دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
07 اسفند 1400 - 10:12

آل خلیفه تابلوی تبلیغاتی صهیونیست ها

با وجود تبلیغات گسترده‌ای که از سوی صهیونیست‌ها در راستای عادی‌سازی روابط این رژیم با بحرین شده است، اما به نظر می‌رسد فرآیند عادی‌سازی روابط با منامه از سوی تل‌آویو بیش از نتایج اقتصادی با هدف ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران صورت گرفته است و این موضوع را خود مقامات صهیونیستی نیز مورد اذعان قرار داده‌اند.
نویسنده :
حسین احمدی
کد خبر : 11188

پایگاه رهنما:

نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی که به میهمانی شاه بحرین در منامه رفته بود، در اولین سفر خود به این شیخ‌نشین خلیج‌فارس از مقام‌های بحرینی درخواست کرد به ائتلاف ضدایرانی بپیوندند. با وجود تبلیغات گسترده‌ای که از سوی صهیونیست‌ها در راستای عادی‌سازی روابط این رژیم با بحرین شده است، اما به نظر می‌رسد فرآیند عادی‌سازی روابط با منامه از سوی تل‌آویو بیش از نتایج اقتصادی با هدف ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران صورت گرفته است و این موضوع را خود مقامات صهیونیستی نیز مورد اذعان قرار داده‌اند.
شاه بحرین هفته گذشته برای اولین بار در کاخ خود میزبان کسی شده است که قتل و کشتار اعراب را کارنامه موفق خود می‌داند. نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی به بحرین رفت که دو سال پیش زمانی که وزارت جنگ را در کابینه نتانیاهو در دست داشت، در اظهارنظری جنجالی گفته بود: «من به تنهایی عرب‌های زیادی را در طول زندگی‌ام کشته‌ام و هیچ مشکلی با ادامه کشتار اعراب ندارم.»

• دستور نخست وزیر صهیونیستی به پیوستن ائتلاف ضدایرانی
خبرگزاری رسمی بحرین در گزارشی اعلام کرد، مقامات بحرینی و اسرائیلی در دیدار‌های دوجانبه بر تسریع در مذاکرات پیرامون توافق‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، حمایت از تجارت، سرمایه‌گذاری مشترک، سفر‌های متقابل وزرا و مقامات توافق کردند و کمیته‌های اقتصادی مشترکی را تشکیل خواهند داد. طرفین بحرینی و اسرائیلی در این دیدار‌ها از ایجاد برنامه دوجانبه ۱۰ ساله به نام «استراتژی صلح گرم مشترک» که به مثابه نقشه راه برای توسعه روابط خواهد بود و توسط وزارت خارجه طرفین مورد بررسی قرار خواهد گرفت، استقبال کردند. از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، بنت در این سفر از ولیعهد بحرین برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرده است، ولیعهد بحرین این دعوت را پذیرفته و گفته در اولین زمان ممکن در سال جاری به تل‌آویو خواهد رفت.
با وجود آنکه بنت و میزبان‌های بحرینی وی در بیانیه‌های رسمی خود بر روابط اقتصادی و دیپلماتیک دوجانبه تأکید کردند، اما در حقیقت هدف اصلی سفر به بحرین، «تقویت اتحاد منطقه‌ای آرام علیه ایران است.» روزنامه تایمز گزارش داده است، «نفتالی بنت» در اولین سفر خود به بحرین از زمان عادی‌سازی روابط، از مقام‌های این کشور درخواست کرد به ائتلاف ضدایرانی رژیم صهیونیستی بپیوندند.

واکنش گروه‌های سیاسی به سفر «بنت»
در واکنش به سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منامه، جمعیت الوفاق بحرین طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منامه، این سفر را خیانت به بحرین و عبور حکومت آل‌خلیفه از تمام خط قرمز‌ها دانست. جمعیت الوفاق طی بیانیه‌ای که در صفحه توئیترش منتشر کرده، گفته است: سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین، تعدی از تمام آداب و سنت‌ها و تعهدات است، این اقدام هیچ مناسبتی با ملت بحرین، مشی اخلاقی و قانون اساسی این کشور ندارد.
در ادامه این بیانیه آمده است: اگر برای ملت بحرین ممکن بود، تمام خیابان‌ها را برای اعلام مخالفت‌شان با این سفر پر می‌کردند، این ممکن نیست، چون حکومت آل‌خلیفه کشورشان را با آهن و آتش اداره می‌کند.

ارسال نظرات