همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور برادر برای دستیابی به منافع متقابل که منجر به تحکیم امنیت و ثبات در منطقه می‌گردد، گفت: وگو کرده و درباره مواضع دو کشور در قبال تمام مسایل وتحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات