پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
30 مرداد 1400 - 10:38

لاف زدن هایی که با پاسخ مقاومت خفه شد

رژیم صهیونیستی بعد از دو هفته لفاظی و نمایش تصنعی آمادگی جنگی که جدید‌ترین آن با ورود یک زیردریایی کلاس دلفین به دریای سرخ انجام شد، از تصمیم برای ماجراجویی علیه ایران منصرف شد.
نویسنده :
مصطفی اسلامی
کد خبر : 9680

پایگاه رهنما:

رژیم صهیونیستی بعد از دو هفته لفاظی و نمایش تصنعی آمادگی جنگی که جدید‌ترین آن با ورود یک زیردریایی کلاس دلفین به دریای سرخ انجام شد، از تصمیم برای ماجراجویی علیه ایران منصرف شد. این موضوع را هم منابع امنیتی در تل‌آویو اذعان کرده اند و هم از شواهد و قرائن از جمله نحوه برخورد لندن و واشنگتن با ماجرای حمله به نفتکش صهیونیستی «مرسر استریت» می توان فهمید.

شکست صهیونیست ها در موضوع نفتکش و لاف زدن های بیهوده او در تهدید ایران از آنجا آغاز شد که نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله به نفتکش «مرسر استریت» تحت مالکیت رژیم صهیونیستی برگزار شد، اما بدن هیچ نتیجه خاصی تمام شد. نشست اول شورای امنیت چند روز قبل از رجز خوانی های رژیم صهیونیستی برگزار شده بود که در نبود اجماع میان شرکت‌کنندگان، نشست دیگری به طور مجازی برگزار شد که البته این نشست هم به جز صدور بیانیه، نتیجه دیگری در بر نداشت. «آنتونی بلینکن» ، وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت، حمله به نفتکش «مرسر استریت»  را «غیرقابل توجیه و بخشی از یک الگوی حملات و رفتار‌های تحریک‌آمیز» خواند و گفت که وظیفه همه ملت‌هاست که مسئولان این حمله را پاسخگو نگه دارند. موضع‌گیری بلینکن با مجموعه‌ای از لفاظی‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران همزمان شد. نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از مواضع گروه ۷ که ایران را متهم به حمله به نفتکش اسرائیلی و آن را محکوم کرده  بود، قدردانی  نمود ولی گفت: «اکنون زمان عمل است، نه صدور بیانیه.»‌بنت مجدداً تهدید‌ها علیه ایران را تکرار کرد و گفت که اسرائیل در «جبهه‌های متعدد» به ایران پاسخ خواهد داد.

  • «دلفین » صهیونیست ها هم رهگیری شد


همزمان با لفاظی‌های رژیم صهیونیستی، منابع امنیتی در تهران خبر دادند که یک زیردریایی کلاس دلفین رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر با عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شده است. همچنین پایگاه خبری تحلیلی «نورنیوز» نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشورمان ، فاش کردکه این زیردریایی کلاس دلفین به صورت «مخفیانه» با اسکورت دو ناوشکن صهیونیستی از کانال سوئز عبور کرده است. جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشد، ولی منابع صهیونیستی از جمله «اسرائیل هیوم» این خبر را از قول نورنیوز منتشر و از عبارت «رهگیری» برای ورود این زیردریایی استفاده کرد. در حالی که مقام‌های نظامی در تهران، از جمله فرمانده کل سپاه هشدار می داد که «منتظر یک حرکت اشتباه از آن‌ها( صهیونیست ها) هستیم تا نابودشان کنیم»، به نظر می‌رسد تل‌آویو بعد از دو هفته لفاظی جنگی علیه ایران، در حال تغییر مسیر است. العربیه فارسی در گزارشی نوشت که آمریکا،  اسرائیل را به «خویشتنداری» فراخوانده است. معنی دیگر این گزارش  این است که واشنگتن نگران هر گونه  ماجراجویی تل‌آویو  به ویژه با جمهوری اسلامی ایران است. هرچند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به «نیوزویک» گفته که «ایالات متحده در حال همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود برای بررسی گام‌های بعدی و مشورت با دولت‌های منطقه و فراتر از آن برای دادن پاسخ مناسب است»، ولی تأکید کرد: «به باور ما، دیپلماسی با هماهنگی متحدان و شرکای منطقه‌ای‌مان بهترین راه برای رسیدن به آن هدف است.» .

  • تصمیم برای تلافی فقط یک موضوع داخلی است!


حالا منابع صهیونیستی می‌گویند که تل‌آویو دو هفته بعد از عملیات هواپیما‌های بدون سرنشین علیه نفتکش «مرسر استریت» قصد ندارد عملیات نظامی بزرگی علیه ایران یا نیرو‌های وابسته به آن انجام دهد.
به نوشته وبسایت « بریکینک دیفس»،  منابع دولتی در رژیم صهیونیستی اصرار دارند که تصمیم برای تلافی نکردن علیه حزب‌الله یا اهدافی در ایران، یک تصمیم داخلی در اسرائیل است نه تحت فشار واشنگتن. ظاهراً این گزارش ، واکنش به خبر‌های غیر رسمی است که طی روز‌های اخیر در این باره منتشر شده که دولت بایدن به رژیم صهیونیستی اجازه اقدام علیه ایران را نخواهد داد. وبگاه عبری «دبکا » نوشته که دولت جدید به رهبری نفتالی بنت و دو هم‌پیمان آن یعنی یائیر لاپید، وزیر خارجه و بنی گانتس، برخلاف شیوه نتانیاهو قبل از انجام هرگونه اقدام علیه ایران یا حزب‌الله پایبند به مشورت با واشنگتن هستند و دولت جو بایدن، حتی در صورت هجوم ایران یا هم‌پیمانان آن به اسرائیل، اجازه نمی‌دهد اسرائیل اقدامی علیه ایران انجام دهد. هرچند رژیم صهیونیستی برای حفظ موقعیت پوشالی و شیشه ای خود به نقل از مقامات این رژیم می گویند که تصمیم برای تلافی نکردن علیه ایران یک تصمیم داخلی و البته موقت است. در همین رابطه  یک منبع دفاعی صهیو نیستی گفته است: «این وضعیت موقتی است و اقدام واقعی اسرائیل فقط به تعویق می‌افتد.»‌این منابع مدعی اند که تل‌آویو مجموعه‌ای از اهداف لبنان را از جمله زیرساخت‌های حیاتی که تخریب آن‌ها برای ایجاد فشار سیاسی بر حزب‌الله است، آماده کرده است.

حزب‌الله بار‌ها اعلام کرده که در صورت تعرض صهیونیست‌ها، سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران خواهد کرد. این همان موضوعی است که تل‌آویو از آن نگران است و همواره تلاش می‌کند حتی با موضع‌گیری‌های لفظی، دست برتر را در تقابل با حزب‌الله داشته باشد. آنچه در روز‌های گذشته در پاسخ حزب‌الله به صهیونیست‌ها اتفاق‌افتاد، عملاً باعث شد معادله بازدارندگی در منطقه تغییر یابد . از آنجاکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، مناطقی در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد، حزب‌الله بنابر آنچه قبلاً درباره‌اش هشدار داده بود، عمل کرد و در واکنش به این اقدام، چندین راکت به سمت یک پایگاه صهیونیستی در جنوب لبنان شلیک کرد و مسئولیت آن را نیز بر عهده گرفت. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره تلویحی به اینکه پاسخ به صهیونیست‌ها به تقویت بازدارندگی منجر شده، تصریح کرد: « در صورتی که به دشمن اسرائیلی پاسخ داده نمی‌شد به تجاوزات علیه ما ادامه می‌داد. این رژیم صهیونیستی است که حاکمیت لبنان را نقض کرده و کسی جز فرزندان لبنان از لبنان حفاظت نمی‌کند.»

پیش از موضع‌گیری نعیم‌قاسم، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته بود که حزب الله قواعد درگیری در منطقه را تثبیت کرده است. نگرانی صهیونیست‌ها از اقدام موشکی حزب‌الله، در سخنان وزیر جنگ این رژیم مشهود است تا جایی که برای توجیه تعرض به لبنان حتی پای ایران را هم به میان کشید و گفت : «ما به حمایت از خودمان و دفاع از امنیت‌مان در مقابل تلاش‌ها برای تهدید اسرائیل و انتقال سلاح و مهمات پیشرفته به گروه‌های مورد حمایت ایران در نزدیکی مرزهای‌مان ادامه می‌دهیم. ایران بزرگ‌ترین خطر علیه ثبات منطقه و صلح جهانی است و نباید از آن دست برداریم .» همه اینها لاف زدن هایی است که در طول این 42 سال جمهوری اسلامی همواره از سوی صهیونیست ها با آن مواجه بوده و این رژیم خودش بدرستی می داند که از جنگ 33 روزه و بروز قدرت حزب الله تحت مدیریت حاج قاسم عزیز و پس از آن ، شکست سنگین سال گذشته صهیونیست ها در جنگ 12 روزه از گروه های فلسطینی ، این لاف زدن ها از همان جنس « لاف زدن در غریبی » است که اکنون صهیونیست ها گرفتار آن شده اند.

ارسال نظرات